SMM для магазину спортивних товарів – використовуємо силу соцмереж

Платформи Facebook, Instagram і Youtube – місця зустрічі однодумців з усього світу. Небагато видів діяльності створюють спільноти сильніші, ніж спорт і фітнес. Любов до спорту об’єднує сотні мільйонів уболівальників. У 2017 році до трансляції футбольного Суперкубка долучилися 64 мільйони людей у Facebook і 44 мільйони в Instagram. Також, люди використовують соцмережі для обговорення своєї фізичної форми та улюблених спортсменів. А топ-темами у 2020 році стали схуднення і здорове харчування. 

Що ж стосується магазинів спортивних товарів, то вони використовують свої профілі в соціальних мережах для привернення уваги користувачів, підвищення впізнаваності та збільшення продажів спортивного одягу, взуття, аксесуарів, а також інвентарю. Досягти мети їм вдається за допомогою stories, прямих трансляцій зі змагань, сторітелінгу і навіть AR-масок.

Завдяки інтересу до світу спорту залучені користувачі підписуються на профілі продавців спортивних товарів, взаємодіють зі сторінками, збільшуючи прибуток бізнесу. І щоб все працювало як треба, важливо грамотно вибудувати SMM для магазину спортивних товарів.

Чому соцмережі – це Must Have для спортивних магазинів

Соціальні мережі – великий ринок. За трафіком в Україні вони перебувають на третьому місці після пошукових систем і стримінгових сервісів. Найпопулярніші платформи країни – Facebook, Instagram, YouTube і Pinterest. З 2017-го року до них приєднався Telegram, а з 2019-го – TikTok.

Незважаючи на те, що аудиторія соцмереж різниться – у Фейсбуці можна знайти представників різних вікових категорій, в Instagram «сидять» здебільшого жінки, а в Тіктоці зареєстрована здебільшого молодь – будь-який бізнес може підібрати ефективні канали просування.

Що дають соціальні мережі компаніям

Залучають нових клієнтів і збільшують кількість продажів. Профіль, фахівці якого взаємодіють з аудиторією, збиратиме лайки, збереження та репости. Таким чином можна знайти потенційних клієнтів і продати їм свої товари або послуги. Якщо сторінка нова, можна використовувати спеціальні сервіси для аналізу аудиторії та її сегментації за заданими параметрами, а потім налаштувати на неї таргетовану рекламу.

Взаємодіють із цільовою аудиторією і збирають зворотний зв’язок. Компанії можуть організовувати конкурси, гівевеї, спілкуватися з передплатниками в коментарях або давати корисні поради щодо товарів чи суміжних продуктів. Що більше користі та цінності для аудиторії, то вищою буде лояльність користувачів до бренду. Консалтингова агенція McKinsey з’ясувала, що у споживачів, які взаємодіють з компаніями в соціальних мережах, рівень лояльності на 15% вищий, ніж у тих, хто цього не робить. Крім того, прихильність аудиторії збільшує оборот компаній на 5-10%. Тому якщо ви зацікавлені в зростанні продажів, важливо відповідати на коментарі та повідомлення в Direct або месенджері, працювати з негативом і вирішувати проблеми користувачів протягом кількох годин.

Підвищують впізнаваність. За даними міжнародних досліджень, 46 мільйонів авторів пишуть близько двох мільярдів постів щомісяця. Ці тексти формують громадську думку, можуть викликати скарги або знаходити підтримку в користувачів. Усе, що компанія транслює на платформах, впливає на її репутацію, імідж і впізнаваність. А ще в інтернеті завжди знайдуться люди, які не чули про ваш бренд. Правильне ведення соцмереж і просування сторінки здатне це виправити.

Допомагають вибудувати успішний бренд. Обираючи магазин спортивних товарів, користувачі часто моніторять сторінки в соціальних мережах. Розкручений бренд більш привабливий для аудиторії. Тому компаніям слід розповідати про себе, свої переваги та показувати вигоди покупки, а також публікувати цікаву, корисну та розважальну інформацію, якою б користувачі ділилися із задоволенням.

Щодня в соціальні мережі заходить майже 31 мільйон людей, по 22 тисячі користувачів на хвилину. Серед них – потенційні клієнти вашої компанії. Важливо знайти цих людей і зробити їм унікальну торгову пропозицію, від якої буде складно відмовитися.

Сегментація аудиторії: як скласти портрет цільового клієнта

Проекти починаються з визначення цільової аудиторії. Без портрета потенційного клієнта складно зрозуміти, як просувати бренд, а також до кого і як звертатися. Щоб не розриватися на всі боки, важливо вибудовувати комунікацію з певною групою інтернет-користувачів.

Як аналізувати споживачів? Визначте, хто вони, де і ким працюють, а також чим займаються у вільний час. Чому обирають саме ваш товар чи послугу? На які групи та за якими ознаками можна поділити потенційних клієнтів? Визначте, що вони переважно купують, скільки витрачають на дану товарну категорію, за що готові платити більші гроші та що хочуть довести собі чи оточуючим цією покупкою. Враховуйте, що ключові параметри визначення ЦА – це її звички та захоплення, а не вік, стать чи рівень доходу.

Які методи використовувати, щоб знайти цільового клієнта

  • Спілкуйтеся зі своєю аудиторією або тими, кого хочете перетворити на клієнтів.
  • Слідкуйте за споживачами в соцмережах.
  • Проводьте дослідження за допомогою форм опитувань, запитань у соцмережах тощо.
  • Використовуйте дані відкритих досліджень української аудиторії.

Деталізуйте інформацію, щоб скласти портрет цільового споживача. Недостатньо буде опису «менеджер середньої ланки із середнім рівнем доходу», «ходить у модні місця», «любить подорожувати» або «веде здоровий спосіб життя» – тут необхідно більше конкретики.

Рекомендації з просування магазинів спорттоварів у популярних соцмережах

Знімайте короткі відеоролики за участю знаменитостей або спортивної команди в новій екіпіровці вашого бренду, просіть користувачів описати переваги продуктів на відео, робіть огляди, розповідайте про особливості використання того чи іншого товару, публікуйте живі яскраві фото, щоб зацікавити аудиторію і стимулювати її підписуватись на ваш профіль у соцмережах або канал на YouTube/TikTok.

Розробіть стратегію просування, використовуючи сильні сторони наявних платформ – Facebook, Instagram, Pinterest, YouTube і TikTok.

Ось кілька ідей:

  1. Зазирніть за лаштунки з Instagram Stories: поговоріть на камеру зі знаменитістю, спортсменом або інфлюенсером, попросивши розповісти про продукти компанії.
  2. Використовуйте формат магазину в Інстаграм: презентуйте нові продукти, щоб стимулювати продажі. Продемонструйте останні пропозиції продуктів вашого бренду. В Instagram користувачі можуть переглядати прев’ю і переходити на сайт за закріпленим посиланням, щоб оформити покупку.
  3. Спробуйте маркетинг впливу: замовте рекламу у знаменитості або спортивної команди, яка використовує товари вашого бренду.
  4. Влаштовуйте прямі трансляції: показуйте ключові спортивні події, коментуйте результати, розповідайте про ритуали спортсменів перед грою та афтепаті.
  5. Стимулюйте створення UGC (користувацького контенту): user-generated content – це будь-який тип контенту (відеоролики, фотографії, GIF-файли, меми, відгуки та аудіозаписи), які створюють і поширюють користувачі в інтернеті. Він дає змогу зміцнити довіру до продукту і бренду, підвищивши дохід бізнесу.

Контент, створений споживачами, не сприймається як рекламний. «Сарафанному радіо» довіряють більше, ніж офіційній сторінці бренду. Тим паче, що 68% користувачів мають побачити щонайменше чотири коментарі, перш ніж повірити бренду, а 40% перестануть купувати продукти компанії, якщо прочитають про неї негативні відгуки.

Під час просування сторінки важливо аналізувати конкурентів. Запозичте їхні сильні сторони, протестуйте їх у своїй компанії та визначте, що працює найкраще. Універсальних правил просування в соцмережах не існує, а тому важливо тестувати різні ідеї та вміти відмовлятися від найменш ефективних із них.

Новий челендж: як використовувати TikTok для бізнесу

Tiktok став найдинамічнішою соціальною мережею у світі. Він впливає на звички споживачів і формати реклами, змінює індустрію інтернет-маркетингу та шоу-бізнесу. Помилкою буде вважати, що на платформі зібралася дитяча аудиторія. Поки ви ігноруєте TikTok, конкурент уже знімає класні короткі ролики з тренуваннями, лайфхаками про спортивне екіпірування або дієти.

Мобільні короткі відео – тренд останніх кількох років. Популярність формату пояснюється погіршенням концентрації уваги сучасних користувачів. Сьогодні людина може фокусуватися на одиниці контенту максимум 8-12 секунд.

Як використовувати TikTok спортивним магазинам?

Беріть участь у хештег-челенджах – це креативні челенджі, які запускає сама платформа або окремі користувачі. Знімайте максимально «живий» контент – користувачам набрид «глянцевий» Instagram з відфотошопленими в єдиному стилі фотографіями. А ще враховуйте перед створенням акаунта такі нюанси:

  • Тривалість відео — не більше 60 секунд. На платформі не розкажеш довгу історію, для цього є YouTube.
  • Ключова метрика, за якою оцінюють ефективність маркетингової діяльності – перегляди роликів. При цьому кількість підписників не є показником успішності акаунта.
  • У соцмережі заборонено рекламувати «фарму».

Що ще рекомендують експерти? Стежити за тим, чим цікавляться підлітки та їхні друзі. Вони – майбутні клієнти. Це саме та аудиторія, яка формує тренди, змінює світ сучасної реклами, сфери маркетингу та PR.

Instagram-маски – новий тренд для зростання аудиторії магазину спорттоварів

У 2020 році креативна агенція TABASCO спільно з МОЗ України та Червоним Хрестом запустили маску-гру в Instagram. Маска містить кілька рівнів лабіринту, на кожному етапі якого користувачеві пропонуються різні вправи для шийного відділу хребта. З кожним рівнем вправи ускладнюються, що дає можливість зробити повноцінну зарядку.

AR-маски – новий тренд в Instagram. Вони можуть являти собою як звичайний фільтр, так і бути розробленими за принципом гри, тесту або конкурсу.

Instagram-маски розлітаються соцмережею і приносять магазину спортивних товарів нові підписки. Крім того, їх можна ефективно використовувати для презентації нового продукту і підвищення продажів.

Ще одна особливість полягає в тому, що деякі речі можна «приміряти» прямо в соцмережі. Наприклад, Christian Dior запустив AR-stories з можливістю примірки сонцезахисних окулярів. Аналогічні маски можна розробити і для нових надходжень у спортивний магазин.

Як використовувати інфлюенс-маркетинг для просування спортивного магазину

У 2021 році бренди більше фокусуються не на прямому просуванні, а на співпраці з інфлюенсерами. Оскільки в сучасного споживача вже розвинулася «банерна сліпота», а більшість видів реклами він блокує, навіть не подивившись, можна включати в стратегію розкрутки інфлюенс-маркетинг, або рекламу бізнесу через зірок, блогерів чи відомих особистостей у вузькій сфері. Це ефективно, оскільки рекомендаціям реальних людей вірять охочіше, ніж традиційній рекламі – так стверджують 83% інтернет-користувачів.

Чому це працює? Ми довіряємо тим, хто нам симпатичний і знайомий. Споживачі сприймають людину, на яку підписані в соціальних мережах, як приятеля, і дослухаються до її рекомендацій та оглядів продуктів. Інфлюенс-маркетинг ефективно використовувати, якщо аудиторія вважає конкретну людину лідером думок, експертом у певних питаннях і довіряє її точці зору. Наприклад, Ілону Маску можна довірити рекламу автомобілів, Джеффу Безосу – просування бізнесу, а Леброну Джеймсу – рекламу баскетбольної форми або спортивних товарів.

З якими лідерами думки варто співпрацювати? Залежить від цілей та аудиторії вашого бізнесу. У мегаінфлюенсерів аудиторія від одного мільйона. Це знаменитості світового масштабу, вчені, політики та бізнесмени. Вартість реклами у мегаінфлюенсерів «по кишені» хіба що корпораціям – модель Кайлі Дженнер за пост в Інстаграмі просить мільйон доларів і більше. При цьому, у цієї категорії лідерів думки аудиторія велика, але стосунки з нею недостатньо тісні, а тому рекомендації в профілі можуть сприйматися серед підписників зі скептицизмом.

Аудиторія макроінфлюенсерів — від 100 тисяч до мільйона. Вони знають, як створювати контент, який «зайде» користувачам, щоб підписники довіряли постам або сторіс більше. Що стосується вартості, то така реклама обійдеться набагато дешевше.

У мікроінфлюенсерів по 10-100 тисяч підписників. Замовляти рекламу в них у 7 разів ефективніше, ніж у макроінфлюенсерів.

Максимально тісний зв’язок у користувачів соцмереж із наноінфлюенсерами, аудиторія яких сягає позначки до 10 тисяч підписників. Лідер думки і його підписники можуть бути навіть знайомі особисто. Рекламні кампанії, оплачені наноінфлюенсарам, у 10 разів ефективніші, ніж у мікроінфлюенсерів. Вартість постів або сторіс зазвичай не перевищує кількох сотень доларів.

Як оформлення профілю впливає на продажі та відвідуваність

Просування бізнесу в соціальних мережах починається з обкладинки. За допомогою стильного дизайну можна зробити сторінку впізнаваною і привабливою. Круті фото, що викликають емоції, у поєднанні з цікавим живим текстом сприятимуть збільшенню кількості підписників і впливатимуть на активність аудиторії. А ще це допоможе виділитися на тлі конкурентів і сформувати позитивний образ про компанію.

Оформлення соцмереж включає в себе:

  • розробку логотипу;
  • створення фотографій для обкладинки та аватарки профілів;
  • підбір фірмових кольорів і шрифтів;
  • використання трендів для оформлення сторінки.

Оригінальний гармонійний дизайн акаунта дуже важливий, оскільки привертає увагу і приваблює аудиторію. А ось «сіра», нудна сторінка залишиться непоміченою, а отже користувачі навряд чи здійснять цільову дію.

Контент-план для магазину спортивних товарів – пишемо чіпляючі тексти

Магазинам спортивних товарів важливо викликати в аудиторії асоціації зі здоровим способом життя, спортом, фітнесом і витривалістю. Досягти мети можна за допомогою відповідного контенту, фотографій і відео за темою.

Оскільки користувачів не зачепиш постами, що продають/рекламними, їх слід публікувати дозовано – 1-максимум 2 на тиждень. Основну ж частину мають складати цікаві, корисні та розважальні публікації. Це дасть змогу привернути до себе аудиторію і підвищити активність на сторінці.

Що можна постити в соцмережах:

  • навчальний контент (про користь спорту, різні вправи, правильне харчування тощо);
  • цікаві факти про спортивні заходи;
  • лайфхаки та поради;
  • мотивуючі фото;
  • пости про спортивні досягнення;
  • новинки магазину;
  • акції, спеціальні пропозиції;
  • огляди;
  • відгуки клієнтів;
  • користувацький контент;
  • інструкції з використання товарів;
  • переваги компанії та унікальна торгова пропозиція;
  • робочі моменти;
  • курйози та кумедні історії з життя співробітників або компанії;
  • конкурси, вікторини, опитування, загадки, цитати за темою.

Насправді, ідей для постів може бути безліч. Головне, вибрати ті, які залучатимуть користувачів до спілкування, викликатимуть у них емоції та приємні асоціації, а також підштовхуватимуть до цільової дії та купівлі товарів.

Робота з відгуками – нейтралізуємо негатив

82% користувачів вивчають відгуки про компанії, перш ніж ухвалити рішення про покупку. З позитивними коментарями про бренд, здавалося б, усе зрозуміло. Але водночас, не всі бізнес-оунери знають, як працювати з негативом в онлайні.

Опитування дослідницької компанії Yotpo 2018-го року показало: більша частина користувачів очікує отримати зворотний зв’язок на відгук протягом 24 годин. Що довше негативний коментар ігнорують, то більшої шкоди він завдасть компанії. Оперативна відповідь буде корисною іншим людям, які зіткнулися з аналогічною проблемою. Тоді покупцям не доведеться писати схожий негативний коментар.

Як працювати з негативними відгуками:

Відповідайте на весь негатив. Дякуйте користувачам за зворотний зв’язок – негативна критика часто буває об’єктивною. Вона вкаже на проблему, яку ви, можливо, не помічали раніше.

Розбирайтеся в проблемах споживачів. Запропонуйте клієнту вирішення його проблеми, це може виправити негативний досвід користування товарами чи послугами компанії.

Не залишайте без відповіді й позитивні коментарі. Відповідаючи на позитивні відгуки, ви показуєте, що для вас важлива не тільки репутація магазину спорттоварів, а й досвід клієнтів. Намагайтеся не писати «під копірку», а використовуйте більш персоналізовані відповіді, зокрема відповідаючи і на негатив.

Уникайте суперечок. Навіть якщо бачите, що користувач не правий, не переходьте на особистості й уникайте з’ясування стосунків. Постарайтеся розібратися, що викликало в людини бурхливу реакцію, і відповідайте ввічливо.

Якщо хочете показати експертність у питанні, зверніться до фактів. Підкріпіть свою думку статистикою. Це працює, якщо ви впевнені у своїй правоті і вам є, чим захищатися. Наприклад, можна розповісти про досвід користування тренажером двадцяти п’яти попередніх клієнтів. Або про те, що ви оптимізували виробничі процеси та скоротили вуглецевий слід на 40% порівняно з попередніми 5 роками.

Важливо також дотримуватися ToV, або мови комунікації, яку використовує бренд. Якщо компанія звертається до клієнтів на «ви», відповідайте на відгук, дотримуючись цього правила. Tone of voice прописується в брендбуці компанії під час розроблення стратегії просування.

5 поширених помилок із просування, яких ви могли припускатися

Не знаєте свою аудиторію

Напевно ваша продукція не потрібна всім абсолютно людям на Землі. У вас є своя цільова аудиторія – споживачі, які займаються спортом і ведуть здоровий спосіб життя. Щоб розширити клієнтську базу і збільшити продажі, необхідно, щоб про вас дізналися ті, кому ваші товари цікаві. Для цього слід скласти портрет цільового клієнта, визначивши його вік, рівень доходу, захоплення, сферу діяльності, як і де він використовує ваші товари тощо.

Відсутня унікальна торгова пропозиція

Якщо ви не можете сказати, чим відрізняєтеся від конкурентів і в чому ваша унікальність, то не зможете грамотно вибудувати стратегію просування.

Відмова від реклами – і контенту достатньо

Пости не просувають самі себе, якщо тільки не йдеться про вірусний контент. Але круті публікації з величезними охопленнями вдасться вивантажувати не щодня, тому реклама теж важлива. За допомогою грамотно створеного оголошення ви зможете домогтися впізнаваності й отримати нових клієнтів.

Нудний, прісний контент

Пости мають інтригувати, викликати емоції, залучати і продавати. Якщо цього немає, то напишіть хоч сотню різних текстів – усе полетить у безодню. Щоб залучити аудиторію, будьте корисними і не скупіться на інтерактив.

Просуванням займається одна людина

Одному фахівцеві складно охопити все – писати тексти, робити фотографії, знімати ролики, налаштовувати рекламу, відслідковувати показники, проводити аналітику і навздогін ще відповідати на коментарі та працювати з відгуками. Для ефективної роботи варто розділити обов’язки і залучити до роботи кількох співробітників.

Таргетинг без «зливу бюджету»: як запустити рекламу

Для запуску таргетингу створіть публічний акаунт на Фейсбуці та перейдіть з нього на сторінку запуску реклами. Соціальна мережа пропонує чітку послідовність налаштування оголошення:

  • Кампанія – назвіть рекламну кампанію та оберіть її мету.
  • Група оголошень – визначте, кому і де ви хочете показувати оголошення, а також задайте рекламний бюджет
  • Реклама – створіть рекламний пост.

Обираємо мету оголошення

Під час налаштування реклами Facebook запропонує вибрати ціль. Її визначають залежно від стратегії просування бренду в соціальних мережах. Це може бути:

  1. Впізнаваність бренду: оголошення побачать люди, яким воно, ймовірно, буде цікаве.
  2. Охоплення: за вказаний бюджет рекламу подивиться максимальна кількість користувачів. Однак варто пам’ятати, що кількість – не дорівнює якості.
  3. Трафік: обирають з метою залучити якомога більше користувачів за посиланням на розділ сторінки FB, сайт, листування в Messenger тощо.
  4. Залученість: використовують для збору лайків, коментарів і репостів.
  5. Встановлення додатка: обравши цю мету, спортивні магазини з мобільним додатком зможуть підвищити кількість завантажень.
  6. Перегляди відео: вибирають для збору максимальної кількості переглядів ролика. Ціль також використовують для демонстрації відео користувачам, які найімовірніше подивляться його до кінця.
  7. Продажі товару з каталогу: використовуйте, коли потрібно не просто показати аудиторії рекламне оголошення, а й залучити людей до каталогу товарів.
  8. Відвідування точок: ефективна мета для власників бізнесу в офлайні. Рекламу з такою метою показують тим, хто перебуває поблизу від магазину або точки продажу. Попередньо заповніть інформацію про компанію в Google My Business.

Виключайте з реклами тих, хто вже відвідував сайт вашого магазину спортивного одягу, або налаштовуйте на таких користувачів ретаргетинг (повторну рекламу). Враховуйте під час запуску таргетингу людей, у яких найближчим часом має відбутися певна подія: день народження, річниця весілля та інші.

Як збільшити ефективність таргетингу

Щоб реклама була ще ефективнішою, не включайте в групу оголошень інтереси, не пов’язані між собою. Наприклад, «Нерухомість» + «Microsoft Office» + «Корм для котів» + «Дитячі іграшки». Створіть окремі групи оголошень, орієнтовані на інтереси, посаду або місце роботи. Так ви отримаєте більш цільові ліди. Зверніть увагу, що така тактика також звужує охоплення оголошення.

Співробітник у штат або співпраця з агентством: підбираємо фахівців із просування

Робота з агентством і найм співробітника в штат мають свої переваги і недоліки. Перш ніж визначатися з форматом роботи, подумайте, який результат ви хочете отримати, наскільки складний ваш проєкт і який бюджет ви виділили на маркетинг у соціальних мережах.

Співробітник у штат: переваги та недоліки

Плюси такої роботи – ви самі встановлюєте розмір зарплати, яку готові платити, визначаєте завдання, які має виконувати працівник, і контролюєте його роботу.

Серед мінусів роботи – необхідність обладнати робоче місце і щомісяця виплачувати зарплату, а ще у співробітника може бути недостатньо досвіду і знань у сфері SMM, чого не скажеш про багатопрофільну команду спеціалізованого агентства.

Які KPI ставляться фахівцям

  • SMM-фахівець – кількість передплатників, кількість відписок, охоплення, трафік, конверсія тощо.;
  • копірайтер – кількість переглядів публікацій, залученість аудиторії, вчинення цільової дії, кількість постів на день, кількість помилок у тексті, актуальність публікації, її унікальність тощо.;
  • маркетолог/таргетолог – рекламний бюджет, кліки на рекламу, їхня вартість, кількість звернень, кількість людей, які побачили рекламне оголошення, окупність вкладень;
  • менеджер з продажу – кількість відкритих і закритих угод, дзвінки, швидкість опрацювання лідів, план з прибутку тощо.

KPI – це показники ефективності роботи співробітників. Вони допомагають поліпшити роботу і досягти більш високих результатів.

Переваги роботи з агентством WeLoveSMM

Ключова перевага співпраці з нашою студією – командна робота, наявність досвіду та необхідних навичок для ефективного просування бізнес-акаунтів у соціальних мережах. Ми проводимо глибокий аналіз конкурентів, визначаємо ваші сильні сторони та потреби цільової аудиторії, розробляємо стратегію розкрутки, яка відповідає специфіці вашого бізнесу, відстежуємо ефективність кожної тактики та можемо прогнозувати необхідний час і ресурси на кожен проєкт.

Крім того, команда WeLoveSMM надає постійну техпідтримку. Можлива реалізація комплексного digital-маркетингу: SEO-оптимізація, аналіз відгуків користувачів в інтернеті тощо.

Хочете дізнатися більше? Напишіть нам, щоб уточнити вартість послуг і отримати консультацію за своїм проектом!

Замовити дзвінок

Замовте зворотний дзвінок.

    Натискаючи на кнопку, ви погоджуєтесь з Політикою конфіденційності та Умовами використання