Тренди SMM 2024

Ми не розповідатимемо, наскільки сьогодні важливий SMM для бізнесу. І про значущість просування в соціальних мережах для розвитку бренду теж не будемо. Все це і так зрозуміло. (Хто ще не усвідомив масштаби впливу SMM, ловіть геніальну думку: присутність бренду в соціальних мережах дає йому життя, відсутність – вбиває). Замість цього детально розповімо і покажемо на наочних прикладах головні тренди smm 2020. Щоб ви користувалися собі на здоров’я і були попереду планети всієї. Заварюйте чай і беріть печиво.  Починаємо.

Загальні smm тренди в соцмережах: що було, що є і що буде


Оскільки інформації дуже багато, ми вирішили її структурувати так: спочатку розповімо про загальні тренди в СММ 2019, які прижилися й однозначно перейдуть у 2020, а потім пройдемося окремо трендами для YouTube, Facebook та Instagram.

На порозі 2019 року багато фахівців smm просування прогнозували зростання популярності сторіс у соціальних мережах, акцент на придатний контент і, звісно ж, абсолютне царювання відео. Вочевидь, усе це настільки добре прижилося, що має всі шанси на успішне існування не тільки у 2020 році, а й у наступних.

Антитренди


Проте деяким трендам smm 2019 все-таки судилося канути в Лету. Це, безумовно, накрутки передплатників, маслайкінг, масфоловінг і навіть улюблені багатьма GiveAway. Чому всі вони стрункими рядами йдуть у небуття smm просування? Тому що тепер Instagram і Facebook стоять на сторожі чесних акаунтів із живими передплатниками й органічними охопленнями: ботів масово зачищають, а тих, хто розкручується нечесним шляхом, блокують.

Багато smm-щиків, до речі, наполегливо продовжують використовувати сірі схеми просування в інстаграмі, хоча всі ці «мертві душі» знижують органічні охоплення. Не треба так.

Та сама ситуація з гівевеями. Скільки вже сказано, мовляв, насправді гіви в інстаграмі дають негативний ефект і псують статистику, зрізають охоплення і знищують акаунти. Але як показує практика, для багатьох ця інфа – просто білий шум. Всерйоз її мало хто сприймає. А шкода, адже це правда. І якщо в YouTube і Facebook такі активності ще можуть прокотити і дати хоч якісь позитивні результати, то Instagram рубає акаунти на корені.

Тому ми ще раз закликаємо всіх: використовуйте тільки білі методи просування. Їх досить багато і вони чудово працюють. Це таргетована реклама, співпраця з мікроінфлюенсерами, розробка продуктової стратегії та якісний контент. До речі, кожен із цих методів – просто мастхев просування, який однозначно перейде в smm trends 2020.

Тепер перейдемо до трендів smm просування, які є у 2019 і залишаться у 2020

Присутність бренду в кількох соцмережах одразу.


Обмежувати свою активність тільки однією соціальною мережею – це минулий день. Сучасні бренди намагаються вести акаунти одразу в декількох мережах, щоб заманити максимально велику аудиторію. З одного боку, це дає чудові результати за охопленнями. З іншого, за це варто братися тільки в тому разі, якщо у вас є можливість якісно вести всі ці акаунти. Тому що просто взяти й опублікувати один і той самий пост у всіх соцмережах – не підходить. Іноді (у вкрай рідкісних випадках) на це можна піти. Але взагалі контент має бути унікальним і адаптованим під кожну соціальну мережу.

Так от. Якщо ви можете якісно вести відразу кілька соцмереж і наповнювати кожну з них придатним контентом – вперед. Якщо не можете – скоротіть кількість сторінок до оптимального значення. Нехай краще це буде два-три акаунти зі змістом, ніж десять для галочки.

У виборі соцмереж відштовхуйтеся від аудиторії. Де вона, туди і ви. Наприклад, якщо ваша ЦА сидить в «Інстаграмі» і «Фейсбуці», то немає сенсу вкладатися в розкрутку на «Однокласниках» або «Лінкедін». Це даремно витрачений час і гроші. Підходьте з розумом і не намагайтеся осягнути неосяжне. Але при цьому не ігноруйте улюблені майданчики вашої ЦА, інакше ризикуєте втратити можливість сформувати якісний зворотний зв’язок.

Кидати старі моделі просування і переходити до нових.


Звичні й затерті до дірок моделі просування показують дедалі меншу ефективність, оскільки зі зміною бізнесу змінюються і стратегії просування. Це трохи ускладнює життя smm-менеджерам, але що поробиш. Се ля ві, як то кажуть. Потрібно бути гнучким і вміти підлаштовуватися під мінливий світ smm і вибагливу аудиторію. Адже в тренді креатив та індивідуальність.

Заточувати контент під мобільні додатки соцмереж.


Мобільний сегмент зростає не по днях, а по годинах. З цим не посперечаєшся, але до цього можна і потрібно пристосовуватися. У цьому і полягає основна тенденція smm просування. Контент потрібно максимально орієнтувати на те, щоб людям було зручно його поглинати не тільки за комп’ютером, а й з мобільних пристроїв. Бажано, щоб контент добре читався навіть «на ходу», адже саме так сьогодні багато хто живе в соцмережах. Читають дорогою на роботу, у маршрутці, в метро, під час ланчу тощо. Ну так зробіть, щоб читачеві було зручно і цікаво. І зворотний зв’язок не змусить себе чекати.

Використовувати функціонал соцмереж і гаджетів по максимуму.


Чи не щодня в цифровому світі з’являються нові фішки. Тож освоюйте їх, слідкуйте за новинками і будьте в тренді. Бачите шалену популярність сторіс – починайте робити сторіс. З’явилися маски – вперед, створюйте свої. Головне не зупинятися в цьому розвитку. Тоді ви будете на одній хвилі зі своєю аудиторією.

Використовувати контент, що зникає.


О, це зараз один із головних і найпотужніших трендів smm просування. Секрет ефективності простий, як двічі два. Зникаючий контент чудово мотивує ЦА ознайомитися з інформацією. Адже через добу інфа зникне, а раптом там було щось важливе і/або цікаве? Треба встигнути подивитися-почитати, щоб бути в курсі. Ось це обмеження за часом дуже мотивує. Таким чином, людина встигає отримати свою порцію інфи, а ви знаєте, що вона досягла потрібного адресата. Це настільки ефективний і успішний тренд контент-маркетингу, що однозначно залишиться в трендах smm 2020. А може й довше.

Якщо реклама, то нативна.


Головні тренди smm маркетингу 2020 – відсутність фальші та абсолютна чесність перед аудиторією. Досить впарювати людям всякий bullshit у вигляді прихованої реклами. Тому що на ділі вона зовсім не прихована – її за версту видно. І люди це чудово зчитують. Тому якщо вже робите рекламу, то робіть відкрито. В ідеалі – зробіть з реклами корисний контент. Продаєте косметику? Розкажіть заодно про кольоротипи і кому який колір тіней підійде краще. Просуваєте еко-продукти? Покажіть рецепт смачної страви або дайте кулінарний майстер-клас. Загалом, ви зрозуміли. Рекламу потрібно подавати красиво, цікаво і з користю для аудиторії.

Співпрацювати з мікро-інфлюенсерами.


Однозначно, один із лідерів smm trends 2019. Просування через мікро-інфлюенсерів виявилося настільки ефективним, що воно явно продовжиться і в 2020 році. Принаймні, є всі передумови для цього. Якщо раніше бренди намагалися співпрацювати тільки з топовими блогерами-мільйонниками або зірками шоу-бізнесу, то тепер акцент перейшов на нішевих stars. Чому так? Тому що у нішевих блогерів аудиторія хоч і менша, зате набагато залученіша і якісніша. Відповідно, зворотний зв’язок потужніший.

Що це дає бренду? Ну, по-перше, контракт із мікро-інфлюенсером обійдеться вам набагато дешевше. По-друге, меседж буде спрямований точно на цільову аудиторію. Сумніваєтеся? Тоді дайте відповідь на запитання: хто ефективніше прорекламує засіб для волосся – відомий у своїй ніші перукар-стиліст чи якась співачка-актриса-модель? Ось саме.

Розробити продуктову стратегію і слідувати їй.


Постити філософські цитати великого Стетхема, мемасики та інші дурниці – це, звісно, добре для розваги. Але це не продає, не працює на репутацію бренду і не створює правильний імідж компанії. Хаотичний постинг (просто тому що картинка кльова) не допомагає досягти бізнес- і маркетингових цілей. Тому якщо сторінка вашого бізнес-акаунта в соцмережах рясніє саме таким контентом, вам краще зупинитися просто зараз і переглянути свої цілі. В ідеалі, звісно, потрібно взагалі все це знести дочиста і наповнити сторінку придатним контентом. Таким, що відображатиме цінності, принципи і характер вашого бренду.

Якщо мета акаунта – продавати продукт, то саме на нього потрібно зробити максимальний акцент. При цьому не забувайте бути різноманітним і цікавим для аудиторії. Так, це складно. Але це найефективніше і найправильніше рішення. Повірте нашому досвіду.

Нові тренди smm: відео


Загальні тренди висвітлили – час переходити до більш детального аналізу за кожним типом контенту. Почнемо з відео, адже це найактуальніша тема.

Вертикальні відео.


Якщо раніше всі знімали горизонтально, то тепер у трендах саме вертикальні відосики. Хочете бути модним і крутим – освоюйте цей формат. Очевидно, що популярність вертикальних відео зросла через IGTV, які також набирають обертів. Загалом, цей новий тренд smm тільки починає розвиватися, а його пік очікується 2020 року.

AR и VR.


Цей тренд теж один із новеньких. Хоч і з’явився відносно недавно, має величезні шанси заполонити всі соцмережі. Власне, це вже відбувається. Доповнена та віртуальна реальність у 2020 сильно впливатимуть на діяльність брендів у соціальних мережах. За допомогою AR і VR користувачі зможуть віртуально приміряти одяг, затестити колір помади або підібрати ідеальні шпалери для своєї квартири. Погодьтеся, це дуже зручно і технологічно. А ще економить багато часу на ходінні по магазинах. Ось тому цей тренд міцно увійде в наше подальше життя. Чим раніше ви його освоїте, тим краще буде для вашого бізнесу.

IGTV.


Відео сьогодні править бал у всіх соціальних мережах. Тому в контентній стратегії приділіть йому якомога більше місця. Якщо ця стезя досі не освоєна, терміново беріться за справу. Адже популярність довгих і змістовних відео тільки зростатиме. Користувачі люблять їх за можливість отримувати інформацію, не напружуючись, а маркетологи – за найвищі показники конверсії. Для бізнесу відео хороші тим, що дають змогу грамотно і всебічно познайомити ЦА з продуктом. До того ж, відео сьогодні можна розміщувати практично в будь-якій соціальній мережі. Загалом, прапор і камеру нам усім у руки і вперед до освоєння IGTV.

Стріми.


За ефективністю прямі відеотрансляції виходять на перший план в інструментарії smm. Усього за кілька годин стрім може набрати кілька тисяч глядачів. Чи це не найкращий варіант прорекламувати свій продукт? Найефективніше співпрацювати зі стримерами напряму. Тоді, наприклад, можна укласти договір, що логотип вашого бренду висітиме на екрані протягом усієї трансляції. Виходить багатогодинна безперервна реклама товару або бренду. Плюс до цього ви отримуєте людину, якій довіряє величезна аудиторія, і у вас відпадає необхідність робити пряму рекламу (яка зараз уже неефективна). Де ще ви знайдете таке?

Онлайн-огляди.


У соціальних мережах люди не тільки відпочивають і спілкуються. Ще вони знайомляться з новими продуктами. Не ховайтеся за лаштунки – виходьте на сцену онлайн-оглядів і сміливо розповідайте про свої товари, послуги та проєкти. Адже понад 80% користувачів довіряють таким речам набагато більше, ніж звичайним рекламним роликам. Якщо ваш товар справді хороший, будьте певні: користувач обов’язково розповість про нього усім друзям і знайомим. Чи це не успішний маркетинг? Ось тому послідовні та інформативні онлайн-огляди – тренд smm на найближчі кілька років.

Тренди smm просування: тексти

Незважаючи на зростаючу популярність відеоконтенту, тексти не втрачають актуальності. У трендах сьогодні:

Чат-боти.


Очікується, що чат-боти зростатимуть і набиратимуть обертів популярності, і вже 2020 року до 85% взаємодій із клієнтами здійснюватимуться через штучний інтелект. Брендам це дає змогу заощадити ресурси на спілкуванні з клієнтами. А користувачі зі свого боку отримують зручність і прямий канал для спілкування з брендом. Жодних дзвінків, жодного спаму та реклами, тільки корисна та потрібна інформація. Усі щасливі, а інтроверти взагалі радіють.

Лонгріди.


Так-так, саме довгі тексти зараз у тренді. Пости з підписом із двох-трьох слів уже відійшли в минуле. Сьогодні треба писати. Причому багато, дотепно, інтелектуально, цікаво і корисно. Власне, в цьому і весь секрет. Хочете, щоб вас читали – працюйте над постами. Утім, робити з кожного поста «Війну і мир» теж не потрібно. Знайдіть ідеальний баланс довгих і не дуже постів, який найкраще «заходить» вашій аудиторії, і вперед.

Сторітеллінг.


Досить складний інструмент. Принаймні спочатку, поки не ввійдеш у смак. Але дуже ефективний. Експериментуйте, розповідайте історії, діліться своїми враженнями і відкривайте внутрішній світ для своєї аудиторії. Повірте, люди читають сторітелінг. І він їм подобається.

Інтерактивний контент.


Люди давно вже переситилися картинками, цитатами та жартами. Тому сьогодні як ніколи вимагають іншого – нового – контенту. Такого, в якому йому дадуть не пасивну, а активну роль. Наприклад, вікторини, опитування, тести популярні як ніколи раніше. Використовуйте інтерактивний контент по максимуму, залучайте користувачів у гру – це піде бренду тільки на користь. По-перше, користувачі отримують задоволення від самої гри і перемоги в ній. А по-друге, цікаві головоломки дають вірусний ефект.

Блоги власників бізнесу.


Персональні сторінки власників бізнесу та блоги засновників брендів стають дедалі популярнішими. Це пояснюється тим, що людям важко сприймати бренд чи компанію, як щось одухотворене. Натомість це легко виходить з людиною. Такий блог олюднює бізнес, робить його живим, зрозумілим і близьким. А отже, йому можна довіряти.

Спілкування з аудиторією.


Турбота і чуйність по відношенню до підписників у тренді, як ніколи раніше. Відповідайте на запитання, дякуйте за компліменти і хороші відгуки, реагуйте на негатив, визнавайте помилки. Загалом, робіть усе, щоб кожна людина відчула себе важливою і значущою для бренду.

Мінімум хештегів.


З огляду на те, що про це говорять уже давно, але багато хто продовжує спамити тегами, повторюємо ще раз: не треба так робити. Краще взяти кілька, але найвлучніших, ніж постити ціле простирадло хештегів. І ще: намагайтеся гармонійно вписувати їх у текст поста. Якщо не виходить – виносьте всі теги в перший коментар під постом. Це вже не рекомендація, це канон розумного постингу. А ще ознака гарного смаку і здорового глузду, між іншим.

Візуальні тренди в соціальних мережах

Візуальна складова акаунта, мабуть, найбільш мінлива. Тут тренди, як хвилі на морському березі – накочуються і відступають одна за одною, безперервно змінюючи одна одну. Дорого-багато змінюється шиком-блиском, потім накотився гламур і змінився на авангард, слідом прийшов мінімалізм, припливли колажі і так далі. Без зупинки. Щоб бути на цій хвилі, потрібно стежити за течією і вміти розрізнити зміну трендів ще в самому зародку. Давайте подивимося на найпопулярніші smm trends 2020.

Анімація.


Так, просто фоточки і статичні картинки всім уже порядком набридли. Але й відосами спамити не хочеться. Що робити? Звернути увагу на анімаційні пости. Практика показує, що користувачам вони подобаються більше. Воно й зрозуміло, картинки з елементами гри, що рухаються, викликають непереборне бажання натиснути, поклацати і подивитися, що буде. Ну, цікаво ж, правда.

Без фільтрів.


Хоч багато користувачів соцмереж упираються, продовжуючи накладати фільтри на свої мордочки, епоха безжальної ретуші закінчилася. Зараз у тренді природність і щирість у всьому, зокрема й у фотографіях. Звичайно, тепер возитися зі світлом і кадром доведеться трохи більше, але результат виправдовує всі зусилля.

Ігри з типографікою.


Що незвичніша типографіка, то краще. Саме так звучить один із головних smm трендів 2019-2020. Повертайте текст по-різному, обводьте, робіть літери об’ємними, змусьте їх рухатися – загалом робіть все, що хочете. Правил немає, тільки свобода.

А тепер, як і обіцяли, пройдемося трендами smm для кожної з трьох соцмереж: Facebook, Instagram і YouTube.

Тренди smm маркетингу 2020: Facebook

  • Stories– ще більше фотографій і лайт-відео для підписників.
  • Micro Influencers – про них ми вже говорили. Мікроінфлюенсери приносять бренду набагато більше користі, ніж мільйонна армія підписників. Задумайтеся про співпрацю з лідером думок у вашій ніші.
  • Онлайн-стріми – набирають дедалі більшої популярності у Фейсбуці. Кажуть, що розмір не важливий. Ага, як би не так. Двосекундні відео вже ніхто не дивиться. А ось довгі стріми, та ще й з гарною картинкою і відмінним звуком – саме те.
  • Божевільний креатив. Залиште вислови про погоду в минулому. І всі банальні нудні теми теж відправляйте в утиль. Придумуйте щось неординарне, цікаве, зухвале, божевільне. Що крутіша ідея, то більше шансів, що вона стане вірусною.
  • Ніяких накруток і реклами фірмового логотипу. Це вже настільки застаріло, що навіть говорити не хочеться. Якщо ви все ще це робите, припиніть просто зараз. І почніть чесно і відкрито говорити з тими підписниками, які все ще лайкають ваші пости.
  • Лонгріди. Стислість, можливо, і сестра таланту, але вона не в тренді. Не лінуйтеся писати. Розповідайте людям історії зі свого досвіду, діліться факапами і розкажіть, як придумували бренд. Тільки пам’ятайте, що говорити потрібно мовою своїх підписників.

SMM trends 2019-2020: Instagram


Для дуже багатьох людей Інстаграм уже давно замінив реальне життя. Це просто потрібно прийняти як даність. Тому більшість закладів (ритейлерів, готелів, ресторанів тощо) намагаються оптимізувати свої інтер’єри під Інстаграм. Спеціально, щоб люди хотіли в них сфотографуватися. І насправді, це дуже круто працює на популярність бренду.

  • Більше stories. Сторіс стали настільки популярні, що частота випуску звичайних постів помітно знизиться. Є сенс перерозподілити сили у створенні контенту на користь сторіс. І побільше креативу, звісно.
  • Shopping Tags. Це мітки, якими компанії позначають свої товари. Вони суттєво полегшують життя користувачам, тому стають дедалі популярнішими. Sopping tags можна ставити як у звичайному пості, так і в сторіс. З їхньою допомогою людина може одразу дізнатися ціну товару, опис і перейти в магазин для покупки. І все це, що називається, «не відходячи від каси». За це їх і люблять.
  • Highlights Stories. Це ті самі сторіс, тільки вони не зникають, а закріплюються в профілі. Хайлайтс сторіси зручні тим, що інфу можна швидко знайти і для цього не треба перелопачувати купи постів на сторінці. Ось вони всі тут, у шапочці профілю лежать, рідненькі. Бери і дивись. Що може бути зручніше для підписників?
  • IGTV. Незважаючи на досить великий хронометраж (до 1 години), IGTV користуються попитом у користувачів Інстаграма. Принаймні в тих, хто любить надовго залипнути в якомусь відосику. Тому є сенс час від часу знімати великі відео: і бренду корисно, і людям приємно.
  • У тренді колаборації з відомими людьми у відео-форматі. Така співпраця дає змогу показати бренд з іншого, несподіваного ракурсу. Вдихнути в нього нове життя. Чудовий приклад – передноворічний ролик Coca-Cola в колаборації з Монатіком.
  • Crazy Creative. Це загальна тенденція для всіх соцмереж. Придумуйте шокуючий контент, не бійтеся ризикувати, виходьте за рамки звичного. Будьте сміливими та креативними. Людям це подобається.
  • Маски. Відносно новий і дико популярний тренд в Інстаграмі. Здебільшого за рахунок того, що кожен охочий може створювати і завантажувати свої маски. У чому користь для бренду? А в тому, що для завантаження масок користувачеві потрібно підписатися на акаунт їхнього творця. У результаті бренд може отримати великий потік підписників, яких згодом можна зацікавити крутим контентом. Чудовий і прекрасний у своїй простоті інструмент маркетингу.

Тренди smm 2020: YouTube


Для YouTube тренди smm просування практично ті самі, що і для Фейсбуку з Інстаграмом.

  • Вайни та пранки. Постановочні відео – це вже пережиток минулого. Сьогодні людям заходять живі замальовки, бажано щоб із почуттям гумору. Для просування на Ютубі це просто мастхев.
  • Живий контент. Запам’ятайте: ніякого просування не буде, якщо у вас сухий, нудний, мертвий контент. Навіть якщо ви вкладатимете мільйони, повірте, медицина буде безсила. У тренді живий, правдивий, щирий контент. Навіть якщо він не надто приємний і позитивний (а буває й таке), не ідеально змонтований і оброблений – він все одно викличе в аудиторії зворотну реакцію. Тому що живий і викликає емоції.
  • Ніяких накруток. Так, це правило актуальне для YouTube, як і для інших соцмереж. Не потрібно накручувати лайки чи перегляди. Це ні до чого не приведе. Краще сконцентруйтеся на поліпшенні контенту та підвищенні його якості. Тоді і перегляди з’являться, і лайки посипляться.

Загалом, як бачите, інструменти smm просування можуть бути різними, а тренди практично однакові. Головне – бути чесним перед своєю аудиторією і викладатися на повну при створенні контенту. Повірте нашому досвіду: люди це відчувають і цінують.

А якщо ви не хочете нічого робити, але водночас потрібен крутий контент і потужне просування акаунтів у соцмережах – замовляйте smm просування в студії WeLoveSMM. Ми знаємо, що зараз у трендах, тому що ми вже там. Ви з нами?

Замовити дзвінок

Замовте зворотний дзвінок.

    Натискаючи на кнопку, ви погоджуєтесь з Політикою конфіденційності та Умовами використання