SMM для психолога: розвиваємо особистий бренд

Соціальні мережі у 2021 – це невід’ємна частина комерційної комунікації та міжособистісного спілкування. Дедалі більше людей використовують їх як пошукову систему або переходять в акаунти з вебсайту та Google, щоб дізнатися щось нове й отримати додаткову інформацію про того чи іншого фахівця та його послуги. 

Як психологу розвивати особистий бренд у соцмережах, залучаючи нових клієнтів і підвищуючи лояльність поточних? Який контент публікувати? Які фотографії для профілю робити? У чому особливість просування акаунта у Facebook, Instagram, YouTube, TikTok і на інших платформах, розбираємося в статті.

Соціальні мережі: примха чи must-have?

Соціальні мережі – величезний ринок і великі можливості для просування особистого бренду, а також своїх послуг. За даними міжнародного дослідження Digital Report Hootsuite 2020, їх використовує вже половина населення планети, або 3,96 мільярда людей. Річний приріст аудиторії платформ – 376 мільйонів.

Крім того, з кожним роком користувачі проводять у соцмережах дедалі більше часу. Мобільні додатки витісняють сайти, що переглядаються з десктопа. А кількість щоденних входів на платформи соцмереж становить близько шести разів.

Зростає середній час, проведений у соцмережах: у 2019-му році люди сиділи у Facebook на 10 хвилин більше, ніж у 2018-му. В Instagram українці в середньому заходять на період понад годину.

Користувачі обирають соціальні мережі, щоб розважитися, почитати експертну інформацію, дізнатися щось нове, а також з метою комунікації з тими, на кого підписані. Щоб іти в ногу з часом, підвищувати лояльність людей і залучати нових клієнтів, важливо ефективно вести соцмережі, розвивати особистий бренд психолога на платформах, взаємодіяти з підписниками, відстежувати тренди.

Просування в соцмережах: з чого почати? 

Перед реєстрацією акаунта визначте платформи, які найчастіше відвідує ваша аудиторія. Наприклад, у Фейсбуці аналогічне співвідношення чоловіків і жінок, платформу використовують користувачі різного віку.

В Instagram 62% користувачів – жінки. У цій соцмережі ви також знайдете більше молоді. Вікова група Телеграма – 25-34 роки. Для обміну досвідом з іншими фахівцями та формування експертного образу заведіть також Linkedin.

Що ще враховувати перед реєстрацією в соціальних мережах:

  1. Рекламуючи продукти і послуги, 69% компаній віддають перевагу постам, а 31% – stories.
  2. Найбільше платоспроможної аудиторії в Instagram вікової категорії 25-34 роки. На другому місці стоять користувачі віком 18-24 роки. Але найбільше платоспроможних людей сидить все ж у Facebook.

На більшості платформ доступні дані охоплення і залученості в публікацію. Так можна відстежувати теми і типи контенту, які знаходять у вашій цільовій аудиторії відгук, і відсіювати ті, які мають найменший ефект.

Напружений робочий графік не залишає багато часу на соціальні мережі? Використовуйте сервіси автопостингу контенту! У Facebook для цього впроваджені безкоштовні інструменти. Можна також використовувати платні альтернативи для інших платформ.

Попрощайтеся із селфі: трендовий візуал акаунта 

Час котиків, страв і селфі поганої якості в Instagram і на інших платформах уже минув. Щоб просувати особистий бренд, викликати довіру у передплатників і знаходити клієнтів, важливо влаштовувати професійні фотосесії та самостійно генерувати цікавий контент, що залучає.

Насамперед, приділяйте увагу фону. Проаналізуйте свої вдалі та невдалі ракурси або пози. У кадрі завжди має бути акцент – це може бути яскравий аксесуар до монохромного вбрання або контрастна помада. Якщо хочете зробити фотографію в повний зріст, залишайте більше простору навколо фігури.

Які фото варто публікувати психологу: портретні, лайфстайлові, фото за ноутбуком. Візуал можна розбавляти текстовими зображеннями з мотиваційними цитатами або афірмаціями. Хоум-фото і знімки з подорожей відкриють вас для підписників зовсім з іншого боку. Намагайтеся оформляти стрічку в ідентичних тонах, підібравши для цього оптимальний пресет. Створити або завантажити його можна в спеціалізованій програмі Lightroom.

Важливо показувати бекстейджі з роботи і публікувати лайф-контент – навіть якщо ви створювали акаунт виключно з метою рекламувати сеанси психотерапії. Показуйте, чим ви харчуєтеся, як заряджаєтеся на весь день, чи займаєтеся спортом і які книжки віддаєте перевагу читати в перервах між роботою.

Про що знімати stories: топ-3 типи контенту для психологів

Основний принцип ведення сторіс – баланс. Однотипні історії стомлюють і знижують інтерес у користувачів. Щоб уникнути цього, урізноманітніть публікований контент:

45% — корисні stories. Необов’язково знімати експертно-навчальний контент. Досить придумати сюжети, які викличуть у підписників реакцію: «Це цікаво, треба спробувати!». Можуть викликати відгук у користувачів поради, лайфхаки, відповіді на запитання «Як зробити…?».

45% — «живий» контент. Публікуйте історії про своє життя, робочі моменти, розповідайте нетипові випадки з практики. Завдяки такому контенту користувачі дізнаються про вас більше, познайомляться з вашими цінностями, підтримають ініціативи. Цей тип сторіс ефективно використовувати для формування у підписників довіри.

10% — контент, що продає. Сюди належить реклама своїх послуг, взаємний піар і SFS. Часто фахівці зловживають цим типом контенту. Водночас, за статистикою, передплатник готовий вийти з профілю вже після п’ятої рекламної stories, якщо контент, що продає, опубліковано поспіль і він не розбавляється іншими форматами історій.

Використовуйте мобільні додатки для редагування stories – публікуйте об’єкти на прозорому тлі, додавайте ефект зернистості, робіть розмиття і створюйте анімації. Популярні додатки, які допоможуть створити креативні історії – це Picsart, Lightroom, Canva, Capcut, Magic Eraser, Remini та інші.

Контент, що залучає: що писати і як це робити

Як створювати тексти, які будуть лайкати, «шерити» і коментувати? Якими «інгредієнтами» приправляти публікації? Насамперед, пост має зачіпати тригери, викликати емоції, бути цінним і упакованим в історію. Найбільше репостів збирає емоційний контент – позитивний і такий, що тисне на «болі» користувачів.

Google у 2009 році випустив рекламний ролик «Паризьке кохання». У ньому не брали участь актори і не озвучували нічого голосом – у відео показані тільки фрази, які вводять у пошуковику, а також результати видачі. Спочатку користувач шукає «навчання за кордоном Париж Франція», пізніше – «кафе біля Лувру», потім – «як сподобатися француженці». На піку музичної композиції глядач бачить фразу «як зібрати дитяче ліжечко». Ролик закінчується лаконічною дією – натисканням на кнопку «Шукати». Зворушливий кліп набрав мільйони переглядів, бо Google вдалося донести емоцію – любов.

Це правило стосується сценаріїв для відеороликів, лекцій, а також постів і того, що ви публікуєте в stories. Викликаючи емоції, вдасться залучити більше користувачів соціальних мереж і стимулювати виконання цільової дії.

Чим посилити дію тексту?

Створюйте заголовок, що чіпляє

За даними Facebook, користувачі оцінюють цінність і інтерес публікації протягом 8 секунд і менше. Заголовок, що чіпляє, говорить про сенсацію, унікальність, а також дивує, інтригує споживачів. Він же стимулює продовжити читання.

Приклад гарного заголовка: «Курс, який проходить 1 раз на 2 роки – залишилося 4 місця!». Тільки уникайте так званих «фліртуючих» заголовків – тих, які містять запитання або твердження, що завуальовано ведуть до предмета продажу. Наприклад:

  • «Здається, це знак!»
  • «Настав час подарунків»
  • «Ви цього чекали. Точно!»

Використовуйте в заголовках слова «ви», «тому що», «миттєво», «новий» – вони підвищують переконливість тексту.

Один із найвпливовіших рекламників світу Девід Огілві також рекомендує складати заголовки, які містять слова «раптово», «зараз», «покращення», «пропозиція», «швидко», «легко», «порівняти» та «поспішіть».

Добре працюють слова або фрази ексклюзивності: «тільки для учасників», «необхідна реєстрація», «попросіть запрошення», «отримайте першим», «дізнайтеся першим». Вони стимулюють прийняття рішень і підштовхують користувача до цільової дії.

Ефективно використовувати в заголовках також лімітовані речення: «обмежена пропозиція», «тільки сьогодні», «залишилося тільки 3 місця», «доступно тільки за цим посиланням», «подвійна пропозиція протягом години». Синдром втраченої можливості викликає страх, пов’язаний з обмеженістю. Це підвищує попит на послуги психолога і психотерапевта.

Використовуйте emoji (смайли)

Робіть це обережно, відповідно до тональності бренду. Додавайте смайли в тій частині тексту, де це доречно. Не розбивайте текст емоджі – це погіршує його читабельність. Маркетологи та фахівці з SMM також рекомендують не поєднувати крапки зі смайлами – використовуйте розділові знаки або замініть крапку підходящим emoji.

Список тем для психологів: чому важливий контент-план

Керувати контентом і дотримуватися графіку публікацій дає змогу контент-план. Він містить інформацію про рубрики, теми, вид контенту, дати та статус публікацій. Рекомендуємо складати його в онлайн-додатках або Google-таблиці. Останній варіант виключає ризик втрати даних, а також дає змогу працювати над контент-плануванням 24/7.

Ще одна перевага контент-плану в тому, що компанія або фахівець уникає повторів. Тобто, ви щоразу публікуєте унікальний, цікавий контент.

Приклади тем для психолога: 

  • «Перший раз на прийом: як підготуватися, щоб не тремтіли коліна».
  • «Як побороти синдром самозванця».
  • «Шкідливі звички, яких потрібно позбутися до 30 років».
  • «Як протистояти психологічному насильству на роботі».
  • «5 стадій емоційного вигорання».
  • «Як налаштуватися на роботу після відпустки».
  • «Справляємося зі стресом: 10 ефективних способів».
  • «Як працювати з посткарантинною командою».

Використання контент-маркетингу допоможе домогтися різноманітності. Для цього варіюйте інформаційні, продавальні та розважальні пости і не повторюйтеся на різних платформах соцмереж.

Довгі тексти: писати чи ні?

Думки про довгі пости парадоксально суперечливі. Сам по собі обсяг не гарантує відгуку в аудиторії. Можна опублікувати довгий текст, написаний сухою мовою без заклику до дії, і він збере мало коментарів і лайків. А можна написати так, що публікацію дочитають до кінця і захочуть здійснити цільову дію.

Головне правило складання текстів – дотримуйтеся Tone of Voice. Це манера написання постів і комунікації з підписниками онлайн і в офлайні. Придумуючи ToV, враховуйте, що таку манеру ви приймаєте в усіх каналах зв’язку і в реальному житті: у коментарях, текстах на вебсайті, email-розсилці, а також у спілкуванні з колегами та клієнтами.

Чому голос бренду такий важливий? Він дає змогу виділитися серед конкурентів і ефективно взаємодіяти з аудиторією.

ToV також закриває такі завдання:

  • Встановлює з підписниками емоційний зв’язок.
  • Добре запам’ятовується і асоціюється з вашим брендом.
  • Підвищує рівень довіри та експертності.

Під час формування Tone of Voice орієнтуйтеся на цільову аудиторію. Визначте, хто ваш клієнт, якої манери спілкування він дотримується в повсякденному житті? Чи використовує сленг і англіцизми?

Як працюють із ToV великі компанії

  1. Маркетингова компанія Mailchimp використовує легкий гумор і манеру спілкування «як із приятелем». Сервіс не соромиться бути кумедним, але також уникає натягнутих жартів.
  2. Uber принципово відмовився від жаргонізмів і негативної тональності. Компанія прагне максимальної лаконічності в комунікації зі споживачем.
  3. Harley-Davidson використовує більш агресивну тональність у постах, текстах на сайті та в офлайні, орієнтуючись на сміливих і незалежних клієнтів.
  4. Українська мережа кінотеатрів «Планета Кіно» використовує «фановий» і доброзичливий ToV, часто публікуючи контент із молодіжним сленгом, трендовими словами, розмовними конструкціями і зверненням «друг» або «ти».

Можна уявити бренд у вигляді реальної людини й описати кілька її характеристик: брутальний, сильний, веселий, щирий, сміливий, упевнений, простий. Скористайтеся також теорією архетипів Карла Юнга. Згідно з цією теорією, психологам найбільше підійде образ Мудреця і Друга.

Робота з відгуками: як НЕ потрібно спілкуватися з підписниками

86% користувачів читають відгуки в соціальних мережах перед покупкою. 68% з них знайомляться з трьома фідбеками мінімум. Кожен другий міленіал сприймає відгуки незнайомців в інтернеті з більшою довірою, ніж рекомендації рідних, друзів і колег.

Головна помилка під час взаємодії з аудиторією – ігнорування повідомлень, запитань і згадок компанії в соцмережах. Дослідження показують, що в середньому користувачі очікують відповідь протягом чотирьох годин. При уповільненні з відповіддю клієнт може піти до конкурента – так чинить 30% користувачів. При цьому середній час відповіді брендів у соціальних мережах – 10 годин.

Не ігноруйте негативну критику, оскільки мовчання погіршує ваш імідж. Не видаляйте негативні відгуки, якщо вони містять об’єктивну критику. Постарайтеся вникнути в проблему і вирішити питання клієнта. Щоб бути в курсі нових згадок компанії, використовуйте спеціальні сервіси: YouScan, Babkee, IQBuzz.

Топ-5 помилок із просування в соцмережах

Основні помилки під час роботи з платформами соціальних мереж і причини, чому акаунт не розвивається – це:

  1. Прохання підписатися на сторінку.
  2. Повтори постів і публікація неунікального, нудного контенту.
  3. Відсутність регулярності публікацій.
  4. Спроби продати свої послуги людям, які тільки підписалися на профіль або поставили «лайк» під фото.
  5. Відсутність комунікації з користувачами.
  6. Застосування тегів-мільйонників у надії знайти клієнтів.
  7. Конфлікти з підписниками в коментарях і Direct-е.
  8. Маслайкінг і спам-розсилки за допомогою програм автоматизації.

Існують два шляхи розвитку профілів у соцмережах – правильний і фатальний. Фахівці WeLoveSMM використовують білі способи просування сторінок, щоб уникнути блокування акаунта і недовіри з боку споживачів. Тобто, ви отримаєте нових підписників без накрутки та ботів. Для отримання консультації зателефонуйте нам або напишіть повідомлення в чат.

Як запустити рекламу без зливу бюджету

Таргетована реклама є ефективним інструментом залучення нових клієнтів, оскільки налаштовується на певний сегмент аудиторії, зацікавленої в послугах психолога. Тобто, з її допомогою можна збільшити охоплення та кількість записів на консультації.

Щоб реклама дала результат, необхідно:

Окреслити конкретну мету – підвищити впізнаваність, збільшити трафік, розширити клієнтську базу, домогтися високої активності на сторінці, залучити аудиторію до спілкування тощо.

Визначити цільову аудиторію. Для цього слід зібрати якомога більше інформації про потенційного клієнта (де живе, працює, чим захоплюється, що любить, про що турбується тощо), щоб потрапити саме на тих користувачів, яких можуть зацікавити ваші послуги.

Підготувати текст, що чіпляє. Рекламне повідомлення має натиснути на «біль» користувача і викликати емоції.

Підібрати якісні фото. Нечітка або банальна фотографія не зачепить аудиторію, а значить і текст може залишитися непрочитаним.

Правильне налаштування реклами допоможе досягти очікуваного результату без великих витрат. Якщо ви не знаєте, як запустити таргетинг, звертайтеся в нашу студію за телефоном або в чаті на сайті.

Просування в соцмережах: «я сам», фрілансер або агентство? 

Особистий бренд – це образ, за якого ваш нік або справжнє ім’я асоціюється з конкретною діяльністю і послугами, які ви просуваєте. Це спосіб залучити аудиторію, підвищити її лояльність і довіру до вас як до експерта.

Щоб робити це ефективно, необхідно вивчити особливості різних соціальних мереж, а також освоїти інструменти для запуску таргетованої реклами, KPI, мистецтво взаємодії з передплатниками та багато іншого. Незважаючи на велику кількість інформації в інтернеті, зробити це непросто. Завдання ускладнюється, коли необхідно поєднувати просування свого бренду з основною роботою. Вихід – делегування завдань фрілансеру або команді.

Якщо ви зупинили свій вибір на фрілансері, ознайомтеся з досвідом роботи SMM-фахівця. Вивчіть його роботи, кейси, те, наскільки результат відповідає поставленим завданням. Велика кількість пройдених курсів нічого не говорить про знання та вміння людини – цього недостатньо, щоб ефективно просувати бізнес-акаунти і сторінки особистих брендів. Важливо, щоб фахівець був самостійним, відповідальним, генерував ідеї та приймав вдалі рішення в умовах жорстких часових рамок.

Оптимальний і найбільш надійний варіант – доручити просування спеціалізованому агентству. Його фахівці розроблять ефективну стратегію, складуть контент-план, підготують унікальні тексти, що чіпляють, і яскравий живий фото-/відеоконтент, а також відстежуватимуть ефективність дій.

Фрілансера обирають через доступність співпраці з ним, тоді як SMM-агентство – за надійність результату і комплексний підхід.

У студії WeLoveSMM просуванням займається близько десяти осіб, серед яких SMM-фахівці, копірайтери, маркетологи, таргетологи тощо. Кожному з них відведено свій список завдань. Це забезпечує ефективність і професіоналізм виконання завдань.

Як вимірювати ефективність SMM-просування

Ключова мета WeLoveSMM – збільшення прибутку клієнтів. Як ми вимірюємо ефективність виконаної роботи? Ось основні метрики, які використовуємо:

  • динаміка підписників;
  • зворотний зв’язок;
  • оцінка комунікації;
  • трафік і конверсії.

До динаміки підписників належить їхня кількість, кількість відписок, темп зростання аудиторії, кількість переглядів постів і сторіс, а також органічне і рекламне охоплення. До зворотного зв’язку — лайки, коментарі, репости, показник залучення, негативні реакції та UGC (користувацький контент). Щоб оцінити комунікацію, ми аналізуємо частоту генерації постів, середній час і частоту відгуку. Трафік і конверсії – це оцінка ціни за клік, вартості підписника, кількості лідів і CTR (показник клікабельності). Метрики ми проставляємо щомісяця, ставлячи на чільне місце не кількість лайків або підписників, а прибуток і фінальні продажі клієнта.

Якщо ви хочете розвивати свої профілі в популярних соціальних мережах, як-от Facebook, Instagram, YouTube та ін., замовте SMM для психолога в студії WeLoveSMM. Допоможемо вам збільшити кількість підписників без накруток, зробити стрічку цікавою і корисною для аудиторії! Щоб отримати консультацію та уточнити вартість послуги, зв’яжіться з нами за телефоном або напишіть у чат.

Замовити дзвінок

Замовте зворотний дзвінок.

    Натискаючи на кнопку, ви погоджуєтесь з Політикою конфіденційності та Умовами використання