SMM у медицині: просування клінік, медичних центрів, лікарів, стоматологів і косметологів

Вам напевно відомо, що соціальні мережі стали не тільки платформами для розваг і спілкування. Вони активно використовуються для просування бізнесу. І до того ж рекламуватися стали компанії практично з усіх сфер. І медицину SMM не обійшов стороною. 

Якщо раніше лікарів обирали за відгуками друзів і знайомих, то зараз уже обирають за відгуками в Інстаграм. Ну а чому б і ні? На сторінці можна ознайомитися з результатами лікаря. І вже виходячи з фотографій і постів вибирати, до кого піти на прийом.

Особливо це стосується сторінок косметологів, пластичних хірургів і стоматологів. Ви заходите на їхні профілі і бачите результати до/після. Якщо це стоматологія, то посмішки задоволених клієнтів. Ну а у випадку з косметологами, то щасливих дівчат з ін’єкціями краси. По суті, сторінки в соцмережах як каталоги. Просто вибираєте, до якого майстра піти.

Але на естетичній медицині SMM не закінчується. Дуже популярні блоги лікарів більш традиційних спеціальностей: педіатри, гастроентерологи, хірурги тощо. Також зараз просуваються цілі медичні центри та клініки.

Відповідно, якщо ви відносите себе до цієї сфери, то однозначно, за допомогою SMM зможете знайти собі більше пацієнтів. Ваше ім’я гримітиме на всі соцмережі, і люди самі записуватимуться до вас. Завдяки просуванню ви заробите собі чудову репутацію як серед клієнтів, так і серед конкурентів.

Отже, якщо ви хочете:

  1. Збільшити дохід щонайменше на 30%
  2. Збільшити повернення клієнтів
  3. Отримати приріст первинних клієнтів мінімум на 50%

Тоді читайте далі! Ця стаття для вас!

Типові помилки через які ви можете втратити пацієнтів

Але перш ніж вчитися мистецтву SMM, вам слід знати про невдачі, які можуть вас чекати на цьому шляху. Зрозуміло, їх можна уникнути, якщо не припускатися деяких помилок. Яких саме, ми розповімо нижче.

 01. У вас немає чіткого портрета вашої цільової аудиторії.

Без ретельного аналізу ЦА ви не зможете запустити «придатну» рекламу. Адже саме з цього починається весь маркетинг. Необхідно уважно відстежити інтереси потенційного покупця. А також його рівень життя, доходу та освіти. Складіть кілька портретів цільової аудиторії. Без цього зараз нікуди.

 02. Не працюєте за заздалегідь спланованим контент-планом.

Якщо у вас немає чітко вибудуваної схеми і плану продажів-маркетингу, вважайте, що граєте наосліп. Не факт, що щось вдасться, але «аби було». Тож поставтеся серйозно до цієї частини, щоб отримати результат. Заздалегідь продумайте все до дрібниць: роботу із запереченнями пацієнтів, залучення тощо.

 03. Однаковий контент у всіх соціальних мережах.

Враховуйте, що в кожній соцмережі своя аудиторія. Приміром, в Інстаграмі більшість людей віку 25-34, а ось у Фейсбуці вже 45-55. Тому інформацію потрібно адаптувати для кожної платформи по-різному.

 04. Немає стратегічного плану.

Якщо ви будете бездумно викладати пости і запускати акції, з цього вийде мало користі. Має бути продуманий стратегічний план, в ідеалі на місяць. Розпишіть у ньому, що хочете отримати, в які терміни і що для цього необхідно. Тоді ви отримаєте від роботи маркетингу максимальний результат.

 05. Ви використовуєте недостатньо джерел для залучення пацієнтів.

Зазвичай середньостатистичний маркетолог використовує до 10 джерел. Але, насправді, джерел набагато більше, близько 50 штук. Кожне з них потрібно впровадити в роботу. Тоді і результат буде максимальним, і кількість пацієнтів збільшиться в рази.

 06. Не тестуєте рекламні продукти.

Необхідно тестувати будь-яку складову рекламної кампанії: починаючи від рекламних креативів, закінчуючи акціями та каналами для просування. Завжди вимірюйте конверсію. Це дасть вам змогу вибрати тільки ті складові, які дійсно працюють. І заощадити гроші.

 07. Відсутність вимірювання ROI

ROI – це показник ефективності та окупності рекламних кампаній. Є одним із головних індикаторів у маркетингу. На жаль, багато маркетологів не вимірюють його. Хоча він може здорово зменшити витрати на просування і допомогти в досягненні максимального приходу.

 08. Не хочете вчитися нового: «Я й так усе знаю»

Спираючись виключно на застарілі знання, ви далеко не заїдете. Зараз правила Фейсбуку, Інстаграму та інших соцмереж змінюються зі швидкістю світла. І ви повинні встигати за трендами. А краще і зовсім бути на крок попереду.

Особливості SMM для сфери медицини

Просування в соцмережах для акаунтів лікарської тематики дещо відрізняється від звичайного. Все тому що вам потрібно переконати клієнта не придбати якийсь продукт, а довірити своє здоров’я. Також складність полягає у високій вартості медичних послуг і те, що ЦА знайти набагато складніше. Тож вам потрібно писати пости і розкручувати акаунт з подвійними стараннями.

Існують деякі нюанси в просуванні медичних сторінок. Які саме, читайте далі.

01. Вибір соцмережі

Залежно від вашої спеціальності та віку потенційних пацієнтів слід обирати певну соціальну мережу. Наприклад, якщо ви лікуєте проблеми, що виникають у чоловіків і жінок після 40 років, то краще просуватися в Однокласниках. Ну а якщо ви займаєтеся корекцією рис обличчя, то краще розкручувати акаунт в Інстаграмі. І так далі.

 02. Пошук цільової аудиторії

Зазвичай найактивніші підписники медичних акаунтів – це жінки, старші 30-ти років. У такому віці вони вже починають більше хвилюватися про своє здоров’я і займатися ним. Кліки від них найменш дорогі. Чоловіки, своєю чергою, реагують набагато рідше.

Під час сегментації аудиторії також спирайтеся на те, де ви транслюватимете оголошення. Чи націлені вони на великі міста і мегаполіси або на маленькі міста.

Якщо ви робите рекламу для мегаполісів, то сегментуйте аудиторію так:

  • за конкуренцією;
  • за непрямим конкурентом;
  • за користувачами, які цікавляться здоров’ям;
  • за районами необхідного міста;
  • за новими передплатниками сторінок ваших конкурентів;

У маленькому місті все набагато простіше:

  • вік
  • стать
  • інтереси

03. Підбір тем для постів

Якщо писати пости на лікарську тематику, то людину можна навіть налякати. Тому теми потрібно вибирати правильно. Щоб вони викликали інтерес і не відштовхували користувача.

Робота над контентом для медичних профілів у соціальних мережах

Як подати інформацію?

Медицина досить специфічна галузь. Тому інформацію потрібно подавати так, щоб не відлякати підписника страшними діагнозами. Зрозуміло, про хвороби та їхню профілактику потрібно писати. Але не забувайте, що публікації мають бути естетичними.

Пишіть «з душею». Зробіть так, щоб підписник відчув, що ви справді дбаєте про його здоров’я. Дуже важливо викликати довіру в читача. Щоб він захотів прийти до вас на прийом.

Вибирайте цікаві теми. Важливо вибрати таку тему, яка буде цікава не тільки колезі-лікарю. Пишіть про актуальне. Про те, що буде корисно прочитати вашій цільовій аудиторії. Наприклад, якщо відбувається спалах якогось захворювання, пишіть про те, як захиститися тощо.

Щоб пост був зрозумілий людині без медичної освіти.  Не зловживайте складними професійними термінами. Не використовуйте латинські слова. Пишіть простою мовою. Щоб зрозуміла навіть маленька дитина.

Якими можуть бути сторінки про медицину?

Найпоширеніші – це блоги лікарів або клінік. Відмінність у них у тому, що лікар зазвичай публікує пости на вузьку тематику. Наприклад, тільки про урологію або гастроентерологію. А клініки можуть писати практично про все. Адже там зазвичай працюють лікарі різних галузей.

Блоги можуть мати більш інформативний напрямок або такий, що продає. У перших буде більше інформаційних постів: про захворювання, профілактику тощо. А в тих, що продають. А в других більше постів, що продають, відповідно: фото до/після, відгуки задоволених пацієнтів тощо. Також існують акаунти «золота середина». У них зазвичай інформаційних постів і постів, що продають, 50/50.

Як оформити профіль на лікарську тематику?

Коли людина заходить на вашу сторінку, вам важливо дати їй зрозуміти, що ви її вилікуєте! Це можна зробити за допомогою крутого оформлення.

Ви напевно чули фразу «Зустрічають за одягом, а проводжають за розумом». Так ось, цей вислів поширюється не тільки на людську зовнішність. Але й на візуал акаунта. Оформіть свою сторінку гідно.

Зробіть круту шапку. Якщо ви лікар, напишіть свою спеціалізацію. Опишіть себе і свою професію в кількох словах. У випадку з клінікою, напишіть у шапці загалом про свою унікальність.

Додайте клікабельне посилання на сайт. Щоб користувачі помітили його, можете написати його в біо. А також зробити пару історій із зазначенням на сайт. Креатив тут вітається.

Також не забудьте про актуальні. Пам’ятайте про їх грамотне оформлення. Зробіть симпатичні обкладинки для хайлайтс. І не забудьте про зрозумілі підписи. Пацієнт має одразу зрозуміти, де подивитися ціни, а де проконсультуватися.

Ще додайте вашу контактну інформацію. Щоб пацієнт знав як записатися до вас на прийом і як вас знайти.

Види постів про медицину

У блогах про медицину дуже важливо показати свій професіоналізм. Це можна зробити через якісний контент. Представтеся своїм передплатникам як висококваліфікований лікар або клініка з європейським рівнем медичних послуг. А для цього потрібно писати пости на лікарську тематику, причому зі знанням справи. Які пости бувають? Читайте далі.

 01. Як захистити себе від захворювань.

Розкажіть своїм підписникам, що робити, щоб не заразитися тією чи іншою хворобою. Перерахуйте способи профілактики. Також можна прописати, як бути, якщо вже захворів.

 02. Які процедури є у вашій клініці. Який ефект від цих процедур. Чим ви кращі за конкурентів.

Підкресліть свою унікальність, розповівши про диво-процедури, які ви робите. Можете розповісти про їхні переваги та кому вони підійдуть. Також якщо у вас є медичні апарати останніх моделей, можете згадати і їх. Написати, що ви єдині в місті або навіть країні, у кого є така техніка.

 03. Статті про ліки та способи лікування.

У своєму блозі ви також можете публікувати інформацію про певні ліки. Розкажіть про їхні переваги або навпаки, недоліки. Допишіть свою точку зору з приводу того чи іншого препарату – і пост готовий!

 04. Фото до/після.

Фото до і після – один із найефективніших видів постів. Адже пацієнт одразу бачить результат. Таким чином він приміряє його на себе. Особливо часто такий формат люблять викладати косметологи і пластичні хірурги.

 05. Новини про підвищення кваліфікації лікаря.

Поділіться чудовою новиною зі своїми підписниками. Похваліться, що ви або ваш співробітник пройшов черговий курс підвищення кваліфікації. І тепер виконує роботу набагато ефективніше. А також він вивчив нові техніки тощо.

 06. Як потрапити на прийом до того чи іншого лікаря.

Якщо у вас у клініці веде прийом затребуваний лікар, розкажіть про це в соцмережах. Також можете вказати години та дні прийому.

 07. Кейси (цікаві випадки в практиці).

Покажіть, які у вас кваліфіковані лікарі. І як вони справляються навіть із найскладнішими випадками. Так пацієнти будуть впевнені, що в надійних руках.

 08. Відео та фото з операційної.

Досить незвичайна рубрика. Якщо є можливість зняти процес операції, можете використовувати його у своєму блозі.

Ці пости простіше публікувати в блозі лікаря. Оскільки він, як правило, розбирається тільки в одній сфері медицини. Тож і писати йому потрібно тільки про неї. Ну а для клініки з широким набором послуг ми радимо розділити контент за рубриками. І писати про різні галузі.

Топ-3 приклади популярних медичних блогів

Якщо ви не знаєте, де знайти натхнення для ведення свого блогу, радимо відвідати сторінки своїх конкурентів. Зайдіть на сторінки популярних лікарів і клінік, ознайомтеся з постами в них.

Ну а ми, своєю чергою, порадимо вам топ-3 профілі. Подивіться їх. Можливо, саме в цих блогах ви знайдете натхнення.

 01. @doctor_annamama 1,9 млн передплатників

Це сторінка педіатра-неонатолога. Тут вона розвінчує всі міфи на тему медицини. Розповість вам, як правильно укладати дитину спати, як правильно мити руки. Загалом піднесе вам багато корисної і потрібної інформації.

 02. @doctor_belokon 1,6 млн передплатників

Хочете дізнатися більше про жіноче здоров’я? Тоді підписуйтесь на цей профіль. Блогер розвіює міфи про вплив гормонів на організм, про інтимну гігієну. І про інші питання, які деякі жінки часом соромляться ставити.

 03. @androlog_msk 149.6 тис. передплатників


У цьому блозі лікар уролог-андролог висвітлює різні делікатні питання на тему чоловічого здоров’я. Пише дуже легко і з гумором. Якщо ви хочете дізнатися, як алкоголь і куріння впливає на репродуктивну систему – вам до нього.

За допомогою блогу на медичну тематику реально не тільки розкрутити свої послуги. Але і створити свій особистий бренд. Перераховані вище блоги тому доказ.

Як просувати свій блог, якщо ти в медицині?

Ось ви робите придатний контент. Щодня викладаєте пости. Дотримуєтеся наших порад, але про ваш блог знають мало людей? Тоді саме час починати просування.

У розкручуванні клініки або сторінки лікаря не пройдуть безкоштовні методи просування. Такі як взаємний піар тощо.

Тут підійде або таргетована реклама, або реклама у блогерів.

   •  таргетована реклама

За допомогою таргетингу ви зможете знайти своїх потенційних пацієнтів, вказавши чіткий портрет ЦА. Таким чином знайдуться саме ті користувачі, яким будуть дійсно цікаві ваші послуги.

Також однією з переваг є те, що після запуску рекламної кампанії ви зможете проаналізувати результати і зробити просування більш ефективним. Детальніше про це ми писали раніше.

    •  реклама у блогерів

Замовте піар у популярних блогерів. Нехай вони розкажуть про вас своїй аудиторії. Головна перевага цього способу – це те, що можна домовитися з блогером, щоб він пропіарив вас майже безкоштовно. Тобто, за бартером. Приміром, ви йому надаєте певну процедуру. А він, своєю чергою, із захопленням рекомендує вас своїм дорогим підписникам.

Звичайно, існує ще багато інших способів розкрутки. Але ми представили найефективніші. Які особливо добре рекламуватимуть вашу сторінку.

До речі, з метою просування клініки ви можете завести блог одного з ваших лікарів. Тому що сторінки лікарів «заходять» користувачам набагато краще. Люди набагато охочіше йдуть на профілі інших лікарів. Все тому, що зазвичай такі блоги більш затишні та душевні. У них панує дружня атмосфера. Якої в профілях клініки досягти практично неможливо.

Тож якщо хочете вести менш офіційні сторінки, то обирайте саме особистий блог лікарів. У ньому лікар зможе регулярно згадувати місце своєї роботи. І, таким чином, просувати його.

Як залучити більше лідів?

Хороший потік лідів – перший крок до успіху вашого блогу, а надалі і підвищення кількості клієнтів. Ми підготували для вас кілька фішок, які допоможуть залучити потенційних пацієнтів.

 01. Вивчайте інтереси своєї цільової аудиторії.

По-перше, це допоможе зрозуміти, які пости краще писати. А по-друге, це чудовий козир під час запуску таргета. Адже ви знатимете, чим чіпляти аудиторію.

 02. Запропонуйте якийсь бонус або знижку тим, хто підпишеться.

Щоб залучити більше передплатників, можете зробити вигідну пропозицію тим, хто підписався. Наприклад, знижка 5% на консультацію лікаря за підписку і так далі.

 03. Проводьте прямі ефіри.

Періодично створюйте запитання-відповідь з лікарями вашої клініки в режимі Live. Так підписники зможуть більше поспілкуватися з лікарем. Таким чином у пацієнта виникне більше довіри і бажання прийти на прийом.

04. Створіть промо-відео та опублікуйте його у себе в соцмережах.

Зніміть відео-презентацію своєї лікарської діяльності. Детально перерахуйте всі переваги. А потім викладіть відео у себе на сторінці. Так користувач більше дізнається про вас, не перечитуючи кожен пост.

 05. Зробіть акцію «приз за репост».

Це хороший спосіб зацікавити нових клієнтів. До того ж, завдяки репостам це ще й хороший піар. Приз може бути кожному, хто репостнет (наприклад, знижка). А можна провести розіграш чогось великого.

 06. Порівнюйте себе з конкурентами.

Слідкуйте за тим, що викладають ваші конкуренти. І будьте завжди на крок попереду. Відрізняйтеся від інших, і тоді ліди прийдуть напевно.

 07. Викладайте публікації систематично.

Складіть певний графік виходу постів і сторіс. Оскільки надто часті або надто рідкісні публікації – це не завжди добре. Вибирайте золоту середину. Визначте оптимальний графік і випускайте пости згідно з ним. Можете поділитися графіком з аудиторією, щоб вони знали, коли вас чекати. Але це за бажанням.

 08. Створюйте різноманітний контент.

У вашому блозі мають бути не лише інформаційні чи інші публікації. Використовуйте кожного виду пости потроху. Наприклад, в один день ви викладаєте пост, що продає, а в інший день – розважальний. Так ваш контент не набридне.

Поради щодо просування блогу на медичну тематику

Ми підготували для вас кілька лайфхаків. Вони допоможуть вашому профілю бути більш популярним. Здебільшого, ці поради націлені на Інстаграм. Але ви можете їх застосувати і в інших соціальних мережах.

 01. Лендінг з постів.

Складіть із 9 або 12 постів єдиний малюнок. Який описуватиме ваші послуги, вашу УТП, перерахує переваги.

 02. Створіть стратегію випуску історій і постів (таймінг+зміст).

Контент має ділитися на такий, що залучає, продає і корисний. У співвідношенні 2:1:1 (50%:25%:25%). А в сторіс ви можете описувати повсякденне життя клініки, розповідати цікаві факти тощо.

 03. Підключіть до сторінки Facebook Ads. А також переведіть свій акаунт на бізнес-профіль.

Далі можете перевірити підключення акаунта до банківської картки.

 04. Просувайте пости тільки за допомогою Facebook Ads. У жодному разі не використовуйте кнопку «Просувати».

За допомогою способів для просування Фейсбук ви швидко вийдете в топи. До того ж, без особливих вкладень.

 05. Зробіть giveaway у себе на сторінці.

Таким чином ви взаємодієте з потенційними пацієнтами. А також залучите багато нових підписників.

 06. Постіть відеоконтент.

Не забувайте про відеоролики у стрічці. Викладайте їх частіше. Так ваш блог матиме більш «живий» вигляд.

 07. Використовуйте ексклюзивні пропозиції.

Створюйте різні вигідні пропозиції. До того ж згадуйте, що ці пропозиції тільки для підписників у соціальних мережах. Так ваші підписники відчують себе унікальними. А сама аудиторія збільшиться в рази.

Підсумки

Соціальні мережі – чудовий спосіб розкрутити свої медичні послуги. Маркетинг подібного роду м’яко впливає на підписника. І викликає мимовільне бажання записатися до вас на прийом.

Пам’ятайте, що SMM у медицині більш специфічний, ніж в інших галузях. Адже вам потрібно буде залучати аудиторію за допомогою злегка делікатної, а може і зовсім інтимними темами. Про які в суспільстві рідко говорять. Залучати підписників діагнозами.

Тому якщо ви не впевнені в тому, що зможете вести сторінку професійно. І якщо ви не впевнені, що зможете поширювати подібну інформацію без дискомфорту, радимо звернутися до професіоналів.

У WeLoveSMM ви зможете не тільки замовити ведення своєї сторінки. Але й замовити налаштування таргетованої реклами та її аналітику. Ну а ми, своєю чергою, бажаємо вам удачі та якісних постів!

Замовити дзвінок

Замовте зворотний дзвінок.

    Натискаючи на кнопку, ви погоджуєтесь з Політикою конфіденційності та Умовами використання