До 90-х років минулого століття основним каналом просування товарів і послуг була реклама на ТБ і в друкованих виданнях. Сьогодні компанії перемикають свої зусилля на рекламу продукції та просування бренду онлайн. Інтернет і соціальні мережі стали головним за поширеністю та охопленням клієнтів рекламним майданчиком.
В Instagram щомісяця заходять понад один мільярд унікальних користувачів, TikTok став одним із найбільш завантажуваних додатків у світі, а з Facebook користувачі часто починають свій день, ще лежачи в ліжку.
Популярність соціальних платформ відкриває нові можливості для розвитку бізнесу. Тож використовуйте їхній потенціал на максимум і ви залучите до свого автосалону більше клієнтів.
Соцмережі для автосалонів – залучення покупців і зростання продажів
Дослідження маркетингових агентств показують, що покупці автомобілів третій рік поспіль під час вибору автосалону вважають соціальні мережі важливішими, ніж веб-сайт дилера. За даними опитування двох тисяч покупців автомобілів і двох тисяч клієнтів сервісних служб:
- 75% покупців автомобілів і 68% замовників послуг стверджують, що пошуки в інтернеті, зокрема в соціальних мережах, – найкорисніший канал під час вибору автосалону.
- З 2014 по 2019 рік кількість користувачів, які відгукувалися на рекламу у Facebook, подвоїлася, склавши 66%.
- Покупці автомобілів третій рік поспіль віддають перевагу соціальним мережам під час вибору автосалону.
Провідні автомобільні бренди використовують маркетинг у соцмережах для залучення покупців і взаємодії з користувачами. Ефективність маркетингової діяльності у Facebook, Instagram та на інших майданчиках підвищує дохід автосалонів, залучаючи лояльну аудиторію.
Що ще дає SMM для автосалонів:
- підвищення впізнаваності салону;
- отримання зворотного зв’язку;
- ефективна реклама;
- підвищення довіри споживачів;
- донесення до цільової аудиторії цінностей і основної ідеї бренду.
Соціальні мережі дають змогу розв’язувати різні маркетингові завдання за мінімальних витрат, а активність підписників впливає на ранжування сайту компанії та кількість звернень користувачів. Тому й важливо створити бізнес-акаунти на популярних майданчиках, адже це додатковий інструмент реклами та продажів.
Просування автосалонів у популярних соцмережах
Згідно з результатами дослідження компанії Global Logic, аудиторія соціальних мереж в Україні 2020 року становила 26 мільйонів або близько 60% населення. За даними Research & Branding Group, найпопулярніші мережі серед українців – Facebook, YouTube та Instagram. Така статистика показує, що соціальні мережі стали найефективнішим майданчиком для просування товарів і послуг, включно з автомобілями та автосалонами.
Facebook: залучаємо клієнтів за допомогою таргетингу
Таргетована реклама дає змогу залучити цільову аудиторію з урахуванням віку, статі, рівня доходів, інтересів і регіону проживання. У Facebook практично однакова кількість жінок і чоловіків, дорослих і молодих. Важлива «фішка» соцмережі – сторітелінг. Брендам потрібно розповідати історії, які викликатимуть у користувачів емоції. Пости мають апелювати до однієї з емоцій: схвалення – любов – гнів – смуток – здивування. Розповідайте історії компанії, співробітників, кумедні випадки і навіть говоріть про факапи в роботі. Додайте компанії людяності, адже людям не потрібні бездушні бренди.
YouTube: виділяйтеся або помріть
За даними міжнародної маркетингової компанії Force Marketing, 84% покупців автомобілів переглядають відео про авто перед угодою. Споживачі шукають порівняльні огляди, інформацію про різні моделі, системи безпеки, варіанти комплектацій та інший контент, який допоможе прийняти рішення.
Ролики слід вбудовувати у веб-сайт і розміщувати на каналі YouTube для більшої кількості переглядів. Але що робити, якщо на платформу щохвилини завантажують відео на два дні перегляду без пауз? Жартуйте і знімайте неочевидні ролики. Відео на пісню Ребекки Блек Friday подивилися 148 млн разів після того, як американський комік Деніел Тош розповів про кліп у своєму блозі. А анімація «Nyan Cat» набрала 169 мільйонів переглядів. Просте відео надихнуло користувачів і вони почали записувати його ремікси та міжнародні версії.
Instagram: улюблена мережа міленіалів
Покоління Y все більше уваги приділяє Instagram. Соцмережа здебільшого використовується на мобільних пристроях і являє собою платформу для творчого обміну історіями, досягненнями та новинками автомобільних брендів. На сторінці в Інстаграм можна викладати фотографії автомобілів на пляжі, спортивному заході, в кемпінгу, серед фантастичних пейзажів, а також використовувати знімки з лайфстайлових фотосесій. Використовуйте будь-який творчий задум для демонстрації способу життя, властивого для власників автомобілів марки, яку ви представляєте.
Як правильно оформити профіль у соцмережах, щоб підняти продажі та відвідуваність
Якщо ваш акаунт має неважливий вигляд, ніяка реклама йому не допоможе. Підписники в такому разі вас ігноруватимуть, відповідно охоплення не збільшаться. Щоб користувачі, потрапляючи на сторінку автосалону, захотіли підписатися, вона має містити якісний і корисний контент, а також бути привабливою.
Зовнішній вигляд профілю залежить від його оформлення і тих фото/картинок, які ви викладаєте.
Щоб акаунт викликав інтерес, дотримуйтеся при його оформленні таких правил:
- Створюйте всі фото в єдиному стилі, використовуючи основні фірмові кольори. Це необхідно, щоб асоціюватися з конкретним автосалоном. При цьому, колірна гамма повинна відповідати тематиці, специфіці діяльності.
- Щоб профіль мав гармонійний вигляд, краще виберіть один фільтр для всіх знімків.
- Публікуйте колажі, а також унікальні професійні фото.
- Використовуйте один і той самий шрифт для написів на картинках.
Сторінки автосалонів у соціальних мережах мають бути оформлені стильно і статусно, щоб залучити потенційних клієнтів. Важливо розміщувати якісні фото, адже саме на них спочатку звертають увагу користувачі, тим більше в Instagram, де під час відкриття сторінки видно лише візуал.
Щоб ваш пост прочитали, відреагували на нього і вчинили дію, яку ви хочете, фотографія має чіпляти. Для цього можна використовувати фірмовий елемент, розміщений на всіх або більшості знімків, атмосферні фото, що викликають емоції, анімовані елементи тощо.
Правильні фото і соковите оформлення профілю привертає увагу, справляє гарне враження, залучає і збільшує лояльність аудиторії. Чому до цього треба прагнути? Тому що на «теплих» користувачів впливати набагато простіше. Тобто, якщо ви хочете більше передплатників і продажів, створіть дизайн сторінки автосалону, що викликає емоції і відповідає вашому бізнесу.
Контент-план для профілю автосалону: що і як писати у Фейсбук та Інстаграм
Успішне просування товарів і послуг онлайн починається з розроблення загальної стратегії та контент-плану.
Контент-план – документ, де розписуються теми і дати виходу публікацій. Зазвичай такий список містить таку інформацію:
- дату, час і тип публікації;
- тему, рубрику і текст;
- особливості візуального оформлення;
- хештеги;
- позначки про статус (у роботі, на етапі узгодження, опубліковано).
Планування забезпечує своєчасну підготовку та вихід якісних матеріалів, допомагає підтримувати постійну активність у профілі. Так стимулюється постійна взаємодія з аудиторією.
Завдання розміщення контенту набагато ширше, ніж отримання певної кількості «лайків». Публікації в соціальних мережах мають переконати клієнта відвідати автосалон, пройти тест-драйв і купити авто. Для цього потрібно розміщувати якісну, цікаву та корисну для людей інформацію.
Найпопулярніші теми для відвідувачів сторінок автомобільної тематики – презентації нових моделей, запрошення на тест-драйв, конкурси та інтерактиви, спецпропозиції на обслуговування в сервісних центрах, репортажі з автосалонів, змагань і ралі, поради з водіння в сезонних умовах, інтерв’ю зі знаменитостями та інші. Можна також публікувати розповіді підписників сторінки про історію купівлі та досвід експлуатації автомобіля.
Робота з відгуками: що робити з негативними коментарями
Негативні відгуки можуть отримати всі. І це не так страшно. Гірше, якщо ви не реагуєте на такі коментарі або відповідаєте агресивно. Але перш ніж видати якусь реакцію, слід розуміти, що негатив негативу ворожнечу. Тобто, бувають реальні претензії клієнтів (доставили невчасно, отримали товар із браком тощо), фейкові відгуки або тролінг. І на кожен такий коментар слід реагувати по-різному.
Конструктивна критика
Відповідати на такі відгуки треба оперативно. Будь-яке зволікання дратуватиме клієнта ще більше, а інші споживачі, які прочитають коментар і не побачать відповіді, навряд чи захочуть зробити замовлення у вашій компанії.
Вам слід вибачитися, з’ясувати подробиці купівлі та виправити недоліки якомога швидше.
Фейкові відгуки
Тут можна діяти, як і в разі конструктивної критики, або ж спробувати вирахувати, хто стоїть за коментарем (конкурент, колишній працівник тощо), викрити його та внести до чорного списку. Якщо ви точно впевнені, що негатив поширює не ваш реальний клієнт, можете також піти в контратаку, пред’явивши докази, що ця людина нічого у вас не купувала, захищаючи тим самим репутацію компанії.
Тролінг
Такі відгуки можуть писати як реальні покупці, так і звичайні користувачі, яким щось не сподобалося у вашій діяльності. Як правило, провокаційні коментарі залишають ті, хто намагається привернути до себе увагу і вивести вас на діалог.
«Підгодовувати» троля не варто. Найкраще рішення в такій ситуації – ігнорувати його. Коли він зрозуміє, що ви не реагуєте, піде з вашої сторінки і переключиться на когось іншого.
Працюючи з відгуками, пам’ятайте, що у 80% випадків негатив можна побороти не комунікацією та позитивом, а вчасним вирішенням проблеми. У клієнта слід з’ясувати всі деталі замовлення, показати турботу про нього на ділі та зазначити в соцмережах, що питання було вирішено.
Топ-5 помилок із просування автосалонів у соцмережах
Істотні помилки можуть помітно знизити, а в деяких випадках дати зворотний ефект від реклами в соцмережах. Розглядаємо найпоширеніші з них.
Відсутність мети та стратегії
Головна мета будь-якої рекламної кампанії – розширення ринку збуту і збільшення обсягу продажів і послуг. Їй підпорядковуються інші завдання, такі як залучення нових передплатників, кількість лайків, коментарів тощо. Під час створення контент-плану на будь-який період потрібно детально описати, який результат очікується від публікацій. Крім того, важливо розписати стратегію просування бренду в соцмережах, вибрати tone of voice і ефективні канали для ведення профілів.
Нерозуміння цільової аудиторії
Ще одна поширена помилка – нерозуміння, хто є клієнтом компанії, чим він відрізняється від клієнта конкурентів і які ринкові та політичні сили впливають на успіх бізнесу. Великі компанії визначають ЦА за допомогою досліджень. Власникам і маркетологам малого та середнього бізнесу доводиться «намацувати» цільову аудиторію інтуїтивно. Наприклад, яскрава упаковка шоколаду Milka приваблюватиме дітей та їхніх батьків. Для того, щоб це зрозуміти, не потрібно проводити дорогі дослідження.
Складні тексти
Відвідувачі профілів автосалонів і автомобільних сервісів очікують отримати практичну інформацію про моделі, комплектації, ціни і тарифи на послуги. Тексти мають бути легкими в читанні, з мінімальним використанням професійної лексики.
Наявність граматичних помилок у постах
Репутація автосалону складається з безлічі деталей. Грамотні тексти – одна з них. Пости важливо перевіряти редактору або за допомогою онлайн-сервісів.
Переважання рекламних публікацій
Оптимальне процентне співвідношення розважальних, інформаційних, навчальних і рекламних постів – 40/30/20/10. Нехтуючи цією формулою і публікуючи велику кількість реклами або публікацій, що продають, можна відлякати користувача соцмережі.
Таргетована реклама у Facebook: навіщо використовувати?
Реклама в соціальних мережах – дієвий і ефективний спосіб підвищити впізнаваність бренду, презентувати нову модель і послугу, продати більшу кількість автомобілів і збільшити доходи від продажів, запчастин і послуг. Facebook дає змогу відстежувати цільову аудиторію і звертатися до неї незалежно від місця знаходження. Клієнти бачать рекламу на різних пристроях, тому автосалон завжди може доставити потрібне повідомлення в потрібний час.
За допомогою інформації профілю – демографічних даних і вподобаного контенту, активності на під’єднаних вебсайтах або додатках – Facebook ідентифікує людей, які можуть бути зацікавлені в рекламі автосалону та автосервісу. Це забезпечує ефективну релевантну рекламу та високу рентабельність інвестицій. Підключивши фід до своєї сторінки у Facebook та Facebook Business Manager, автодилер може націлювати та повторно продавати певні автомобілі.
4 переваги таргетованої реклами автомобільних салонів
- Ефективність. Таргетинг дає змогу просувати контент там, де люди проводять значну частину часу. Середній користувач Facebook заходить на платформу на 20 хвилин і більше під час кожного сеансу.
- Цільовий трафік. Фейсбук дає змогу налаштувати показ реклами користувачам із певним рівнем доходу. Так можна звузити аудиторію показу і раціонально використовувати рекламний бюджет. Для реклами гібридних та електричних автомобілів можна налаштувати оголошення людям, які цікавляться екологічними товарами.
- Відстеження ефективності та можливість корекції рекламного оголошення. Платформа дає змогу точно відстежувати вартість кліка, переходу на веб-сайт тощо. Результат буде точнішим, якщо протестувати два різних оголошення і відстежити, яке з них призводить до нижчої ціни за конверсію.
- Підвищення лояльності клієнтів. Бізнесу легше привернути до себе постійних клієнтів, ніж залучити нових. Таргетована реклама і ретаргетинг дають змогу підвищити лояльність аудиторії та впізнаваність автосалону. Оскільки відкриваність електронних листів рідко перевищує 20%, автосалон може втратити 80% клієнтів, обмежившись однією тільки електронною поштою для реклами послуг.
Найкращий результат досягається при використанні декількох каналів реклами автосалону. Так можна отримати конкурентні переваги, збільшити присутність на ринку автомобілів/автосервісу і свій дохід.
Як підібрати фахівця з SMM: співробітник у штат або робота з агентством?
Для просування бренду автосалону в соціальних мережах можна найняти співробітника в штат, а також працювати зі спеціалізованим агентством або фрілансером.
Співробітник у штаті — це найнятий фахівець, який отримує фіксовану зарплату і працює за регламентованим графіком. Його легко контролювати, можна виявити помилки в роботі та провести корекцію на початковій стадії просування компанії в соцмережах.
Недоліки такого рішення – відсутність гарантії, що людина володіє необхідними знаннями і досвідом. Крім того, для просування профілю додатково доводиться залучати дизайнера.
Фрілансер — це фахівець, який самостійно продає і надає свої послуги. Він безпосередньо спілкується з клієнтом, отримує і виконує завдання. Фрілансерів обирають для роботи через дешевизну. Мінус співпраці з ними – відсутність гарантій: людина може несподівано зникнути, не попередивши автосалон або автомобільний сервісний центр.
Переваги співпраці з SMM-агентством — ви отримуєте укомплектований штат фахівців з необхідним рівнем знань і досвіду. Кожен з них займається своїм напрямком, а всі етапи виконаної роботи контролює кваліфікований менеджер. Співробітники спеціалізованого агентства глибоко вивчають цільову аудиторію, конкурентів, використовують платні інструменти просування та аналізу ефективності роботи.
Рішення про формат співпраці приймають, зіставляючи виділений на просування бюджет, витрати на утримання штатного фахівця і вартість послуг агентства. В обох випадках вивчають портфоліо та відгуки клієнтів. Під час найму на роботу фахівця важливо ознайомитися з рекомендаціями попередніх роботодавців і зрозуміти, чи володіє він необхідними знаннями.
Які KPI ставити виконавцям
Key Performance Indicator (KPI) – це показник ефективності, величина, що демонструє результативність роботи. Тобто, це те, до чого співробітник повинен прагнути.
Розраховуються KPI окремо для кожного працівника. Наприклад, для маркетолога це може бути кількість лідів на місяць, для менеджера – кількість опрацьованих звернень користувачів і угод, для SMM-фахівця – швидкість зростання підписників, охоплення, перегляди постів тощо.
У просуванні бізнесу в соціальних мережах задіяні, як правило, кілька співробітників. Це – SMM-фахівець, фотограф, маркетолог, менеджер. У кожного з них свої завдання і свої способи досягнення мети.
Компанії можуть також готувати контент самостійно, а розкрутку доручити досвідченому фахівцеві, можуть залучити копірайтера для написання креативних постів або ж покласти всю роботу на одного штатного співробітника. Але якщо просуванням займаються кілька працівників, то сфери відповідальності слід розділити між ними.
KPI для співробітників: хто за що відповідає
- SMM-фахівець – кількість підписників і відписок, охоплення, оцінка зворотного зв’язку від споживачів, трафік, конверсія тощо.;
- копірайтер – частота переглядів публікацій, залученість аудиторії, реакція на цільову дію, кількість постів за певний проміжок часу (година, день тощо), кількість помилок у тексті, актуальність публікації, її унікальність, рейтинг у пошукових системах тощо.;
- маркетолог/таргетолог – рекламний бюджет, кількість кліків, їхня вартість, кількість звернень, вартість заявки, кількість людей, які побачили рекламне оголошення, кількість закритих угод, окупність вкладень;
- фотограф – кількість і якість фотографій, обробка знімків, відеоперегляди;
- дизайнер – унікальність, креативність, інновації, швидкість роботи, реакція аудиторії на візуал тощо.;
- менеджер з продажу – кількість відкритих і закритих угод, відсоток продажів, дзвінки, швидкість опрацювання лідів, час закриття угоди, план з прибутку тощо.
KPI – це показник досягнення успіху вашого автосалону. З його допомогою компанія буде не просто працювати, а виконувати завдання ефективно, збільшуючи продажі та відповідно дохід.
Замовлення послуги SMM у студії WeLoveSMM – це гарантоване збільшення кількості клієнтів та їхньої лояльності за рахунок послуг комплексного просування в соцмережах. Ми потрапляємо в саме серце вашої цільової аудиторії, «розкопуємо» головні «фішки» конкурентів, аналізуємо їх і на базі отриманих даних вирощуємо потужний бренд на популярних платформах Instagram, Facebook, YouTube тощо.
Хочете, щоб бренд автосалону або сервісного центру був упізнаваним, а соцмережі продавали? Напишіть нам, щоб обговорити умови співпраці та вартість послуг!