Квізи Як один з ефективних інструментів SMM-маркетингу

Всесвітня павутина зараз інтенсивно наповнюється квізами. Або, якщо по-російськи, тестами. Вони бувають на різну тематику. З їхньою допомогою можна визначити, яка зачіска вам пасує або на якого героя з улюбленого серіалу ви схожі. На просторах мережі можна навіть дізнатися, який ви вид хліба:) Як бачите, варіацій квізів існує безліч і їх можна придумувати на будь-яку тематику. 

Більшість із вас напевно проходили подібні тести хоча б раз. І навіть не здогадувалися, що це не просто спосіб урізноманітнити своє дозвілля, а й хороший маркетинговий хід. За допомогою квізів можна розширити аудиторію і залучити нових клієнтів. У цій статті ми розповімо, як підняти продажі шляхом створення опитувальників.

Що таке квіз і з чим його їдять?

Це новий спосіб взаємодії з користувачами. Різноманітні вікторини та тести, які чіпляють людину за її цікавість. Головне їхнє завдання – дати користувачеві після проходження тесту рішення його потреби. А також допомогти людині більше дізнатися про себе? Адже хто цього не хоче? Ось на цікавості і грають квіз-маркетологи. 

Цей вид забави давно нам знайомий із розважальних сайтів. Але останнім часом все більше і більше компаній використовують його для свого просування. До речі, це ще й чудовий спосіб урізноманітнити контент. Та й узагалі квіз-маркетинг має безліч переваг:

  • Ви залучите нових користувачів і зацікавите старих. Тим паче, якщо результати тестів будуть цікавими і незвичайними, люди захочуть репостнути їх до себе на сторінку. А це додатковий піар.
  • За допомогою квізів можна краще пізнати свою аудиторію. Адже вони відповідають на запитання, даючи вам певну інформацію. То чому б не використати її для розвитку свого підприємства? 
  • Можна зібрати контакти користувачів і надалі створити клієнтську базу.
  • Ви заробите хорошу репутацію серед ЦА. Станете в їхніх очах прогресивною сучасною компанією.

Також хочемо наголосити, що квізи мають вірусний ефект. Поширюються різними соцмережами, ЗМІ тощо. А ще вони дають високий ступінь залученості. Їхня конверсія коливається від 12 до 30 відсотків. У той час, як звичайні лендинги мають лише 8%. Ну і, напевно, одна з найбільших переваг тестів – їхня доступність. Оскільки їх можна розробити самому, без будь-чиєї допомоги.

Для чого і де можна використовувати квізи?

Квізи ви можете застосовувати в різних цілях. Як у розважальних, так і в тих, що продають. У будь-якому разі з їхньою допомогою можна «чіпляти» покупців перш ніж до них доберуться ваші конкуренти. Грубо кажучи, «попереду планети всієї». Але давайте ближче до справи. Для чого ж можна використовувати тести?

  • Для того, щоб визначити потреби покупця

За допомогою нехитрого тесту покупець зрозуміє, що ж саме він хоче. Адже за допомогою ваших навідних запитань, він наблизиться до правильного рішення. Наприклад, людина хоче підібрати для себе смартфон. Ви можете запитати у неї, як часто вона використовує камеру, чи грає вона в ігри на телефоні тощо. Принцип ви зрозуміли. Після тесту можна буде порекомендувати пару моделей, які найбільше підходять до відповідей користувача. Також для посилення ефекту продажів пропонуємо залишити якийсь бонус за проходження квізу. Такий як знижка або безкоштовна доставка.

  • Для розуміння, що наразі актуально серед покупців і що найбільше користується попитом

Додаючи в квіз певні запитання, можна збирати інформацію для визначення запитів користувача. Наприклад, як він планує використовувати товар, чим він користується найчастіше і так далі. На основі цих відповідей запропонуйте йому найбільш оптимальний для нього варіант. А якщо ви продаєте не одне найменування, а більше, то можна зрозуміти, яке з них зараз найбільш популярне.

Із завданнями квізів начебто все зрозуміло. Тепер давайте розберемося, де їх можна розміщувати:

  • На вашому сайті

Створіть на сайті окремий розділ, спеціально під тест. Ще можна додати кнопку для проходження квізу на стартовій сторінці. Або зробіть автоматичне відкриття вікторини. Як бачите, варіантів маса. Вибирайте найбільш підходящу.

  • На окремій сторінці, на зразок лендінгу

Пропонуємо зробити окремий landing-page і використовувати його для квізу. Окрема сторінка для проходження тесту – це чудовий спосіб не тільки розкрутити свій бізнес, а й створити спеціальну базу потенційних клієнтів. Для цього просто попросіть людину залишити свої контактні дані: номер телефону, ім’я, електронну адресу тощо. Можете натомість на це запропонувати невеликі, але приємні бонуси. Такі як знижки, гайди тощо. 

  • У соціальних мережах 

Якщо у вас немає свого сайту або ви просто хочете пропіарити свою сторінку, робіть квізи прямо в профілі. Непоганим варіантом буде створення тесту в сторіс, у форматі опитування. Але, якщо ви все-таки вирішите створювати квіз-лендинг, то краще використовувати його. Це більш вдалий варіант. А посилання на нього просто розмістіть на своїй сторінці. Наприклад, якщо це Інстаграм, то в шапці профілю.

Квізи є чудовим маркетинг-інструментом. Їх можна використовувати у сфері продажів товарів або послуг, навчальних курсах, ЗМІ або навіть у науковій галузі. Вони чудово впишуться практично в будь-яку нішу. 

Поговоримо про розважальні квізи

Спочатку ви можете подумати, що подібні тести створені виключно для урізноманітнення дозвілля. Але, насправді, все не так просто. Вони звертають увагу на брендів-творців квізів і на їхні сфери діяльності.

Розважальні вікторини можна знайти як на інформаційних і комерційних сайтах, так і на тих, які просто спрямовані на підняття настрою. І попри те, що вони не продають ваш товар «в лоб», вони допомагають залучити покупців. Впливають на впізнаваність компанії та на її просування.

Подібні квізи можуть бути на абсолютно різні теми: від «Яка машина вам підходить?» аж до «Який ви сорт сиру?». Залежить від вашої фантазії. Вигадуйте тести на будь-які теми, головне – щоб це приваблювало користувачів.

Кілька слів про квізи, що продають

На відміну від розважальних тестів, ті, що продають, уже починають пропонувати ваш товар безпосередньо. За допомогою комерційних квізів можна підняти продажі по-різному. Ось два найбільш популярні способи:

  • Запропонувати свій товар або послугу

Після того, як користувач пройде ваш тест, пропонуйте свої продукти. Таким чином, виходячи з результатів квізу, ви зможете представити людині той товар, який підійде їй найкраще. Тоді ймовірність покупки значно зросте.

  • Запропонувати якийсь «комплімент»

Цей спосіб менш прямолінійний. Ви не пропонуєте свої товари або послуги безпосередньо, а просто залучаєте потенційного покупця в бізнес. Робите йому всілякі «компліменти» – знижки, подарунки, бонуси тощо.

Можете збирати ще й контактні дані всіх, хто проходив у вас тест. А потім робити розсилки тощо. Але для того, щоб користувач залишив у вас свій емейл чи номер телефону, квіз має бути справді цікавим. Тоді він залюбки дасть вам електронну адресу, щоб отримати на неї результати.

Як створити придатний квіз?

З видами квізів ми вже ніби як розібралися. Але ось як зробити квіз, який дійсно чіпляє і який хочеться пройти? У цьому пункті ми розберемо кожен крок створення крутого тесту. Тож читайте далі.

 Для того, щоб ви особливо не морочилися над розробкою тесту, добрі люди спеціально придумали конструктори квізів. Ось кілька з них: 

  • конструктор для створення лід-опитувань
  • конструктор квізів
  • конструктор LPmotor
  • Envybox — віджет квізу
  • англомовний конструктор 

Ми вам продемонструємо розробку тесту в LPmotor. Давайте почнемо!

Крок 1. Виберіть тематику і тип квізу

Підбирайте тематику, яка буде тісно пов’язана з вашою діяльністю. Якщо потрібно привернути увагу користувачів до нової послуги, ви можете зробити тест про неї. Також залежно від ваших бізнес-цілей ви можете вибрати певний вид тесту. Крім розважальних і тих, що продають, квізи діляться на:

  • Тестування знань і самовизначення

За допомогою такого типу людина дізнається нову інформацію про себе або оцінює свою обізнаність у тій чи іншій сфері. Зазвичай маркетологи віддають перевагу цьому варіанту, щоб викликати позитивні емоції у користувача і пов’язати їх зі своєю продукцією. Також для перевірки, наскільки добре люди знайомі з вашою компанією.

Добре підходить для залучення лідів і «підігріву» інтересу в аудиторії. 

  • Опитування з персоналізацією

Цей вид квізу допомагає сегментувати аудиторію, залежно від їхніх відповідей. Для генерації нових лідів він теж чудово підходить. Зазвичай після відповіді користувача на запитання, продавець пропонує продукцію, підібрану на основі результатів тесту. Іншими словами, формує унікальну пропозицію, що б’є точно в ціль.

Крок 2. Придумайте цікавий заголовок

Заголовок – це мало не 80% успіху вашого квізу. Адже саме придатна назва змушує людину пройти тест. Тому схалтурити тут не вдасться. Ви можете почати його з таких запитань як «Чи знаєте ви…?», «Наскільки добре ви знаєте…?» тощо. Також можна обрати для заголовка такий тип запитань як «Хто ви з…?», «Який ви…?». До речі, цей формат також є й одним із найбільш вдалих. Бо людям подобається асоціювати себе з відомими особистостями та героями улюблених серіалів.

Ще один із найпопулярніших способів – це додавання дедлайну в назву тесту. Наприклад, «Пройдіть тест за 5 хвилин і дізнайтеся, який у вас тип шкіри». 

Крок 3. Додайте форму для лідів

Цей крок ви можете пропустити, залежно від типу сайту і маркетингової мети. Але якщо вашою метою є генерація лідів, то спеціальна форма просто необхідна. Її можна розміщувати на початку і в кінці тесту. Щоправда, тут не все так просто. Нам із вами потрібно домогтися максимальної конверсії. Тому, звертаємо увагу на ці моменти:

  • Давайте аудиторії який-небудь «бонус» за їхні контакти

Запропонуйте знижку, безкоштовну електронну книгу або інший комплімент. Тоді люди залишатимуть адресу своєї пошти куди охочіше.

  • Не беріть занадто багато інформації

Не запитуйте ті дані, які вам будуть не потрібні. Мінімум інформації. І не забувайте про те, що все має бути в рамках закону.

  • Покажіть свої наміри

Обов’язково повідомте користувачів про те, що ви зробите з їхніми контактами. Якщо збираєтеся зв’язатися з ними, то не замовчуйте це.

Крок 4. Придумайте запитання і додайте картинки до них

Питань не повинно бути занадто багато і занадто мало. Ідеальна їхня кількість – 6-10. Не використовуйте в них складну термінологію. Щоб створити справді хороший тест, уявляйте, ніби спілкуєтеся зі своїм другом. І постарайтеся зробити варіанти відповідей, серед яких людина зможе знайти той, що їй підходить.

Також не забувайте і про якісний візуал. Підберіть картинки, які доповнять ваш квіз і зроблять проходження тесту приємнішим.

Крок 5. Красиво оформіть результати

Якщо людина поділиться результатом квізу, це буде не лише позитивними емоціями для неї. А й додатковим піаром для вас. Тому слід заморочитися над оформленням «фінальної сторінки» тесту, щоб відвідувачі захотіли розповісти про тест своїм знайомим.

Отже, запорука успішного результату – заголовок, що привертає до себе увагу, яскрава красива картинка і, зрозуміло, позитивна оцінка людини. Не має значення, на скільки запитань вона відповіла правильно. Зробіть комплімент – і чекайте ще один репост!

Ще можна додати заклик до дії. Ним може послужити посилання на ваш лендінг або на одну зі статей.

І ось, нарешті, квіз готовий. Тепер залишилося тільки завантажити його на ваш сайт, дотримуючись інструкцій конструктора. Як бачите, все не так складно. Однак, якщо ви не впевнені в тому, що зробите все правильно, можете довірити тест фахівцям.

Особливості квізів для різних сфер бізнесу

Про те, як зробити хороший опитувальник, ми вам розповіли. Але про особливості створення квізів у різних галузях, не згадали. Тож давайте це виправляти.

Не нам вас вчити, що кожна сфера бізнесу має свої нюанси. І їх необхідно враховувати при створенні квіз-стратегії. Як же зробити крутий тест у кожній ніші? Читайте далі.

  • Мовні школи та сфера навчання загалом

Якщо ви навчаєте іноземних мов, то обов’язково на квіз-лендингу вкажіть ваше місце розташування, кілька слів про саме навчання тощо. Іншими словами, базову інформацію, якою зазвичай цікавиться більшість користувачів. Радимо «дарувати» невелику знижку на ваші уроки за проходження людиною тесту.

Мовним школам зазвичай важливо «вивідати», чому потенційний клієнт хоче вивчати другу іноземну і які в нього переваги в проведенні уроків. Тому запитання мають бути відповідні:

  • Яку ви хочете вивчати мову?
  • Яку мету ви переслідуєте?
  • Ваш вік?
  • Коли вам зручно почати?
  • Зручний час навчання?

Зрозуміло, це лише приклади запитань для подібних центрів. Але принцип ви зрозуміли. 

  • IT-сфера

У цій галузі кожному відвідувачу вашого сайту потрібно закривати його «болі». Проведіть за допомогою тесту невелике брифування в ігровій формі. Також можете розрахувати вартість і приблизні терміни проєкту. Ну і про компліменти не забувайте. 

Запитання в такій сфері зазвичай націлені на уточнення всіх деталей майбутнього завдання. Наприклад, якщо ви займаєтеся розробкою сайтів, запитуйте про мету створення сторінки і про її бажаний вигляд. Уточнюйте, чи потрібні додаткові функції тощо.

  • Будівництво об’єктів

Ваша компанія займається будівництвом? Тоді поспішіть зробити квіз-лендинг! Якщо ви будуєте невеликі об’єкти, як-от лазня, дача або будинок, необхідно вставити у себе на сторінці попередній розрахунок вартості. А в цьому допоможе невеликий тест. Дізнайтеся подробиці про вид будови, її бажану площу, поверховість, про додаткові роботи. До речі, можете тут додати знижку як бонус. І не зайвим у цьому разі буде запросити контакти в потенційного клієнта. Щоб було, куди висилати всі розрахунки.

  • Ремонт обладнання

Якщо ви фахівець у ремонті техніки, то ви можете взяти собі на замітку квіз із розрахунком вартості. Запропонуйте гостям сайту взяти участь у невеликому опитувальнику. Можете за це ще й приємний бонус запропонувати.

Радимо запитати в потенційного клієнта таку інформацію як марку і модель вашого приладу, його вік і що саме не працює. Доповніть тест запитаннями про терміновість замовлення, про попередні ремонти тощо.

  • Створення дизайну інтер’єру

Розробляєте дизайни ландшафту або інтер’єру? Тоді квіз-лендинг вам просто необхідний. З його допомогою можна заздалегідь розрахувати приблизну вартість проєкту. В опитувальнику радимо дізнатися таку інформацію:

  • Для якого об’єкта потрібен дизайн?
  • Яка площа, бажаний стиль і побажання щодо проєкту?
  • Контакти для надсилання результатів тесту

Ну і наприкінці можете зробити користувачеві невеликий сюрприз. 

  • Б’юті індустрія

У квіз-маркетингу сфери краси є свої нюанси. У б’юті-вікторинах важливо дізнатися про особливості зовнішності людини. Саме тому можете сміливо створювати тести на визначення типу шкіри тощо. Але головна фішка в тому, що ви можете запропонувати наприкінці свою продукцію або порекомендувати послуги, які ідеально підійдуть користувачеві. Ну і за традицією, приємний бонус за проходження опитування.

  • Консалтинг

Консалтинг і подібні до нього технології – це те, чого потребує квіз-маркетинг. Тут ви можете і потребу визначити, і оптимальне рішення запропонувати. Оскільки проведення тестів на початкових етапах дає змогу підібрати максимально відповідний варіант для клієнта. А ще оскільки квізи не вимагають особливої відповідальності і не вимагають ухвалення важливих рішень, вони не тиснуть на користувача. Тим самим поступово «підігріваючи» його для великої покупки. 

Щоправда, одразу після тесту у сфері консалтингу ми не радимо пропонувати свої послуги прямо «в лоб». Після того, як потенційний клієнт дасть вам свої контактні дані, почніть робити контекстну розсилку. Також можете взаємодіяти з ним у соціальних мережах. І тільки потім вже починайте робити бізнес-пропозиції, засновані на результатах опитування. 

Уникайте цих помилок!

Існують такі тести, які, якщо чесно, і проходити не хочеться. Незрозуміло поставлені запитання і дивні варіанти відповідей – те, чим ви не досягнете хорошої конверсії. Хочемо представити вашій увазі найпоширеніші помилки у створенні квізів. Ви повинні знати ворогів в обличчя! 

  • Ви ставите занадто складні запитання

Пам’ятайте, що потенційні клієнти не є експертами у вашій стезі. Тому не використовуйте складні терміни, які відомі тільки професіоналам. Також не ставте ті запитання, на які людина не зможе відповісти. Користувач поняття не має, які бувають фундаменти.

  • Ви мислите як майстер, а не як ваш відвідувач

Наприклад, у вас свій автосервіс. І на квіз-лендингу хочете дізнатися, з чим же до вас прийшов клієнт. Починаєте запитувати про марку машини, рік випуску тощо. А потім уже накидаєтеся із запитаннями, що потрібно користувачеві: ТО чи діагностика двигуна. Звідки він знає? Простий смертний не завжди розбирається в таких речах. Він може тільки сказати, де в автомобілі стукає, щоб ви вже вирішили, що йому потрібно. Так ось, це ми до чого говоримо. Ставте себе на місце потенційного клієнта і запитуйте у нього про «симптоми», а не про «методи лікування».

  • Важко робити вибір між варіантами відповідей

Не забувайте, що квізи мають допомагати обрати, а не змушувати обирати. Якщо ви просто перерахуєте всі ваші послуги чи товари, це не буде вдалим тестом. Почніть із навідних запитань, а потім видайте ідеальне рішення. У підказках до них можете дописувати, які з варіантів дорожчі. Ну а у фіналі покажіть найбільш підходящі. Тоді потенційний клієнт уже зможе зробити остаточний вибір і залишити заявку. 

Кілька секретів зі створення якісних квізів

Ми хочемо поділитися з вами кількома порадами. Вони допоможуть вам залучити ще більше лідів. Адже пара лайфхаків ще нікому не завадила:) Представляємо вашій увазі фішки, за допомогою яких ви зробите свої квізи набагато крутішими. 

  1. Якщо ви не знаєте, які питання написати в тесті, згадайте, що зазвичай запитує ваш менеджер під час дзвінка потенційному клієнту. Ось їх можете додати в квіз.
  2. Не забувайте про стильний дизайн. Користувач останнім часом став більш примхливим. І тепер наповнення потрібно презентувати в красивій обгортці. Тож оформляйте опитування красиво.
  3. Тестуйте свої квізи. Використовуйте аналітику і дивіться, на якому питанні ліди зазвичай йдуть зі сторінки. Поміняйте його – і будьте щасливі. Головне – не бійтеся помилятися й експериментувати.
  4. Додайте поруч із тестом звичайну форму для замовлення. Раптом людина вже знає, чого хоче і не бажає відповідати на запитання. 
  5. Доповнюйте запитання підказками. Що означає кожен варіант відповіді і чому ви ставите те чи інше запитання. Так не виникне непорозумінь між вами і потенційним клієнтом.
  6. Виділіть під квіз окрему сторінку. Звісно, розділ на сайті – це теж непогано, але краще створіть спеціальний квіз-лендинг. Це заощадить масу нервів вашим потенційним клієнтам. Адже їм не потрібно буде шукати тест серед потоку інформації. Та й узагалі це набагато зручніше.
  7. Додайте підказки до полів для заповнення контактних даних. Поясніть, навіщо користувачеві залишати свій емейл або номер телефону. Наприклад, можете надавати за контакти додаткову знижку. 

Приклади, на які варто орієнтуватися

Наостанок хотіли б вам показати еталони квіз-маркетингу. Ті сайти, які змогли завоювати повагу серед аудиторії за допомогою тестів. Можете сміливо брати з них приклад – не помилитеся.

  • Виробник косметики Mixit

Ця компанія дійсно озброєна цінною інформацією про квіз-маркетинг. Тому що ефективний тест, який продає, вони зробити змогли. При вході на їхній сайт, вам пропонується визначити, який у вас тип шкіри. А разом із фінальними результатами дають рекомендації щодо використання їхньої продукції. Яка косметика підійде саме вам.

  • Адвокатська компанія

Одна з адвокатських контор вирішила залучити потенційних клієнтів за допомогою спеціального квізу. І їм це вдалося. Вони створили тест, що допомагає розрахувати приблизну вартість послуг адвоката. І незважаючи на те, що подібний формат налаштований на “гарячу” аудиторію, він чудово підійде і для інших. Адже хочеш не хочеш, а ціна в підсвідомості відкладеться. І тим самим навіть “холодний” лід запам’ятає цю компанію.

  • Квіз від ТексТерри

ТексТерра вирішила опитати свою аудиторію і дізнатися, наскільки добре вона знайома з контекстною рекламою. Тим самим показуючи, що в компанії працюють дійсно професіонали своєї справи. ТексТерра виступає тут у ролі «вчителя», який тестує своїх учнів. Загалом, підкреслити свій професіоналізм і залучити нових лідів власникам фірми явно вдалося.

  • Розважальний тест на сайті будівельної компанії

Цікавий веселий квіз придумала для себе одна з будівельних компаній. На сайті пропонується дізнатися, яким би ви були будівельником. Ця вікторина послужила чудовою розвагою для потенційних клієнтів і хорошим просуванням для самого підприємства.

  • Вікторина на знання історії компанії «Туймаада-нафта»

Крутий квіз у себе на сторінці розмістила компанія «Туймаада-нафта». У зв’язку з ювілеєм, команда підприємства вирішила провести тест на знання історії фірми. Це хороший варіант для того, щоб познайомити користувачів зі своєю діяльністю та зробити хороший піар для бізнесу.

 Давайте підведемо підсумки

Попри те, що в країнах СНД квізи стали маркетинг-відкриттям ще у 2018, набирати свою популярність вони стали відносно недавно. Якщо ви вже перепробували мало не всі способи просування бізнесу в інтернеті, то радимо вам випробувати тести. Адже за правильного їх створення можна залучити величезну кількість лідів.

Ну а якщо ви не впевнені в тому, що зможете «вичавити» максимальний результат, радимо звернутися до професіоналів. Таким як команда WeLoveSMM. Вони і відповідний тип квізу підберуть, і оформлять красиво.

Не завжди є час займатися розробкою питань і створенням форми для замовлення. То чому б не довірити це фахівцям WeLoveSMM? Тим паче, вони справжні фанатики своєї справи і точно поставляться до вашого проекту з усією відповідальністю. Загалом, що ми вас вмовляємо? Переконайтеся в їхньому таланті самі!

Сподіваємося, ми прояснили для вас тему квізів і тепер це слово для вас не просто незрозумілий термін. А ще й новий спосіб для лідогенерації. А тепер – вперед за створенням тестів і отриманням нових заявок! У вас все вийде! Ми віримо у ваші сили і бажаємо удачі!

Замовити дзвінок

Замовте зворотний дзвінок.

    Натискаючи на кнопку, ви погоджуєтесь з Політикою конфіденційності та Умовами використання