«Квестами» (від англійського «Quest» – пошук) називали різновид електронних ігор із завданням вийти з віртуальної кімнати, попутно вирішуючи головоломки. Японець Такао Като 2007 року переніс гру в реальний світ. Учасникам «Real Escape Game» для виходу з руму необхідно було знаходити підказки і спільно виконувати низку завдань.
Квести швидко поширилися і стали затребуваними в південно-східній Азії, а потім і в США. У 2011 році в Будапешті відкрили першу європейську кімнату із загадками. Угорське місто надовго стало неофіційною столицею квестів у Європі. Зараз квеструми доступні в більшості великих і середніх міст світу. Вони користуються величезною популярністю, інтригуючи, викликаючи захват і почуття азарту. І щоб не загубитися серед конкурентів, важливо виділити свою кімнату, показати її унікальність, а також підігріти до неї інтерес людей. Зробити це можна за допомогою різних інструментів, включно з SMM для квеструму.
Як розповісти про квеструм і не видати головні секрети
Успішний запуск і прибутковість кімнати залежать від безлічі факторів – відповідальних і комунікабельних співробітників, позитивних відгуків перших відвідувачів і грамотних маркетологів.
Маркетинг для квестів – велика головоломка, адже гравцям необхідно розповісти, що вони отримають, не видаючи інформацію про саму кімнату. Не варто розповідати про те, що знаходиться всередині квеструму, але можна ділитися тематичними даними.
Відвідувачі квестів – жителі середніх і великих міст із достатком вище середнього у віці від 16 до 45 років. Більшу частину інформації вони отримують в інтернеті. З огляду на те, що українська аудиторія соціальних мереж тільки за 2020 рік збільшилася на 7 мільйонів осіб і сягнула 26 мільйонів, а кожен користувач щодня проводить у соцмережах від 20 хвилин, варто просувати бренд квеструму на соціальних платформах.
SMM для квеструма дає змогу:
підвищити впізнаваність кімнати;
голосно заявити про себе під час відкриття;
донести основну інформацію про свій бізнес і його унікальні фішки;
залучити потрібну вам аудиторію;
збільшити лояльність клієнтів;
викликати інтерес до кімнати у користувачів;
отримувати дохід із мінімальними витратами.
Квеструми використовують соціальні мережі для реклами та залучення клієнтів. Таким чином люди, гортаючи стрічку новин і виглядаючи щось цікаве для себе, завжди зможуть знайти потрібну інформацію. Тобто, вони отримують те, що шукають, а саме – можливість сходити в нове місце за яскравими емоціями, а ви більше продаєте, радуючи при цьому своїх клієнтів.
Як просувати квеструми в найпопулярніших соцмережах: Facebook, Instagram, YouTube
Перш ніж приступати до просування квеструму в соціальних мережах, важливо правильно визначити цільову аудиторію. Один із найефективніших методів «достукатися» до своїх клієнтів – використовувати принцип архетипів. Створіть унікальний образ або персонажа – вигаданого користувача продукту. Враховуйте вік, місце проживання, захоплення, рівень доходів, поведінку в соціальних мережах людей, до яких ви будете звертатися.
Під час просування слід враховувати і те, що у кожного з майданчиків є свої особливості. Їх важливо знати для успішного досягнення мети. Наприклад, в Facebook заходять користувачі переважно віком від 30 до 45 років. Це жителі міст і найбільш платоспроможна частина населення. Основна стратегія реклами квеструмів у Фейсбуці – створення унікального тематичного контенту. Пости повинні містити яскраві фотографії та відеоролики, а також помітні заголовки, що чіпляють. Важливо спілкуватися з аудиторією, відповідаючи на коментарі та повідомлення в приваті.
YouTube — найпопулярніший відеохостинг. Основний контингент тут – люди віком від 18 до 44 років. Платоспроможність користувачів трохи нижча, ніж у Фейсбуці.
За статистикою, близько 62% компаній у світі вважають YouTube важливим каналом для просування товарів і послуг, а також використовують соцмережу для розміщення реклами. Власники квеструмів можуть використовувати майданчик для залучення молодої аудиторії. Для цього рекомендують створювати короткі ролики і підтримувати регулярне спілкування через коментарі. Один із важливих плюсів Ютуба – мережа підтягує сюжети за інтересами користувача.
Основа користувачів Instagram в Україні – люди віком 18-28 років. Це найактивніша вікова категорія. Молодь регулярно шукає розваги, а тому Інстаграм – ідеальна платформа для залучення відвідувачів квеструмів.
Стильний дизайн профілю в соцмережах – піднімаємо відвідуваність квест-кімнат
Платформа Інстаграм побудована на візуальних образах. Користувачі діляться знімками з подорожей, фотографіями їжі, косметики та іншими елементами повсякденного життя. Більш просунуті власники акаунтів знімають на професійну камеру. Однак, згідно зі статистикою Instagram, більших охоплень набирають фото, зроблені на смартфон. А реклама квеструмів, де на першому місці стоїть стильна картинка, показує найкращі результати.
Що стосується Facebook, то перше, на що звертають увагу користувачі, це фото та обкладинка профілю. Тому знімки слід розміщувати яскраві, якісні та такі, що характеризують ваш бізнес. Оформлення самої сторінки при цьому має бути гармонійним, виконаним у єдиному стилі, що відповідає тематиці.
Стратегія просування квеструму в соцмережах
- Визначити цільову аудиторію.
- Сформувати Tone of voice, голос бренду, або тональність, яку ви використовуватимете в текстах під фото і спілкуванні з користувачами.
- Заповнити бізнес-сторінку – оформити шапку профілю, додати заголовне фото в хорошій якості та створити авторські іконки хайлайтс («вічних stories»). Слід розмістити також контакти: номери телефонів, адресу та посилання на сайт.
- Наповнювати профіль не тільки рекламою, а також авторськими лайфстайл-фотографіями.
- Публікувати фото та відеоролики високої якості.
- Влаштовувати прямі ефіри з учасниками квестів і співробітниками квеструму.
- Налаштовувати таргетовану рекламу, орієнтовану на інтереси ЦА.
- Використовувати тематичні хештеги.
- Оформляти профіль у єдиному стилі.
Користувач насамперед звертає увагу на візуал у профілі. Важливо створювати авторський контент, відмовившись від стокових фото, а також використовувати максимально живі та емоційні знімки. Обробку рекомендується підібрати в одному стилі.
PRO оформлення: як публікувати фото без відчуття власної криворукості
Вдала сітка впливає на сприйняття профілю в Instagram, надаючи йому індивідуальності. Крім того, вона спрощує наповнення акаунта – під обраний стиль створюється новий контент.
Ефектні макети сіток
Колір – майже все. Простий і безпрограшний спосіб – вибрати єдину колірну палітру для всієї сітки. Для квестів із містичними сюжетами характерні темні кольори – чорний, коричневий і червоний. Сітку кімнат для дітей оформляють у яскравих теплих відтінках.
Шахова дошка. Стиль передбачає чергування фотографій у двох колірних гамах. Можна розміщувати в шаховому порядку текстові фото, а також портретні та лайфстайлові знімки.
Лінійний стиль — у кожному рядку підбираються фотографії однієї палітри або теми. Для сітки квеструмів можна чергувати сюжетні фото і знімки акторів.
Веселка — ефектне рішення, яке передбачає публікацію фотографій у кожному новому рядку з новим кольором веселки. Під час прокручування сторінки колірна гамма плавно змінюється від червоного до фіолетового.
Колаж або головоломка — вдалий варіант для профілю квесту. Кожне зображення саме по собі не має сенсу. Якщо їх об’єднати, складається єдина картинка.
Щоб сітка мала акуратний вигляд, використовуйте спеціальні планери візуалу. Вони дадуть змогу побачити, який вигляд матиме нове фото в поєднанні з попередніми. Особливо важливо застосовувати планери, якщо ви вибрали колаж як варіант оформлення.
Контент-план для квеструму: що і навіщо писати в соціальних мережах
Контент-план являє собою графік публікацій з темами, датами і фото. Найкраще для кожного майданчика готувати окрему таку таблицю, оскільки аудиторія на них різна, а отже, і сприйняття контенту відрізняється. Наприклад, в Instagram ставку слід робити на візуал, а пости мають бути легкими і доброзичливими, а у Facebook популярні короткі відео (тривалістю до 5 хвилин) і публікації з корисною інформацією.
Пости необхідно публікувати щодня. Так ви не пропадете з поля зору вашої аудиторії, зможете ділитися актуальною інформацією і підігрівати інтерес до вашої квест-кімнати.
Навіщо потрібен контент-план
- допомагає вибудувати маркетингову стратегію;
- визначає послідовність публікацій;
- створює комунікацію з цільовою аудиторією;
- формує позитивний образ квеструма;
- підштовхує до вчинення конкретної дії;
- збільшує активність на сторінці;
- впливає на продажі.
Кожен пост має бути присвячений одній темі та переслідувати одну мету. Публікації можуть інформувати, навчати, розважати або продавати. Щоб не відлякати користувачів, необхідно розміщувати менше рекламних постів, що продають (1-2 рази на тиждень), і розбавляти їх корисним, цікавим контентом, що залучає. Тоді люди із задоволенням читатимуть вас і реагуватимуть на ваші пости.
Що писати в Instagram і Facebook
- інформація про події та новинки (наприклад, про відкриття нової кімнати, проведення якогось заходу);
- відповіді на популярні запитання;
- конкурентні переваги та фішки;
- відгуки;
- огляди;
- лайфхаки та поради;
- пости, що закривають «болі» клієнтів;
- добірки та списки (цікаві фільми або книжки, куди піти з друзями тощо);
- акційні пропозиції;
- відпрацювання заперечень (чому ціна вища, наприклад);
- закулісся (чим живуть працівники, як влаштований робочий процес тощо).;
- історії;
- конкурси, розіграші, опитування, загадки.
Під час підготовки контент-плану пам’ятайте, що вся інформація в профілі має бути спрямована на споживачів. Тобто, постити слід те, що цікаво користувачам, відповідає їхнім запитам і знаходить відгук у їхній душі.
Робота з відгуками в соціальних мережах: як боротися з негативом
Люди діляться враженнями від того чи іншого квеструму не тільки в бізнес-акаунті кімнати, а й на своїх особистих сторінках і в тематичних групах. Ці коментарі можна відстежувати й обернути їх на свою користь. Наприклад, відгуки про квести конкурентів дадуть змогу отримати важливу інформацію щодо вподобань аудиторії та використовувати її для розвитку свого руму.
Що стосується коментарів користувачів конкретно про вашу кімнату, то з ними слід працювати – за позитивні дякувати, а з негативом боротися.
За статистикою, 77% користувачів читають відгуки, щоб порівняти різні пропозиції і зробити вибір. І ось тут-то добре, якщо ваші клієнти залишають позитивні коментарі. Але так буває далеко не завжди. Що ж робити з негативними? Насамперед – реагувати на них. Спочатку необхідно дізнатися докладніше, що не сподобалося і в чому суть проблеми, потім вибачитися і виправити недоліки, повідомивши про це в окремому пості або у відповіді на відгук.
Не слід намагатися «задобрити» незадоволеного клієнта – так він може спалахнути ще більше. Краще, проявити турботу про нього реальними діями, спрямованими на вирішення питання.
У разі ж, якщо ви зіткнулися з фейковими відгуками або тролінгом, а не конструктивною критикою, ігноруйте хейтера або йдіть у контратаку, пред’явивши громадськості, що ця людина не є вашим клієнтом.
Працюючи з негативом, пам’ятайте, що у 80% випадків питання вирішується оперативним вирішенням проблеми, а не простою комунікацією. Не варто поводитися агресивно у відповідь або спілкуватися шаблонними фразами, але обов’язково треба повідомляти про результати (закриття питання) і моніторити, що кажуть про конкурентів у вашій ніші, щоб використовувати цю інформацію на свою користь.
Топ-6 помилок, які заважають просуванню в соцмережах
Не знаєте свою цільову аудиторію
Розпорошення на всіх користувачів соціальної мережі – марний крок. Адже вам не потрібні любителі пасивного відпочинку або люди старше 60 років. При просуванні та створенні контенту необхідно враховувати соціально-демографічні дані, очікування споживачів і що впливає на їхній вибір.
Копіюєте конкурентів
Вивчати конкурентів треба обов’язково, але це не означає, що слід усе робити, як у того, хто вам імпонує. По-перше, ви не знаєте, чи є сенс в оформленні, стилі та тематиці постів, а по-друге, так ви не відрізнятиметеся на тлі інших. А вам необхідно створити унікальний образ, підкреслити переваги і показати, що ви крутіші.
Не розробили маркетингову стратегію
Якщо немає чіткої мети, ви не зможете досягти результату. За відсутності стратегії ви будете хаотично викладати пости, пропонувати контент, що не відповідає потребам вашої аудиторії, тим самим відштовхуючи її.
Публікуєте нудні пости або сипите тільки ті, що продають
Однотипні публікації змусять користувачів нудьгувати, а спрямовані лише на продаж послуги та отримання прибутку можуть викликати відторгнення. Щоб цього не сталося, розміщуйте корисний контент, діліться кумедними історіями, пропонуйте ігри, створюйте опитування. Тоді люди побачать, що вам від них потрібні не тільки гроші, і будуть залучатися до процесу. Як результат – збільшиться активність, кількість підписників і продажі.
Відмовляєтеся від реклами
Безумовно, вірусний контент допомагає в просуванні, але такі пости ви не будете викладати щодня. Щоб показати себе більшій кількості користувачів, слід використовувати таргетовану рекламу, колаборації з відомими блогерами та інші інструменти просування.
Акцентуєте увагу на одній соціальній мережі
Щоб визначити, де в основному «сидить» ваша цільова аудиторія, необхідно протестувати різні майданчики. Потім ви зможете вибрати ті, які найвигідніші для вас, і створювати контент, що відповідає контингенту.
Як запустити рекламу: таргетинг без зливу бюджету
Таргетована реклама – це оголошення, спрямоване на цільову аудиторію з урахуванням віку, статусу, місця розташування, інтересів та інших критеріїв. Тобто, така реклама показується користувачам, потенційно зацікавленим у вашому продукті.
Таргетинг є ефективним, оскільки можна ретельно опрацювати звернення і спрямувати його на конкретну групу людей. У результаті, конверсія збільшиться, а рекламодавець не витратить гроші даремно.
Щоб отримати результат, необхідно:
- правильно підібрати характеристики аудиторії;
- підготувати текст, що чіпляє за живе;
- опрацювати магніт – цінну для людей пропозицію, яку він отримає у відповідь на контактні дані або іншу дію;
- підібрати яскраве емоційне фото.
Персоналізоване рекламне оголошення збільшує залученість аудиторії та підвищує шанси на цільову дію – запис на квест, підписка на сторінку тощо.
Збільшуємо взаємодію користувачів і підвищуємо лояльність: топ-5 порад
Лояльність до традиційних компаній проявляється в регулярних покупках товарів і послуг. Щодо квестів лояльність – це готовність відвідувачів рекомендувати квеструм потенційним клієнтам.
Впливає на аудиторію:
Створення спільнот.
Люди люблять об’єднуватися за інтересами і спілкуватися з однодумцями. Профіль кімнати квестів може стати, наприклад, майданчиком для спілкування любителів хорорів, якщо на ньому регулярно розміщувати новини зі світу кіно, анонси новинок та огляди фільмів.
Розіграші призів.
Подарунки розігрують у форматі giveaway за певні дії: лайки, репости, залучення друзів. Періодичне заохочення активних підписників за цікаві запитання та коментарі демонструє повагу з боку організаторів і підвищує лояльність.
Вікторини та інтерактиви.
Для проведення вікторини потрібно підготувати запитання, тематично пов’язані з сюжетом квесту або історією квеструмів.
Конкурс на найкращий UGC.
User-generated content — це фото або відео, які створюють безпосередньо ваші клієнти. Приз за найоригінальнішу фотографію в квеструмі підштовхне людей до дій, що підвищить активність у профілі, а також залучить нових відвідувачів.
Важливий фактор підвищення лояльності аудиторії – зворотний зв’язок з боку організаторів квеструму. Відповідайте на коментарі, демонструючи повагу, знаходьте компроміси в разі конфліктних ситуацій і реагуйте на критику. Поганий підхід – видаляти негативні коментарі, не намагаючись розібратися, чим залишився незадоволений клієнт.
Кому довірити просування профілю: співробітнику в штаті або SMM-агентству?
Власники квеструму на початковому етапі просування в соцмережах визначають стратегію і вибирають виконавця. Можна найняти співробітника або звернутися в спеціалізоване агентство.
Просування профілю квеструму потребує знань, досвіду та креативності. Співпраця з агентством вирішує ці завдання.
- В агентстві працюють досвідчені фахівці та впроваджуються необхідні технології. Це дає змогу своєчасно і якісно виконувати поставлені завдання, а також фіксувати результат.
- Агентства дорожать репутацією, тому ретельно відбирають, навчають і контролюють персонал.
- Досвід дає змогу реалізовувати найефективніші стратегії та методи просування.
- Гнучка цінова політика дає змогу підібрати оптимальний тарифний план і умови співпраці.
Під час вибору партнера для просування квеструму важливо вивчити портфоліо виконавця та ознайомитися з кейсами. Про рівень агентства і підготовку співробітників можуть також свідчити дипломи, сертифікати проходження курсів, грамоти за перемоги в конкурсах і статті в спеціалізованих виданнях.
Які KPI ставити працівникам і хто за що відповідає
Просуванням акаунтів у соціальних мережах займається SMM-фахівець. Він відповідає за збільшення охоплення профілю, поліпшення сприйняття образу компанії, підвищення лояльності користувачів, вибудовування комунікації з клієнтами тощо.
Усі роботи може виконувати саме SMM-фахівець, але іноді він працює в команді, до якої можуть входити також копірайтер, маркетолог/таргетолог, фотограф/дизайнер і менеджер. Перед кожним із них ставлять певні завдання та KPI (показник ефективності роботи).
Якщо в просуванні бізнесу задіяні кілька співробітників, то сфери відповідальності розподіляються так:
SMM-фахівець – аналіз ринку, розробка стратегії, залучення передплатників, зворотний зв’язок із користувачами, аналітика;
копірайтер – генерація унікального контенту, що залучає, добірка хештегів, підготовка ситуативних публікацій (привітання зі святами, актуальні новини, заходи та події);
маркетолог – вивчення ринку і тенденцій, аналіз поведінки споживачів, складання портрета цільової аудиторії, розробка УТП, затвердження стратегії просування, контроль роботи;
таргетолог – налаштування реклами на певну аудиторію;
дизайнер – розробка оформлення акаунта, обробка фотографій;
менеджер з продажу – обробка заявок, проведення консультацій, закриття угод.
SMM для квеструму – ефективний інструмент, що дає змогу виділитися в натовпі конкурентів, запам’ятатися і зацікавити аудиторію. За допомогою правильно розробленої стратегії просування, унікального корисного контенту і стильного дизайну акаунта можна отримати більше клієнтів, рекомендацій і позитивних відгуків.
Співпраця з агентством WeLoveSMM гарантує підвищення впізнаваності вашого квеструму і збільшення лояльності користувачів, а також зростання кількості підписників і відвідувачів кімнати.
Ми точно передаємо характер квесту на платформах Instagram, Facebook і YouTube! Напишіть нам, щоб отримати консультацію, дізнатися умови співпраці та вартість послуг.