Поставте собі запитання: чи працює сторінка вашої компанії у Facebook, Instagram або YouTube на повну? Якщо так, то ви напевно отримуєте нових передплатників і замовлення, збільшуєте інтерес до продукту і бренду, підтримуєте і зміцнюєте імідж компанії, виділяєтеся серед конкурентів.
Хороша робота з просування бізнес-акаунта в соціальних мережах помітна відразу, власне як і її відсутність. Тому якщо у вас виникли сумніви в ефективності ведення своїх сторінок, обов’язково замовте SMM-аудит у Фейсбуці, Інстаграмі, Ютубі або іншій соцмережі, де представлений ваш бізнес.
Що таке SMM-аудит
SMM-аудит – це оцінювання ефективності присутності певної компанії в соціальних мережах. Аналіз дає змогу знайти й усунути слабкі моменти, поліпшити рекламну кампанію, зрозуміти, що ще можна використовувати, щоб отримати максимальну віддачу від споживачів і тим самим збільшити продажі.
Замовивши послугу аудиту соціальних мереж, ви отримаєте:
- загальну оцінку стану акаунта, спільноти або групи у Facebook, Instagram або YouTube;
- дієві способи залучення потенційних клієнтів;
- методи збільшення активності цільової аудиторії;
- порядок дій для оптимізації кампанії, щоб досягти цілей проєкту.
Після аудиту ви зрозумієте, що робите не так і як виправити ситуацію, щоб ваша сторінка стала привабливішою для користувачів, збільшувалася кількість передплатників і їхня залученість, зростали продажі.
Навіщо потрібен аналіз соціальних мереж
Аудит соціальних мереж дає змогу визначити, чи працює SMM-стратегія, які інструменти є ефективнішими, чому деякі чинники негативно впливають на просування і як поліпшити статистику. Крім того, ви отримаєте експертний аналіз попередньої активності, щоб оптимізувати рекламну кампанію і домогтися зростання ключових показників ефективності (KPI).
Простіше кажучи, SMM-аналіз допомагає визначити якість просування, знайти помилки, які заважають розвитку бізнесу, і усунути їх.
Як зрозуміти, що вам потрібна SMM-перевірка просто зараз:
- пости не викликають у підписників жодної реакції – їх не лайкають, не репостять, не коментують, тобто матеріал залишається непоміченим потенційними клієнтами;
- користувачі соціальних мереж відвідують акаунт, лайкають публікації, коментують, але не підписуються і нічого не замовляють;
- ваші постійні читачі не відповідають на поставлені запитання в постах, ігнорують конкурси, тобто не залучаються;
- у конкурентів спостерігається велика активність передплатників, зростання клієнтів і замовлень, а у вашого акаунта – зворотна ситуація.
Якщо ви помітили ці ознаки, необхідно замовити аналіз ефективності сторінки в соціальних мережах.
Єдиного алгоритму з проведення SMM-аудиту не існує, оскільки кожен підрядник використовує власні інструменти та методи в роботі. Однак довірити аналіз соціальних мереж краще професійним агентствам. Фахівці мають необхідний досвід, перебувають у курсі трендів, знають принципи поведінки користувачів і використовують їх для підвищення ефективності просування бізнесу в соцмережах.
Замовивши послугу в WeLoveSmm, ви отримаєте не тільки повну картину вашої присутності в соціальних мережах, а й рекомендації щодо зміни контенту, дизайну, технічних характеристик і реклами. У вас з’явиться лояльна і зацікавлена у вашому продукті цільова аудиторія.
Чек-лист SMM-аудиту: що ми аналізуємо в рамках послуги
Професійне агентство WeLoveSmm робить аналіз за чотирма напрямками – дизайн, контент, цільова аудиторія і конкуренти. Наші фахівці вивчають сторінки замовника та інших компаній у ніші, оцінюють їх за різними параметрами. Це дає змогу зрозуміти, чи відповідає розроблена стратегія цілям бізнесу, чи відповідає унікальна торгова пропозиція потребам ЦА, наскільки гармонійний вигляд має оформлення сторінки, чи цікавий користувачам опублікований контент, що використовують конкуренти такого, що залишили поза увагою ви, тощо.
Аналіз соцмереж включає:
- Дизайн і візуальний контент:
- загальне оформлення сторінки;
- візуал для постів, сторіс і highlights;
- візуальні образи, які використовує компанія;
- чи відображає оформлення цінності бренду;
- яка подача продуктів у компанії.
- Текстовий контент:
- рубрикатор;
- частота публікацій як постів, так і історій;
- зміст текстів;
- tone of voice (стиль подання інформації та комунікації з аудиторією);
- сприйняття контенту (наскільки легко читається, чи є користь, чи потрапляє в «біль» ЦА).
- Цільова аудиторія:
- сегменти ЦА;
- залученість і активність користувачів;
- справжність підписників;
- місцезнаходження;
- зворотний зв’язок.
- Конкуренти:
- підписники;
- контент, зокрема, найпопулярніші пости;
- таргетована реклама та діючі оголошення;
- стратегія просування;
- інструменти для розкрутки.
По завершенню аналізу ви отримаєте звіт за всіма аспектами роботи, список сильних і слабких сторін облікового запису, рекомендації щодо поліпшення та перелік ризиків. Також, у вас на руках будуть об’єктивні дані про перспективи ефективності та потенціалу бізнесу в соціальних мережах.
Часто експертний погляд зі сторони на бізнес-акаунти компанії допомагає запобігти помилкам в SMM-стратегії та підвищити ефективність просування. Адже на основі отриманих даних ви зможете розробити розумну маркетингову стратегію.
Аудит сторінки в Instagram: покрокова інструкція
Аналіз акаунта в Інстаграм дає змогу виявити його слабкі місця і знайти точки зростання, сформувати стратегію просування, правильно підібрати контент.
Детальний аудит особистої або комерційної сторінки – це поетапний процес.
SMM-аудит в Instagram передбачає:
Шаг № 1. Визначення цілей і формування параметрів ефективності
Спочатку необхідно розібратися, навіщо вам бізнес-акаунт, що ви хочете отримати з його допомогою. Метою просування сторінки може бути:
- розкрутка особистого бренду;
- підвищення впізнаваності компанії;
- набір підписників;
- збільшення охоплення;
- формування іміджу бренду;
- створення способу зв’язку бренду з ЦА;
- зростання трафіку на сайт;
- збільшення продажів.
Після вибору мети слід позначити KPI – параметри ефективності її досягнення. Вони відображаються в конкретних цифрах. До таких параметрів належать: активність аудиторії, кількість і якість відвідувачів сайту, кількість продажів, охоплення постів і сторіс.
KPI акаунта розраховується шляхом визначення різниці між бажаним і досягнутим результатами за такою формулою: факт/мета* 100.
Параметри ефективності мають бути чіткими, реальними, такими, що відповідають меті.
Шаг № 2. Позиціонування бренду
На цьому етапі вивчається оформлення сторінки, зовнішній вигляд стрічки, візуальний стиль і дизайн шаблонів для постів і сторіс. Під час перевірки Instagram-акаунта слід звернути увагу, чи відповідає він фірмовому стилю компанії та загальній тональності комунікації бренду.
Оцінюється, наскільки візуал відповідає специфіці бізнесу, чи зрозуміло аудиторії, чим займається компанія, які цінності вона транслює, який образ формує у свідомості споживачів оформлення, які асоціації та емоції викликає.
Аватарка, текст у шапці профілю, закріплені сторіс, пости та коментарі від імені бренду мають бути виконані в єдиному стилі та поєднуватися з тональністю сторінок в інших соцмережах. Це підвищуватиме впізнаваність компанії.
Шаг № 3. Оцінка контент-стратегії
Контент – основа будь-якого бізнес-акаунта. Саме заради отримання цікавої інформації, перегляду фото та відео люди підписуються на сторінки в Інстаграм. Тож контенту треба приділити особливу увагу, адже щоб продавати, спершу треба привабити та зацікавити користувачів за допомогою корисних постів, захопливих інтерактивів та якісних фото.
Також важливо оцінити стратегію ведення бізнес-сторінки: для кого і з якою метою пишуть тексти, їхню якість, які формати і види контенту (фото, текст, відео, а також пости, що продають, розважальні, інформаційні пости) публікують найчастіше, які теми висвітлюють, з якою частотою викладають матеріали.
Що стосується безпосередньо контенту, то перше, що потрібно зробити під час аудиту, – оцінити дев’ять останніх постів. Весь візуал має мати гармонійний вигляд у стрічці – фотознімки в одному стилі, що відображають схожий настрій, а текст зрозумілий і корисний для ЦА.
Переглядаючи публікації, треба зважити:
- Чи присутня у фотоконтенту загальна стилістика?
- Чи трапляються недоліки у вигляді часто повторюваних однотипних знімків?
- Чи дадуть фотографії зрозуміти користувачеві Інстаграма, чому присвячений акаунт, без погляду на шапку профілю?
- Чи є в стрічці стокові або неякісні фото?
Фотографії вивчають за такими параметрами: якість, композиція, унікальність, формат, колірна гамма.
Далі оцінюються пропорції і розмір текстового контенту, рубрики, частота постингу, чергування типів публікацій, довжина текстів, присутність у них абзаців, відступів, емодзі, наявність розважального контенту, що залучає (ігри, загадки, конкурси, опитування).
Шаг № 4. Якість і залученість аудиторії
Визначають кількість передплатників, кількість публікацій на день, тиждень і місяць, коефіцієнт залученості, кількість коментарів під постами, лайків, репостів, а також вивчають активність людей під час розміщення опитувань, проведення розіграшів чи конкурсів, чи переходять вони в статус покупців, чи тільки дивляться контент.
Потім отримані дані перевіряються за формулою KPI. Це дає змогу зрозуміти, які теми і формати подобаються читачам, а що вони ігнорують.
Для аналізу аудиторії можна скористатися вбудованою аналітикою Instagram, а для підрахунку на чужих сторінках – стороннім інструментом, наприклад, Buffer, Cyfe, Tailwind, Keyhole, Klear тощо.
Шаг № 5. Спілкування бренду з цільовою аудиторією
Тут вивчають взаємодію компанії з цільовою аудиторією, оцінюють швидкість і якість відповідей на коментарі до постів, зауваження і запитання в директ. Перевіряється, чи вирішує бренд проблему клієнта, чи допомагає задовольнити його потребу, а також чи відповідають відповіді на коментарі тону комунікації бренду.
Крім цього, можна перевірити активність акаунта на інших сторінках (лайки, коментарі), чи є співпраця з блогерами, користувацький контент, чи відзначають вас в інших публікаціях.
Шаг № 6. Просування та рекомендації
Аналіз допоможе вам дізнатися слабкі сторони акаунта і зрозуміти, які рішення виправлять ситуацію. Може знадобитися змінити візуальний стиль сторінки, стратегію, комунікацію, відкоригувати контент-план, почати використовувати тренди Інстаграм і контент-маркетингу.
Вивчаються використовувані інструменти для розкрутки акаунта, якість креативів, ефективність таргетованої реклами.
Фахівці з аудиту соціальних мереж нададуть рекомендації щодо поліпшення ведення сторінки в соцмережі, складання контент-плану, просування бізнесу. З їхньою допомогою ви зможете усунути недоліки, підкреслити сильні сторони та отримати кращі результати.
Аудит сторінки у Фейсбук: розбираємо тему
Вибір пабліка відіграє вирішальну роль при просуванні бізнесу. Комусь більше підходить Інстаграм, а комусь важливо бути присутнім ще й у Facebook.
У цій соцмережі можна провести аудит не тільки бізнес-сторінки, а й групи, спільноти.
Групу аналізують за таким принципом: чи об’єднує вона людей за певною ознакою? Це може бути одне місто, навчальний заклад, місце роботи, житловий район тощо. Потім вивчають можливості реклами. Оскільки групи працюють як спільний чат, люди здебільшого приходять самі, і цільова аудиторія тут уже сегментована. Однак у них проблематично просувати товар або послугу компанії, оскільки збирається колектив, щоб зазвичай обговорити загальні питання і проблеми, а не купувати. До того ж, Фейсбук не передбачає в групах опцію статистики.
Сторінки компанії або особистого бренду в цій соціальній мережі, навпаки, створюються для виконання бізнес-завдань і досягнення професійних цілей. Тому незалежно від типу діяльності порядок аудиту акаунта у Facebook однаковий.
Блок з інформацією
Перше, що проходить SMM-перевірку – блок про компанію. Пунктів у ньому чотири: загальне, контактна інформація, More Info та історія. Однак під час аудиту особлива увага приділяється першим трьом.
До загального належать категорії бізнесу (можна підключити максимум три), назва сторінки (перевірка відповідності правилам соціальної мережі), унікальне ім’я користувача (мінімум п’ять символів), дата заснування компанії та її місія. Обов’язково треба перевірити, чи всі графи заповнені в пункті «Контактна інформація»: номер телефону, адреса сайту, e-mail, посилання на сторінки в інших соціальних мережах.
В «More Info» вноситься коротка інформація про компанію на 255 символів і розгорнута, яка не має обмежень за обсягом. Перший текст відображається на головній сторінці, а другий – у розділі. Рекомендується вказати дані власника сторінки (графа «Impressum»), якщо ваша компанія націлена на жителів європейських країн.
В описах вказуються важливі дати, нагороди, досягнення, продукти, послуги, адреса і способи дістатися, якщо є офлайн точка, і графік роботи. Розділ «Меню» з можливістю завантаження файлу має значення для SMM-аудиту закладів громадського харчування: кафе, ресторани, кав’ярні, фаст-фуди, піцерії тощо. Також не зайвим буде розмістити посилання на документ, що описує вашу Політику конфіденційності.
У пункті «Історія» за бажанням описують шлях, який пройшла компанія з моменту створення. Сюди можна внести також УТП, досягнення, фішки в роботі та унікальність. Що повніша інформація про компанію, то зручніше для клієнтів і то більше шансів, що вони не захочуть кудись переходити і шукати додаткові дані.
Під час аудиту цього розділу слід звернути увагу на природне входження й узагалі наявність ключових запитів, за якими сторінка просуватиметься.
Оформлення сторінки
Обкладинка у Фейсбук відіграє важливу роль. Це обличчя вашої компанії. Вона має бути якісною, відповідати тематиці бізнесу, а ще коректно відображатися з мобільних пристроїв. Пам’ятайте, що краї зображення зазвичай обрізаються.
На аватарку часто поміщають логотип, а великі компанії, як варіант, – першу особу. Доповнити картинку можна назвою або ключовим запитом.
Подбайте про наявність кнопки для зв’язку праворуч під обкладинкою. Виберіть варіант, який найбільше відповідає вашому фірмовому стилю. До речі, на нього спирайтеся також під час колірного оформлення фону та розташування інформаційних блоків.
Вивчається зовнішній вигляд стрічки та дизайн шаблонів для постів, наскільки гармонійний вигляд вони мають, чи професійні фото опубліковано, яка подача бренду.
Контент акаунта
Користувачі Фейсбуку люблять дивитися короткі відео та оригінальні фото, читати довгі тексти. Тому тут, на відміну від Інстаграму, є де розвернутися. При цьому, важливо дотримуватися правил соцмережі, враховувати потреби цільової аудиторії та розміщувати різноманітний контент, щоб сторінка була більш живою та цікавою.
Під час аудиту контенту враховуються такі моменти:
- має бути близько 80% корисного для підписників контенту і 20% рекламного;
- пости пишуться мовою аудиторії, використовуються звичні мовні звороти і зрозуміла термінологія;
- до кожного посту додаються якісні фото, а не вибрані зі стоків;
- заголовок має відповідати правилам просування і зручного пошуку;
- важливо чергувати пости: текст, відео, інфографіка, трансляції тощо.;
- текст повинен мати структуру: абзаци, відступи, підзаголовки, списки;
- слід використовувати UTM-мітки для визначення джерел трафіку;
- варто розміщувати пости в години активності цільової аудиторії.
Існує кілька нюансів публікацій у FB. По-перше, на охоплення дуже впливає алгоритм розумної стрічки. Це означає, що ваші пости побачать навіть не всі підписники. Тому публікації мають бути в міру провокаційними, захопливими, інтригуючими, емоційними. Це викликає бажання прокоментувати, репостнути, лайкнути. Такий підхід підвищить ваші шанси на більше охоплення. До того ж, треба частіше публікувати пости, які любить сам Фейсбук.
По-друге, охоплення публікацій у вигляді прямих ефірів значно вище, оскільки аудиторії соціальної мережі більше подобається живий контент. Як варіант можна публікувати: навчальні ролики, випадки з життя компанії, презентації нових товарів або послуг, огляди, зокрема продукції конкурентів.
По-третє, на відміну від решти соціальних мереж, публіка Фейсбуку краще за всіх сприймає лонгріди. Тому об’ємні тексти на актуальну тему заходять добре. Вони подобаються платоспроможній і думаючій аудиторії: маркетологам, керівникам, дизайнерам, програмістам, економістам.
Під час аудиту оцінюють якість візуалу, рекламних креативів і тексту, вивчають реакцію аудиторії на різні теми і формати контенту, залученість користувачів.
Статистика бізнес-сторінки
Оцінка активності на сторінці проводиться за вкладкою «Огляд». Виставляється термін за добу, тиждень або місяць і вивчаються лайки, коментарі, інші дії, охоплення, приріст, залученість. Це дає змогу порівняти поточний період із попереднім і зрозуміти позитивна чи негативна у вас динаміка.
Facebook чітко розмежовує статистичні дані щодо платних та органічних активностей, тож перевіряти треба кожен із видів контенту за графіками.
У вкладці «Користувачі» можна ознайомитися з особливостями власної цільової аудиторії. Це допоможе правильно підбирати матеріал для постів і складати контент-план. Під час аналізу зважайте на те, що ваша аудиторія умовно ділиться на користувачів-прихильників ваших текстів, але не більше, і на підписників, які, по суті, є вашими потенційними клієнтами. До того ж, якщо охоплення постів від 25% – це чудовий показник, але нижче 7% – привід задуматися про просування.
Якщо вбудованої статистики Facebook вам не достатньо, щоб провести якісний SMM-аудит, скористайтеся сторонніми сервісами: WolframAlpha Facebook Report, Buffer, Quintly, Keyhole, Klear, LikeAlyzer. А краще замовте послугу аудиту у професійного SMM-агентства. Фахівці ретельно проаналізують акаунт за всіма параметрами та нададуть рекомендації щодо поліпшення.
Аудит каналу на Ютуб: самостійний і професійний аналіз
У самостійному оцінюванні ефективності бізнес-каналу на YouTube допоможе внутрішня статистика. З її допомогою ви перевірите свою цільову аудиторію за різними ознаками: відсоткове і тимчасове її утримання, дні підвищеної і зниженої активності, джерела трафіку тощо. Перед тим, як проводити SMM-аудит, зафіксуйте показники статистики, щоб після виправлення виявлених помилок побачити різницю.
Перше, на що варто звернути увагу на YouTube, – це наповненість свого бізнес-каналу: банер, фотографія профілю, опис, фонові зображення відео, посилання, хештеги, додаткова інформація тощо. Якщо акаунт не повністю заповнений, ви не зможете отримати максимальної від нього віддачі. Подбайте про те, щоб відео були розділені за форматами (трансляції, плейлисти, shorts тощо), а також за рубриками залежно від тематики каналу. Головне – кожне відео та опис має містити заклик до дії. Також заклик можна іноді розміщувати в коментарях.
Проведіть порівняльний аналіз своєї цільової аудиторії та публіки Ютуба загалом. При цьому, вкажіть географію дослідженої аудиторії. Ви побачите, які вікові групи дивляться відео, і визначите вашу аудиторію в процентному співвідношенні. Також порівняйте дні тижня і час активності ваших підписників і всіх глядачів YouTube. Коли ви знайдете золоту середину, то зрозумієте, в який час, кому і яке відео показувати.
Оцініть якість відеороликів. Не можете бути об’єктивними? Скористайтеся допомогою друзів і знайомих – поцікавтеся їхньою думкою. Зверніть увагу на ті ролики, які були особливо популярні, і визначте чому. Використовуйте це надалі – створюйте більше відео на ті самі теми, застосовуйте такі самі техніки монтажу чи жарти. Головне, щоб те, що ви знімаєте, було корисним користувачам і цікавим для вас самих.
Оформляючи черговий ролик, приділіть увагу обкладинці та заголовку, що чіпляє. Це на 90% дасть змогу збільшити кількість переглядів відеоматеріалу, за твердженням YouTube Creator Academy.
Наступне, що потрібно зробити, – знайти конкурентів, переглянути найпопулярніші в них ролики і перейняти найкраще. Як їх шукати? Вбийте в рядок пошуку Ютуб ті запити, за якими хочете, щоб знаходили вас. Зробіть список відео і каналів, які виявите у видачі. Потім приступайте до ретельного вивчення. Періодично відвідуйте канали конкурентів, особливо, якщо вони популярні, і постарайтеся зрозуміти, в чому причина їхнього успіху. Деякі особливо цікаві прийоми можете запозичити і підігнати під свій бізнес.
Провівши аналітичну роботу, складіть стратегічний план. Зрозумійте, чого вам не вистачало, а що особливо виходило. Виправте недоліки і через деякий час порівняйте результати.
Якщо ви виконали всі дії, але побачили, що канал все одно не розвивається або активність і зовсім почала падати, а ви не знаєте, що робити, зверніться до професійного агентства. Вам проведуть комплексний SMM-аудит. Це означає, що проаналізують технічне налаштування каналу, медіаупаковку, оптимізацію роликів, аудиторію каналу, контент-стратегію, статистику з виявленням взаємозв’язків і причин. Після того, як будуть зібрані всі дані і знайдені промахи, фахівці складуть список рекомендацій, текстовий і відеозвіт підсумків аудиту. За необхідності буде проведена особиста онлайн-консультація. Так ви дізнаєтеся, що і як слід змінити, щоб збільшити ефективність вашого каналу.
Аналіз таргетингу: що робити за відсутності результатів
Аудит таргетованої реклами потрібно проводити відразу, якщо результат вас не влаштовує.
Ознаки того, що реклама неефективна:
- Витрати зростають, а результати погіршуються. Це відбувається через низьку якість оффера, відсутність конверсії, оновлення реклами, інформації про конкурентні оголошення, неправильне налаштування таргету тощо.
- З’являється багато нецільових звернень. Причини тут дві: некваліфікований співробітник, який займається таргетованою рекламою в соціальних мережах, або ж неправильний вибір цільової аудиторії.
- Конверсія рекламних оголошень недостатня. Це відбувається через відсутність професіоналізму.
Врахуйте, що досягти мети з першого разу буває складно. Потрібно вивчити продукт, чітко окреслити свою ЦА, підібрати різні рекламні креативи та посили. Тільки протестувавши різні оголошення, можна зрозуміти, що працює, а що ні.
Щоб знайти проблему під час запуску реклами, потрібно:
- проаналізувати чинні кампанії та воронки з метою знайти найефективніші точки зростання;
- оптимізувати стратегію просування, спираючись на цілі бізнесу;
- перевірити інструменти відстеження таргетованої реклами;
- проаналізувати посадкову сторінку;
- вивчити цільову аудиторію і відсіяти тих, хто не входить до числа потенційних клієнтів;
- виявити основних конкурентів та їхні результати таргетованої реклами;
- проаналізувати поточні креативи та офери, щоб зрозуміти, як їх поліпшити.
Налаштування таргетингу – це процес, який вимагає певних знань і навичок. Тому замовляти його потрібно у спеціалізованих студій.
Професійне SMM-агентство дасть рекомендації на основі отриманих даних після аудиту. Ви дізнаєтеся, як створити найбільш вигідну пропозицію для вашої цільової аудиторії. Тому звертайтеся до фахівців, а не до сумнівних дешевих виконавців. Так ви заощадите не тільки гроші, а й час.
Аналіз контенту: основні правила оцінювання публікацій
Під час перевірки заповненості сторінки в соціальній мережі слід звернути увагу на такі моменти:
- Чи розбитий весь контент на рубрики? Кожна з них переслідує певну мету. Наприклад, відгуки та анонси новинок призначені для продажу, огляд трендів, способи застосування продукту, лайфхаки дають користь споживачам, а меми, ігри, загадки націлені на розвагу. У стрічці мають бути не тільки публікації, що продають, а й ті, що збільшують залученість, тому контент-план – обов’язковий.
- Чи виходять публікації регулярно? Неефективно викладати по п’ять постів на день, а потім тиждень нічого не робити. Контент має виходити регулярно – з однаковою періодичністю. Наприклад, в Інстаграм можна публікуватися щодня, зокрема розміщувати по кілька сторіс на день. А ось для Фейсбуку можна готувати по 3-5 постів на тиждень. До того ж, врахуйте, що потрібно окремо просувати публікації для холодної і теплої аудиторій.
- Чи привабливий у вас візуал? Щоб підписники одразу вас упізнавали за візуальним наповненням акаунта, слід у дизайні використовувати елементи фірмового стилю. Оцінюючи оформлення, відзначте, які картинки переважають: авторські чи стокові, чи є відео або рілс.
- Чи різноманітний у вас контент? Аудиторії навряд чи сподобається, якщо в стрічці будуть суцільні пости із закликом купити або, наприклад, тільки факти про продукт. Розбавляйте контент – публікуйте різні матеріали за темою, навіть якщо вони безпосередньо не пов’язані з продажами. Будьте корисними підписникам, діліться цікавими моментами, розповідайте про життя компанії, проводьте опитування, щоб дізнатися думку користувачів з того чи іншого питання.
- Чи чіпляє текст із першого речення? Головна (можливо навіть провокаційна) думка має бути або в заголовку, або в першому реченні поста. Перегляньте кожну публікацію. Чи так це у вас?
- Чи грамотно написані й оформлені пости? Менше вживайте штампів, узагальнень і давайте більше конкретики в описах продукту. Цифри і факти мають переважати. Якщо найкоротші терміни, то які саме, якщо висока якість, то в чому вона проявляється тощо. Використовуйте емодзі, діліть довгий текст на абзаци і підзаголовки, робіть відступи. І звісно ж, жодних помилок чи друкарських помилок.
- Чи є у ваших текстових публікацій Tone of voice? Тобто, чи спілкуєтеся ви зі своїми читачами однією мовою, чи використовуєте термінологію, мовні звороти, зрозумілі для користувачів. А ще, який тон у ваших публікацій, як ви звертаєтеся до передплатників, доносите їм свою цінність (суворо, дружелюбно, як наставники або помічники).
- Чи присутній у текстах, що продають, заклик до дії? Якщо ні, виправте цей недолік.
Під час аналізу контенту та оцінки реакції підписників на них використовують різні показники. Серед основних із них:
- ER day – відсоток залученості людей за день. Його визначають так: кількість усіх реакцій за добу ділять на загальну кількість підписників і множать на 100%.
- ER post – відсоток залученості для конкретного поста. Розраховується так: кількість усіх реакцій за пост ділять на загальну кількість підписників і множать на 100%.
- LR – відсоток привабливості: лайки ділять на підписників і множать на 100%.
- Talk Rate – відсоток товариськості: ділять загальну кількість коментарів на кількість підписників і множать цифру на 100%.
Отримані цифри покажуть, наскільки підписники залучаються до контенту, чи потрібно просувати конкретні пости або змінити всю контент-стратегію. Також у вас буде звіт за найпопулярнішими темами, виходячи з відсоткової кількості лайків і коментарів. Так ви зрозумієте, на що ваші підписники реагують найкраще. Ці показники допоможуть готувати надалі якісний та ефективний контент з урахуванням інтересів вашої цільової аудиторії.
Аналіз візуального оформлення профілю, стрічки та постів
Оцінювання візуальної складової акаунта включає аудит оформлення:
- аватара, обкладинки, highlights, банерів, опису профілю;
- зовнішнього вигляду стрічки;
- зовнішнього вигляду постів і сторіс;
- рекламних креативів.
Кожен із цих пунктів важливий для просування бізнес-сторінки та залучення споживачів.
Оформлення профілю в Instagram, Facebook і YouTube
Перше, що бачать люди під час переходу на сторінку в Інстаграмі, – це ім’я акаунта і логотип. У назві не повинно бути багато крапок і нижніх підкреслень. Це ускладнює пошук вашої компанії. У випадку з аватаром йдеться про чітку і зрозумілу картинку, оформлену у вигляді логотипу або основного продукту.
Опис профілю включає: найменування послуги, продукту, компанії, основну діяльність. Він має містити ключові слова. Тут слід вказати унікальну торгову пропозицію, перелік послуг, особливості бізнесу.
Оформлення опису передбачає:
- прописування імені, діяльності, переваг, хештегів автора;
- поділ опису на абзаци, списки, проставлення емодзі;
- додавання посилання на сайт, інтернет-магазин або блог;
- розміщення заклику до дії.
Що стосується highlights, то тут варто відзначити такі правила оформлення, як: єдиний стиль, зрозуміле зображення, назва для кожного блоку актуального.
Не забувайте публікувати історії з добре показаною продукцією в різних форматах, наприклад, відео розкладки товарів, примірки, фотографії магазину, до і після, якщо йдеться про послугу з видимим результатом. Пов’язуйте пости зі сторіс, щоб залучити більше читачів.
Фірмові кольори бренду і єдиний стиль відіграють важливу роль у запам’ятовуванні вашої компанії. Те саме стосується вибору шрифту: із зарубками, машинописний, курсив. Усі записи мають бути оформлені з урахуванням цього. Якщо ви використовуєте кольоровий шрифт, нехай це будуть відтінки, які відповідають фірмовим кольорам бренду.
Аудит візуального оформлення бізнес-акаунта Facebook слід почати із зовнішнього вигляду обкладинки, аватара та мініатюри. Чи використовуються фірмові кольори? Чи якісні фото? Чи відповідають вони специфіці бізнесу та асортименту? Чи допомагають просувати ваш продукт?
ID ідентифікатор URL також заслуговує на увагу. Назва має бути прописана латинськими літерами без спеціальних символів і пробілів. Розділ з фотографіями треба розділити на альбоми зі зрозумілими назвами, а всі знімки мають бути оброблені в єдиному стилі. Публікувати все підряд не варто.
Що стосується Ютуб, то на особливу увагу заслуговує обкладинка каналу, аватарка і заставка для кожного відеоролика. Оцініть, наскільки ці три складові профілю поєднуються за стилем, кольоровою гамою та іншими елементами, наприклад, шрифтами. Кольори, зокрема акцентні, мають використовуватися під час оформлення обкладинок і аватара. Фірмові відтінки, присутні в дизайні сторінки в YouTube, сприяють підвищенню впізнаваності бренду і формуванню у свідомості користувачів зв’язку з вашою компанією та її основним продуктом.
Дизайн стрічки в соцмережах
Тут оцінюють не тільки якість, стилістику, тематику фото, а й дизайн шаблонів для постів. Адже все це разом впливає на зовнішній вигляд сторінки та сприйняття компанії аудиторією.
Якщо у вас особистий бренд і ви пропонуєте послуги, більшість фотографій у стрічці має бути з вашого життя і роботи. Якщо ви хочете підвищити впізнаваність компанії, слід розміщувати більше контенту про свою діяльність, а для зростання продажів оптимальне рішення – фото товарів або результатів послуги.
Після семи прочитаних постів користувач має ухвалити рішення про покупку. Але цього не станеться, якщо візуальне оформлення не чіпляє. Тому створення єдиного стилю безпосередньо впливає на продажі.
Щоб грамотно оформити стрічку, виберіть до п’яти відтінків для свого профілю. Потім використовуйте в кадрі та дизайні тільки їх. Не ставте поруч однакові фотографії за ракурсом і композицією. До того ж, пресети вже не актуальні.
Оцініть, які емоції та цінності транслює ваш бренд. Сучасність і високі технології? Тоді білий колір із чорним, сірим, темно-синім і темно-зеленим відтінками. Товари для дівчат? Ніжні рожеві або бузкові відтінки з бежевим і білим. А ось для дорослих жінок підійдуть темно-лілові, червоні, фіолетові тони.
Фотографії в постах
Тут є кілька загальних правил. Дотримуйтеся їх для отримання найкращого результату:
- подбайте, щоб кожна фотографія візуально відрізнялася;
- залишайте повітря для цитат у текстових картинках і кастрованих знімках;
- розміщуйте також фото без людей і деталей усередині кадру;
- використовуйте креатив: колажі, графіку, незвичайний ракурс, але в рамках фірмового стилю;
- візуально виділяйте ті пости, до яких хочете привернути увагу;
- якщо пост із якоїсь рубрики, оформляйте знімок у єдиній гамі та з повторюваними кодовими елементами;
- впроваджуйте у фото до постів унікальні елементи: певні об’єкти, фігури, відтінки і поєднання шрифтів, які ви вже застосовували раніше і вони могли запам’ятатися аудиторії.
Продумавши всі елементи візуального оформлення, ви зможете в рази підвищити ефективність своїх бізнес-акаунтів у соціальних мережах.
Аналіз кількості та якості підписників
Кількість і якість підписників сторінки в Instagram можете проаналізувати за допомогою таких сервісів, як Picalytics і Hypeauditor. Ви отримаєте такі показники:
- відсоток ботів на сторінці;
- відсоток сторінок із великою кількістю підписників, які не встигатимуть дивитися ваш контент;
- місцезнаходження, щоб зрозуміти, чи є підписники реальними або купленими:
- відсоток підозрілих підписників (масфоловерів);
- відсоток якісної аудиторії.
Як працювати з отриманими даними? Якщо сервіси показують, що на вашій сторінці перебувають тільки 2% реальних передплатників, можна дійти висновку, що решта – нецільові. А отже, потрібні радикальні рішення.
Також ви можете внести критерій за статевою ознакою і віком, щоб зрозуміти, який відсоток підписників є вашими потенційними покупцями. Наприклад, чоловіки навряд чи купуватимуть товари для дітей. У цьому випадку ваша цільова аудиторія – молоді мами.
А аналіз планомірності зростання передплатників дасть розуміння того, що вплинуло на стрибок у підписці: участь у гіфах чи бажані активності.
Приклад аудиту каналу за передплатниками за допомогою згаданих сервісів:
- реальні підписники: 2%;
- підозрілі: 10%;
- масфоловери: 88%;
- якісна аудиторія: 1К;
- загальна кількість підписників: 36 000.
Такі показники свідчать про те, що необхідна ґрунтовна чистка передплатників акаунта, бо контент сторінки ніхто не бачить.
Як часто потрібно проводити аудит соціальних мереж
Рекомендуємо влаштовувати повні перевірки ефективності бізнес-акаунтів Facebook, Instagram і YouTube раз на півроку, але не рідше ніж один раз на рік. При цьому, замовляти послугу аудиту потрібно у професійних SMM-агентств. Чому, запитаєте ви?
Залучення фахівців дуже важливе для об’єктивної оцінки. Вони можуть подивитись збоку на вашу сторінку і побачити те, що ви не помічаєте, а також знайти нові рішення і способи, які власнику акаунту, як людині, яка перебуває всередині бізнесу, не видно. Крім того, буде проведено неупереджений аналіз, який не зможе здійснити власник каналу самостійно. Тобто, ви отримаєте об’єктивну оцінку особистої або бізнес-сторінки, а також рекомендації щодо усунення слабких місць і поліпшення ситуації.
Скільки коштує SMM-аудит? Як оцінюється робота?
Вартість SMM-аудиту розраховується по-різному.
Одні компанії беруть до уваги розмір бізнесу: малий, середній, великий. Також вони відштовхуються від кількості підписників: до 9000, близько 18 000 і понад 20 000. Отже, ціна аудиту повного циклу коливається від 550$ до 1400$ і вище.
Інші компанії оцінюють обсяг робіт. Наприклад, аудит оформлення сторінки і контенту обійдеться приблизно в 60$. При цьому, у вас буде на руках звіт із загальним аналізом стрічки, постів і highlights, оцінка рубрикатора, частоти публікацій, тексту. Аудит аудиторії з показниками залученості, якості передплатників, географії та зворотного зв’язку обійдеться у 80$. Оцінювання процесу просування коштує в середньому 120$. Аналіз одного конкурента за підписниками, контентом, таргетом і креативом, стратегією просування обійдеться від 60$. Разом, комплексний аудит вийде по мінімуму в 320$.
Деякі компанії розраховують вартість послуги після складання брифу. При цьому, вони беруть до уваги вид перевірки: комплексний або експрес. Наприклад, швидкий аудит менш ніж за п’ять днів обійдеться в 120$.
Як замовити SMM-аудит
Якщо вас не влаштовують результати ефективності сторінок у соціальних мережах, замовте професійний SMM-аудит в агентстві WeLoveSmm, щоб зрозуміти причини. Фахівці оцінять ведення акаунтів у Facebook, Instagram і YouTube, залученість потенційних клієнтів, цільову аудиторію, щоб виявити слабкі сторони та виправити ситуацію, поліпшити рекламну кампанію й активізувати підписників.
Ця послуга комплексна. Вона охоплює вивчення SMM-стратегії, специфіки бізнесу та унікальної торговельної пропозиції, всебічні вивчення контенту, зовнішнього вигляду та наповненості профілю. Крім того, ви отримаєте звіт щодо ефективності методів залучення користувачів, якості зворотного зв’язку та комунікації загалом. По закінченню SMM-аудиту буде надано рекомендації, як підвищити результати рекламної кампанії в соціальних мережах і зробити розкрутку більш ефективною.
Щоб замовити послугу аудиту, заповніть форму на сайті welovesmm.com.ua. Надішліть посилання на ваші бізнес-сторінки в соціальних мережах для первинної оцінки. Далі буде проведена консультація. Після обговорення всіх нюансів заповнюється бриф, прораховується вартість, а потім здійснюється повний аналіз акаунтів клієнта і його конкурентів, надається повний звіт після закінчення робіт.
Зв’язатися з менеджерами агентства ви можете за телефоном, через електронну пошту або в месенджерах. Ви швидко отримаєте відповідь і додаткову інформацію щодо проведення SMM-аудиту в Фейсбуці, Інстаграмі, Ютубі.