Контент має визначальне значення для успішного просування бізнесу в соціальних мережах. Від регулярності постингу і типу публікацій залежить популярність акаунта і зростання довіри цільової аудиторії. Тому для розробки ефективної маркетингової стратегії потрібен контент-план. Це важливий інструмент просування і продажів.
У цій статті розберемося, навіщо складати контент-план, який буває контент, що краще розміщувати на сторінці в соцмережах і як правильно підготувати графік виходу публікацій для Facebook, Instagram, Telegram і YouTube.
Що таке контент-план для соціальних мереж і навіщо він потрібен?
Контент-план – це точний графік публікації постів із зазначенням теми, дати і часу розміщення. Зовні нагадує таблицю, в якій на тиждень, місяць, півроку або рік прописані всі дії в соціальних мережах. Містить різні види контенту, включно з текстовим і візуальним.
Складають контент-план до написання текстів і підготовки фото або відео. У ньому прописують, які пости викладатимуться в мережу (інформаційні, такі, що продають, такі, що залучають), особливості зображень і відеороликів, рекламних матеріалів, а також додають посилання, перелік рубрик, хештеги та ідеї. Тобто, це основа для ведення та просування бізнес-сторінки.
Контент-план убезпечить вас від метушні та зайвого стресу: не потрібно замислюватися над тим, що публікувати і коли, які моменти потребують доопрацювання тощо. У вас буде все гармонійно розподілено.
5 причин скласти контент-план:
- Систематизація просування в соціальних мережах залежно від мети і поставлених завдань. Наприклад, якщо потрібно збільшити охоплення, підійде корисний контент, добірки та конкурси, якщо потрібно підняти продажі, задумайтеся про знижки, розміщення відгуків, оглядів і описів вигод для клієнта, а якщо мета – підвищити залученість, рішенням стануть загадки, ігри, опитування тощо. З огляду на завдання, розподіліть контент на весь місяць, чергуючи його типи. Так ви досягнете більш високих результатів.
- Економія часу. Ви заздалегідь продумуєте теми, пишете тези для постів і складаєте план виходу публікацій на певний термін. Це дає змогу надалі заощадити час, адже не потрібно буде ламати голову над тим, що публікувати. При цьому, теми і візуальну складову рекомендується продумувати тільки на тиждень вперед, щоб контент залишався актуальним. Не бійтеся правити план, підлаштовуючи його під нові умови, зміни в роботі або інфоприводи.
- Легке управління публікаціями в різних соціальних мережах, наприклад, Фейсбук та Інстаграм. Можна використовувати кросспостинг або запланувати дублювання матеріалу в різні дні. Також контент-план допоможе організувати роботу SMM-відділу. Маючи перед собою графік, кожен автор знає, коли потрібно підготувати матеріал під публікацію.
- Послідовність розміщення публікацій. З контент-планом не буде хаотичного наповнення сторінки. Ви зможете продумати всі теми, врахувати свята і новини компанії, щоб нічого не упустити. А пости викладатимуться послідовно, підігріваючи ЦА і м’яко підводячи її до купівлі (знайомство з товаром/послугами, вигоди, користь, боротьба із запереченнями і продаж).
- Зміцнення репутації компанії та підвищення лояльності аудиторії. Якісний контент, продуманий постиг, відпрацювання негативу сприятимуть формуванню позитивного враження про сторінку та бізнес загалом, а також підвищенню лояльності та довіри споживачів.
Скласти контент-план може бути не просто. Але коли ви це зробите, стане легше працювати над просуванням, зокрема, аналізувати інтереси аудиторії, враховувати їх під час подальшої підготовки матеріалів, вибудовувати комунікацію зі споживачами, створювати контент, що залучає. Це допоможе залучити на сайт зацікавлену аудиторію, підвищити охоплення, збільшити трафік і продажі.
Що буде, якщо не складати контент-план?
Контент-план допомагає насамперед упорядкувати великі обсяги інформації, систематизувати роботу, узгодити дії всіх, хто задіяний у підготовці та розміщенні матеріалів. Він дає змогу побачити, чи всі потрібні теми ви охопили, чи немає у вас думок, що повторюються, наскільки контент різноманітний і цікавий.
Без контент-плану ви рухатиметеся наосліп і або не зможете зовсім досягти мети, або це потребуватиме більше часу та ресурсів.
Спочатку підписники будуть як масово приходити, так і йти з вашого акаунта. Тобто, не чекайте рівномірного потоку або активності. Це призведе до того, що ви не зможете грамотно оцінити свої пости: які теми додати, які прибрати, який контент потребує покращення. І, нарешті, ви переконаєтеся в неефективності ведення сторінки, тим самим втративши один з ефективних каналів просування бізнесу.
Також, пасткою може стати впевненість у тому, що у вас і без контент-плану багато ідей. Однак потік оригінальних думок рано чи пізно закінчиться: у вас може зникнути натхнення, статися застій або вигоряння. Які тоді викладати пости? Банальні цитати, нав’язливі заклики купити або запозичені в інших ідеї. А це не найкращий варіант при просуванні. Новий контент потрібен щодня, а в ідеалі – двічі на день. Такий стан справ може швидко набриднути. У вас не вистачатиме часу, щоб думати над текстом і візуалом, а отже, ваш запал незабаром згасне.
Створення контент-плану, звісно, вимагає часу і зусиль, але це не такий вже трудомісткий процес, як може здатися. Розписати теми по днях на місяць уперед можна за кілька годин, а потім уже вносити виправлення і доповнення.
Контент-план – це рухливий механізм. До того ж, сервіси відкладеного постингу заощадять ваш час. Це означає, що щоденне відвідування акаунта необов’язкове для того, щоб розмістити матеріал. Від вас вимагається тільки заздалегідь підготувати контент і включити його в спеціальну програму. Сервіс зробить всю рутинну роботу за вас.
Зараз контент-план створюють по суті всі, хто займається професійним просуванням бізнесу в соціальних мережах або будує особистий бренд. Однак для того, щоб грамотно скласти план публікацій для Facebook, Instagram, Telegram або YouTube, потрібно враховувати особливості кожної з соцмереж.
Особливості контент-плану для Інстаграм
Прикметна особливість соціальної мережі Instagram у тому, що контент потрібно готувати окремо для стрічки, stories та відео. А, отже, це треба відобразити і в контент-плані.
Контент для стрічки публікацій
В Інстаграм здебільшого заходять, щоб подивитися відео, фото та зображення. Тому важливо мати якісний візуальний контент. При цьому, він має відповідати тим темам, які ви хочете висвітлити.
У публікацію можна додати одну або кілька якісних фотографій, розмістити недовге відео до 60 секунд. Звичайний текстовий пост також має гарний вигляд у стрічці.
Розміщувати контент потрібно один раз на день, у крайньому разі, через день.
Контент для stories
Згідно з дослідженням Фейсбук, історії в Instagram вважаються чудовим інструментом для показу нових товарів і послуг, а також для знайомства з брендом. До того ж, у stories немає проблем з ранжуванням, як у стрічки. Якщо пости проглядаються з урахуванням популярності та конкуренції, то історії потрапляють в одну стрічку над постами. При цьому, не переглянуті публікації підсвічуються.
Щодня потрібно постити не менше двох і не більше десяти слайдів. Менша кількість просто не запам’ятовується, а більша – дратує.
Контент для відео IGTV
Цей розділ в Інстаграм підійде для відео, які тривають довше 60 секунд. Підходить для презентації товарів, демонстрації роликів про компанію, відеовідгуків, результатів конкурсів і розіграшів, прямих ефірів тощо. Відео з IGTV можна об’єднувати в різні серіали, якщо у вас багато інформації з певних тем. До того ж, ролики можна розміщувати у звичайних постах або викладати відрізками в сторіс. Постити такий об’ємний матеріал краще не надто часто, оскільки користувачам Інстаграму більше до вподоби короткий відеоконтент.
План публікацій для Фейсбук
Аудиторія соціальної мережі Facebook віддає перевагу експертному та розважальному контенту, а також сторітеллінгу перед візуалом. Це відрізняє її від Instagram. Користувачі дивляться невеликі відео по 3-5 хвилин, читають короткі пости, але можуть зацікавитись і лонгридами.
Одними відео не варто наповнювати сторінку – краще чергувати ролики з корисними текстовими постами і розважальними матеріалами.
Складаючи контент-план для Фейсбук, продумайте назви рубрик і теми для постів. Якщо ви відкриваєте кав’ярню, то рубрики можуть бути такими: «Наша команда», «Десерт тижня», «З чого це зроблено», «Сніданок вихідного дня» тощо. У документі слід вказати дату, час виходу публікації, тип поста, тему, рубрику, місце для коментарів, хештеги.
Краще розміщувати публікації щодня. Але якщо у вас новинний портал, то постів має бути більше – кілька разів на день, а ось для B2B-проєкту достатньо 3-5 публікацій на тиждень.
Нюанси створення контент-плану для Телеграм
Telegram-канал підійде будь-якому бізнесу, якому є що сказати і чим поділитися з користувачами. При цьому, дублювати пости з Інстаграма або Фейсбуку забороняється. Вони абсолютно не підійдуть Телеграм-аудиторії.
Якщо хочете зацікавити читача, не варто копіювати контент конкурентів. Унікальність постів – ключ до успіху каналу. Однак не забувайте про те, що викладена інформація має бути цікавою, корисною, розв’язувати не тільки ваші завдання, а й проблеми підписників. Так ви досягнете популярності.
Плюс Телеграма в тому, що пости не губляться у стрічці, як в Інстаграмі чи ФБ. Тому обирайте будь-який час для постингу.
Для підготовки публікацій можна використовувати вбудований редактор Telegraph. Що стосується частоти виходу контенту, знову ж таки це залежить від тематики. Але 1-3 публікації на день із підготовленим візуальним супроводом – оптимальний варіант.
Для складання контент-плану для Telegram і відкладеного постингу скористайтеся чат-ботами. Вони значно полегшують ведення каналу:
- ControllerBot. Формує пости, налаштовує відкладену публікацію, прикріплює зображення до постів, переглядає статистику.
- LivegramBot. Додає можливість користувачам коментувати контент.
- PollBot. Стане в пригоді, якщо ви хочете включити в контент-план опитування або пост зі зворотним зв’язком із читачами.
- Channels talBot. Можна використовувати, щоб коригувати контент, оскільки він відстежує кількість підписок і відписок.
Користувачі Телеграму обирають цю мережу завдяки швидкості та зручності перегляду контенту. Тому утримайтеся від великої кількості посилань чи реклами інших каналів. Якщо ж цього не уникнути, у публікації має бути прописана максимально корисна інформація.
Планування відеоконтенту для каналу на Youtube
Існує хибна думка, що для відео, яке продає, достатньо створити гарну картинку, увімкнути спецефекти, зняти матеріал із дрона – і угода в кишені. Тому величезний бюджет іде на створення роликів і зовсім небагато виділяють на їхнє просування. Але результат не радує: відео не стає популярним, підписники не додаються і довіра до Ютуб-каналу не формується. Однак варто лише підійти до створення відео відповідально, обравши тематику і підготувавши контент-план, як ситуація змінюється.
Щоб визначити набір тем, які ви висвітлюватимете на каналі, потрібно розумітися на своєму бізнесі, знати аудиторію, її інтереси та проблеми, відібрати популярні запити в пошуку YouTube.
Контент-план допоможе налаштувати постійний вихід контенту, зв’язати ролики за тематикою і розбити за серіями, збільшити вигоду, інтерес і залученість глядачів. Саме для цього потрібне планування.
Контент-план Ютуб-каналу має містити в собі такі пункти:
- Теми. Ви прописуєте від 20 ідей на найближчі відеоролики на місяць.
- Питання. Визначаєте перелік питань та основних моментів.
- Ключові запити. Шукайте, які слова і фрази за темою люди вводять у пошуковий рядок YouTube. Це можна робити вручну або використовувати спеціальні програми: VIDIQ, Wordstat, Keyword Tool, Мутаген тощо.
- Графік виходу роликів. Не менше двох відео на тиждень.
- Ефективність відео. Цю графу ви заповнюєте на основі опублікованого і проаналізованого контенту, щоб якісніше формувати теми для подальших роликів.
Незалежно від специфіки сторінки у Facebook, Instagram, Telegram і YouTube, контент-план потрібен усім: блогерам, навчальним центрам, коучам або експертам у будь-якій темі, магазинам, кафе, готелям, новинним агенціям, ЗМІ, організаторам свят, дизайнерським студіям, людям творчих професій тощо.
Як скласти контент-план для соцмереж
Контент-план має відповідати завданням бізнесу, відповідати цілям SMM-стратегії. Подумайте, чого ви хочете досягти: розширити базу клієнтів, підвищити активність на сторінці, стимулюючи користувачів залишати коментарі, сформувати довіру до компанії тощо. При цьому, мету слід максимально конкретизувати (наприклад +1000 підписників або 30 лідів на місяць). Після цього можна переходити до складання контент-плану.
Покрокова інструкція створення графіка публікацій:
- Аналіз цільової аудиторії
Щоб точніше потрапляти в поле інтересів і проблем аудиторії, потрібно зрозуміти, хто ваш клієнт. Для цього проаналізуйте користувачів за соціально-демографічними та географічними характеристиками (стать, вік, освіта, дохід, сімейний стан, рід діяльності, місто, країна проживання, хобі). Крім того, вивчіть спільноти, на які підписані ваші потенційні клієнти, щоб розуміти коло їхніх інтересів. Цю інформацію можна отримати за допомогою функціоналу соціальних мереж. Також скористайтеся даними, провівши опитування, інтерв’ю, анкетування.
- Дослідження конкурентів
Ви можете самостійно вивчити формат контенту у конкурентів і реакцію аудиторії на пости, подивитися кількість лайків, репостів, рівень залученості, теми з найвищою активністю. Не завадить проаналізувати рекламу і якість сервісу інших компаній у вашій ніші.
Також слід провести SWOT-аналіз для вивчення напряму бізнесу конкурента. Позначте сильні та слабкі сторони порівняно з вашими. Потім пропишіть, які у вас є можливості і що може вам завадити.
- Генерація ідей
Можна, звісно, влаштувати мозковий штурм і записувати в план ідеї навмання. А можна провести опитування в соцмережах серед підписників, зібрати статистику за запитами на всіх етапах воронки продажів, адаптувати вдалі ідеї конкурентів під свій формат, використовувати матрицю контенту. Також корисно завести в плані окрему колонку для запису ідей, які приходять до вас у різний час.
Пам’ятайте, що контент має бути різноманітним. Усі ідеї слід розбити за рубриками і представляти в різних форматах – текст, відео, анімація, інфографіка тощо. Необхідно також розміщувати різні типи постів – такі, що продають (про продукт, його вигоди, акції, відгуки, способи використання), інформаційні (поради, лайфхаки, огляди, статистика), розважальні (меми, історії з життя компанії, загадки) і такі, що залучають (конкурси, ігри, опитування). При цьому, тих, що продають/рекламних, має бути не більше 10%, а корисні та розважальні/заохочувальні слід готувати в такій пропорції: 50% і 40% відповідно.
- Регулярність постингу
Постів не повинно бути занадто багато, щоб не замучити аудиторію, а й кілька штук на тиждень – не вихід, тому що користувачі вас не запам’ятають, та й охоплення впадуть. Щоб знайти баланс, вивчіть особливості соціальних мереж, у яких збираєтеся публікуватися. Дізнайтеся, навіщо люди заходять у Facebook, Instagram, Telegram або YouTube. Потім перегляньте, яка частота публікацій у конкурентів і як реагує аудиторія. Для цього можна скористатися інструментами Popsters, TargetHunter тощо. Після цього оцініть свої можливості регулярного постингу: чи буде у вас достатньо вільного часу. І, нарешті, коли почнете подавати контент із певною періодичністю, відстежуйте, як реагує аудиторія, і коригуйте частоту публікацій.
- Вибір програми для контент-плану
Контент-план має бути зручним. Тому можете поекспериментувати з бюджетною Google Таблицею, майнд-картою, канбан-дошкою, списком, презентацією. При цьому, графік публікацій можна створювати не тільки в Гугл документах, а й у платних планувальниках. Головне – простота і зручність для вас.
- Заповнення контент-плану
Контент-план може бути розгорнутим або скороченим. Це залежить від специфіки бізнесу. Наприклад, для великого проєкту, в якому працює кілька людей і використовуються різні медіаматеріали, підійде розгорнутий план. У ньому вказують, крім дати і теми, формат поста, тезисно суть, додають посилання, прописують завдання і відповідальних за них. А для невеликого проєкту можна вибрати скорочений варіант, наприклад у вигляді календаря з назвами постів. Такий спосіб заповнення підійде і тим людям, які добре знаються на особливостях соцмережі, де плануються публікації.
Зазвичай контент-план створюють на 2 тижні або місяць. Але ви можете вибрати будь-який інший період – залежно від особливостей діяльності та поставлених завдань. При цьому, пам’ятайте, що не можна скласти графік і відразу ж забути про нього. Необхідно відстежувати його ефективність і доопрацьовувати, якщо треба щось змінити або внести більш свіжі дані. Тоді публікований контент буде актуальним і цікавим для аудиторії.
Основні помилки, яких припускаються під час складання контент-плану
Правильне заповнення контент-плану неможливе без заздалегідь продуманих цілей і аналітичних даних. Сюди ж можна віднести незнання своєї цільової аудиторії та конкурентів, відсутність стратегії. А це безпосередньо впливає на те, які публікації і де ви будете розміщувати в Інстаграмі, Фейсбуці, Телеграмі або Ютубі.
Тому спочатку проведіть аналіз конкурентів, потреб і бажань цільової аудиторії, поставте мету – чого ви хочете досягти за допомогою своїх публікацій. Можна скористатися технологією SMART. На основі отриманих даних виберіть канал комунікацій і тільки потім створюйте контент-план. Тільки тоді вам вдасться уникнути:
- безцільного, хаотичного постингу;
- ігнорування бажань і болю своїх читачів або глядачів;
- розміщення матеріалу не за темою;
- великої кількості рекламних постів або відео;
- одноманітного контенту;
- занадто частих або рідкісних публікацій;
- недотримання графіка публікацій;
- дублювання чужого контенту.
Не страшно, якщо спочатку ви будете робити помилки. Деякі моменти вимагають досвіду і відстеження настроїв відвідувачів вашої сторінки. Але щоб звести їх до мінімуму, слід дотримуватися правил і поетапно підходити до створення контент-плану.
Як працювати з контент-планом? Основні правила
Для початку виберіть одну або дві соціальні мережі, де в основному сидить ваша цільова аудиторія. Для цього можна відстежити акаунти конкурентів, перевірити активність їхніх користувачів і кількість підписників. Якщо їхня кількість зростає, значить саме тут знаходяться ваші потенційні клієнти. Крім того, в особистому кабінеті можна переглянути, скільки зареєстрованих користувачів за певними параметрами є в кожній соцмережі. Так ви дізнаєтеся, де краще просувати свій бізнес.
Зазвичай контент-план має вигляд календаря або таблиці. Але якщо вам не зручний такий формат, можете вибрати будь-який інший, зручний і зрозумілий для вас, зокрема й суцільний текст.
Що врахувати під час складання контент-плану:
- Складати контент-план краще не менше, ніж на два тижні наперед. Якщо з’являться цікаві інфоприводи, нові ідеї та теми, його можна й підкоригувати.
- Під час заповнення не варто одразу фільтрувати ідеї. Повертайтеся через деякий час зі свіжим поглядом і вносьте доповнення. Експериментуйте з новими форматами постів, рубриками і темами. Так ви краще пізнаєте своїх підписників. Крім того, готувати потрібно різний контент для кожної соціальної мережі.
- Якщо ви побачили, що якийсь формат контенту особливо подобається людям, додайте його в план, але не зловживайте. Одноманітність швидко набридне. Тому всі види постів рівномірно розподіліть за планом, але врахуйте, що кожна п’ята публікація має стати такою, що продає (оффер обов’язковий).
- Не перестарайтеся з кількістю постів. Потрібно розміщувати не менше одного матеріалу на день, але не більше трьох (ЗМІ – виняток). До того ж, неділю можна звільнити від публікацій.
- Інформація про розіграші та знижки має стикуватися з усіма соціальними мережами, які ви ведете, щоб не виникло плутанини і невдоволення підписників.
Пам’ятайте, що кожен пост має бути цікавим і корисним більшості підписників. Тоді він буде збирати лайки, коментарі та репости.
Список інструментів для планування контенту
Існує кілька способів скласти контент-план: таблиці та календарі від Гугл, а також інші сервіси та додатки. Ось найпопулярніші з них:
- Google Таблиці
Цей інструмент схожий на Excel. Він має такі переваги, як простота, багатофункціональність і не потребує оплати. Це один із найзручніших інструментів. З таблицею може працювати цілий відділ. За необхідності її можна виправити, доповнити, завантажити і мати завжди під рукою. До того ж, Google Таблиці є одним із найпопулярніших інструментів планування та автоматичного постингу.
- Google Календар
Якщо вам зручніше працювати у форматі календаря, то можна скористатися цією розробкою від Гугл. Переваги в тому, що тут зручно створювати документи під різні проекти за допомогою функції поділу. Також є можливість поділитися контент-планом з колегами або підлеглими, надіславши документ у листі.
Серед інших функцій Google Календаря:
- «Приєднатися до Google Meet» – функція для автоматичного призначення зустрічі для обговорення публікацій.
- «Додати сповіщення» – функція нагадування про перевірку і доопрацювання поста.
- Опція зміни кольору для позначення статусу поста або різних типів контенту.
- Поле опису – сюди додають сам текст, інструкцію з підготовки публікації, наприклад, stories, а також файли з фотографіями або відео, вносять посилання на пост, якщо він зберігається на сторонньому сховищі.
- Trello
Це сервіс планування завдань. Спочатку потрібно визначитися з етапами, які виглядають як списки завдань. Починайте з базових, наприклад, з ідеї для постів, текстів у роботі та матеріалів, готових до публікації. Використовуйте кольорові мітки, вказуйте дедлайн для завдань, призначайте відповідальних. Робіть це крім проставлення дати викладення поста, додавання тексту і прикріплення файлів. У Trello також можна додати додаткові елементи: шаблони, інструкції, чек-листи.
- Evernote
Це додаток, який працює в браузері. Усі версії синхронізуються незалежно від того, будете ви вести контент-план на ПК або через мобільний телефон. Тому ви зможете працювати з будь-якого пристрою. Контент тут зберігається у вигляді заміток. Вони містять текст, посилання, таблиці, відеофайли, які можна форматувати або забарвлювати в кольори, що позначають статус підготовки.
- Сервіси автопостингу
Контент-план можна створювати в одному із сервісів автопостингу. Тут одразу пишуть текст, додають у нього емоджі, обробляють зображення, якщо потрібно. Який саме інструмент обрати? Тут усе залежить від того, що вам зручніше. Найбільш використовувані сервіси:
- LiveDune;
- SMMplanner;
- Kuku.io;
- Seolit;
- SocialKit.
Спробуйте кожен з перерахованих, щоб знайти відповідний для себе інструмент, і переходьте до роботи.
Готовий план: використовувати чи ні?
У віртуальній мережі представлено багато шаблонів контент-планів під різні ніші бізнесу. Коли ви тільки починаєте просування в Facebook, Instagram, Telegram або YouTube, з’являється спокуса заощадити гроші і час за рахунок використання шаблонного плану. Таке рішення має негативні наслідки в перспективі. І ось чому.
Контент-план на шаблоні не підійде для вашого бізнесу, оскільки містить перелік базових постів, які можна застосувати в будь-якій ніші. Вони не призначені для того, щоб вказати на ваші переваги і переконати користувачів купити у вас. Крім цього, шаблонне рішення не допоможе вам показати якість вашого сервісу і не передасть атмосферу закладу. А саме ці моменти підштовхують підписників вибрати той чи інший бренд.
Крім того, контент-план на шаблоні не дасть вам змоги слідувати власній стратегії розвитку бізнесу. У підсумку, ви витратите більше сил і часу, щоб отримати потрібний результат, і ніхто не дасть гарантій, що ви його досягнете.
Єдиний випадок, коли виправдане використання шаблонного контент-плану – це якщо у вас взагалі немає ідей. Але навіть тоді план варто підлаштувати під свій бізнес і продукт, тобто доопрацювати. Якщо ж ви не знаєте, що робити, або не хочете через різні обставини витрачати на це час, замовте розробку контент-плану в нашій студії. Фахівці вивчать особливості вашого бізнесу, конкурентів і цільову аудиторію, продумають ідеї та складуть графік публікацій. Для отримання консультації зателефонуйте нам за телефоном або напишіть у месенджерах.
Поширені запитання
Контент-план – це список тем, ідей і думок для соціальних мереж або блогу із зазначенням дати і часу публікацій. Являє собою графік розміщення постів, які розбиті за рубриками, типами і форматом контенту. Включає все необхідне для наповнення сторінки в соціальних мережах (текст, картинки, гіфки, відео, хештеги).
Після аналізу конкурентів і цільової аудиторії слід накидати ідеї, а потім розділити їх за темами і рубриками. Також важливо визначити, які формати контенту ви хочете використовувати і що більше подобається вашим потенційним клієнтам. Потім усі теми треба розставити в тій послідовності, в якій ви будете їх публікувати.
Після створення контент-плану його слід час від часу переглядати та оновлювати відповідно до інфоприводів, новин компанії та рівня залученості користувачів.
- Формат календаря. Підходить тим, хто звик ставити завдання і дотримуватися дедлайнів. Календар має звичний і зручний вигляд. З його допомогою можна розподілити контент за темами, рубриками, датами. Плюс: у такому форматі контент-плану неможливо загубитися і пропустити день публікації.
- План-рубрикатор. Формується на основі рубрик. Виходячи з їхньої кількості, створюється таблиця з потрібною кількістю стовпців, у яких прописуються теми і дати. Це дає змогу змінювати, чергувати публікації, переставляти рубрики, видаляти, додавати теми. Контент-план у вигляді рубрикатора більш гнучкий, ніж варіант із календарем.
- Інтелект-карта. Підійде для творчих особистостей. Тут немає чітких рамок, а скоріше вітаються абстрактні фігури. У центрі такої карти знаходиться контент. Від нього гілками в різні боки розходяться лінії з датами, рубриками, темами тощо. Мінус: складно зорієнтуватися порівняно зі звичним календарем або таблицею. Плюс: більш гнучкий і вільний формат, який стимулює творчий процес пошуку і втілення ідей.
Це найпопулярніші формати контент-плану. Тільки вам обирати, який варіант кращий. Але важливо враховувати, щоб він був зручним як для вас, так і для вашої команди. Тому рекомендується перед впровадженням спробувати заповнити кожен із них і вибрати найбільш підходящий.
Контент для соціальних мереж ділиться на типи залежно від мети публікації:
- Контент, що продає. Його мета очевидна – підвищити продажі. Тому повідомлення про спеціальні пропозиції, акції, знижки, а також презентації, огляди продукту, мотиваційні пости мають бути в цьому блоці. Йому відводять близько 10-15% від усього контенту.
- Розважальний або інтерактивний контент. Це тематичні пости, які викликають емоції, мотивують і одночасно залучають користувачів. Можуть бути представлені у вигляді мемів, коміксів, гіфок, коротких кумедних відео, добірок, анекдотів, опитувань, обговорень, рейтингів, конкурсів, розіграшів, марафонів, челенджів, головоломок, цитат, квестів, тестів, ігор. Використовуйте розважальний контент, щоб підвищити лояльність і викликати позитивні емоції у користувачів, мотивувати їх ставити лайки, коментувати і зберігати публікації. Кількість подібних постів залежить від тематики акаунта. Деякі відводять 40% на інтерактиви, інші – не більше 20% від загальної кількості постів. Ставлять їх зазвичай наступного дня після контенту, що продає. Така зв’язка «продаємо-розважаємо» збільшує ефективність відверто рекламного поста.
- Корисний (експертний) контент. Його мета – вирішити актуальні проблеми цільової аудиторії, змусити користувачів зробити репост або зберегти інформацію собі в обране. Такому контенту відводять 40-50% від усіх публікацій. Тут представлені навчальні або інформаційні статті, відповіді на запитання, лайфхаки, поради, добірки, списки, чек-листи. Ефективно працює зв’язка «властивість-вигода», коли в пості або на відео показана одна з особливостей продукту і пояснюється, чим це вигідно для клієнта.
- Брендовий або репутаційний контент. Покликаний підвищити довіру, лояльність користувачів до бренду, переконати в експертності та створити позитивний образ компанії. Сюди належать: кейси, відгуки, новини компанії та ніші, досягнення, обробка заперечень і негативу, співпраця з лідерами думок, історія компанії, співробітників і клієнтів, результати. Такого контенту має бути близько 20%.
Отже, контент-план має містити всі типи постів. Вони зазвичай ідуть у такому порядку: продає, залучає/розважальний, корисний, репутаційний. Розрізняють також публікації для холодної та гарячої аудиторії. Щоб підігріти інтерес споживачів, включайте більше корисних постів під час планування.
Структура контент-плану має базові та додаткові елементи. До обов’язкових складових відносять:
- Дата, час і день тижня виходу. Якщо публікація виходить у будні дні, то оптимальний час з 8:00 до 10:00 та о 22:00. Виняток становить п’ятниця – тоді тільки ранок. Субота та неділя – тільки вечірній час, якщо не передбачений вихідний від постів.
- Тема з коротким описом ідеї, можна тезисно.
- Рубрики. Наприклад, для книжкового блогу на YouTube передбачені такі:
- знижки та акції в різних магазинах;
- інфоприводи та літературні заходи;
- книжкові новинки;
- рецензії, цитати літературних критиків;
- добірка з «жіночим» або «чоловічим» фентезі, класикою, детективами;
- розіграші, книжкові марафони, читацькі вихідні;
- книги англійською або іншими іноземними мовами;
- література для різних вікових категорій;
- розпакування тощо.
- Тип контенту: рекламний, розважальний, корисний, репутаційний.
Якщо підготовкою матеріалу займається кілька людей, то в контент-план додається: час здачі, відповідальний, заголовок і ступінь готовності. Довгострокові проєкти містять графу звірки ходу роботи над постами для кожного тижня.
Щоб знайти нові ідеї для майбутніх постів, можна скористатися лайфхаками, коли натхнення зовсім немає:
- проаналізувати інтереси ЦА, влаштувавши опитування;
- розкрити вузьку тему, запросивши експертів;
- вивчити закордонні акаунти зі схожою тематикою;
- згадати значущі дати, свята, відповідні за тематикою інфоприводи;
- проаналізувати дії конкурентів, відстежувати вдалі теми та помилки;
- скористатися порадами сервісів планування публікацій;
- перепакувати старі пости;
- застосувати матрицю контенту.
При цьому, використовувати шаблони і готові контент-плани вкрай не рекомендується.
Коли складаєте графік публікацій, включіть обов’язково такі пости:
- З чого все почалося – «begin story».
- Пост-консультація про ту чи іншу бізнес-ситуацію. Це можуть бути запитання клієнтів, на які ви відповідаєте, демонструючи особисту експертність.
- Пост анти-сумнів. Розповідь про клієнта, який сумнівався, і як ви розвіяли його побоювання.
- Пост про професійні принципи, наприклад, чого не можна робити у спілкуванні з покупцями.
- Звіт. Розкажіть історію про цікавий проєкт, підкріпіть винятковість рекомендацією клієнта і прикріпіть фото.
- Колекція порад, які б допомогли вашим клієнтам.
- Ваш професійний лайфхак, який не можна повторити.
- Героїчна історія про те, як ви виручили свого клієнта у важкій ситуації.
- Анонс. Наприклад, ви випускаєте книгу і є варіанти обкладинки. Попросіть підписників допомогти вибрати. Так ви підвищите залученість.
- Пост-особиста думка про ту чи іншу ситуацію в бізнесі.
Крім того, щоб із першого рядка зацікавити передплатників, починайте текст із проблематики, болю клієнтів, із нестандартних цифр, викриття, незгоди з авторитетом, прямої вигоди.
Ось ще список небанальних ідей, щоб урізноманітнити контент-план і зробити акаунт цікавим для користувачів:
- подкаст на тему, що чіпляє, або про тренд, що набирає популярності;
- пряма трансляція з місця роботи;
- цікаве галузеве дослідження, що відповідає тематиці акаунта;
- публічна похвала своїх партнерів;
- пост у форматі «правда/брехня», пов’язаний із вашою сферою;
- загадки, наприклад, що зображено на фото або який із трьох варіантів рішення правильний;
- цікаві, але маловідомі факти про вашу сферу діяльності або продукт;
- історія з життя, коли все пішло не за планом і як ви це подолали;
- закулісні фотографії, що показують внутрішні процеси компанії;
- добірка найпопулярніших постів вашого блогу або повторна публікація одного з них, який сподобався аудиторії (переписати іншими словами або скоротити 30% без втрати сенсу);
- добірка посилань на корисні ресурси;
- нестандартні способи використання вашого продукту.
Використовуйте запропоновані варіанти, підганяючи їх під специфіку вашого каналу, і зможете урізноманітнити свій контент, роблячи його цікавим і корисним для цільової аудиторії.
Коли немає часу самостійно займатися складанням контент-плану, можна найняти фахівця або команду професіоналів. Ціна послуги залежить від популярності та складності ніші, тематики, кількості постів, термінів, досвіду виконавця і специфіки майданчика.
- Вартість підготовки контент-плану для Instagram стартує з 70$. Приблизно така ж ціна для сторіс.
- Ціна підготовки контент-плану для акаунта на Facebook становить від 200$.
- Вартість послуги зі створення контент-плану для Telegram-каналу дорівнює в середньому 130-140$.
- Підготовка та наповнення контент-плану для каналу на YouTube коштуватиме від 200$ залежно від наявності додаткових можливостей.
Щоб обговорити ваш проєкт і розрахувати вартість створення контент-плану для вашого бізнесу, зателефонуйте нам за телефоном, напишіть у месенджерах або заповніть форму зворотного зв’язку на сайті.