За одинадцять років Instagram став четвертою за популярністю соцмережею. Через два роки після запуску проєкт приніс розробникам перший мільярд доларів, а 2019 року – $20 млрд.
У середині 2021 року кількість активних користувачів Instagram становила 1,4 млрд. Щодня на платформу заходять 500 мільйонів активних користувачів, а на найпопулярнішого блогера Кріштіану Роналду підписано 277 млн. осіб. Завдяки Instagram та іншим соцмережам з’явилася професія «асистент блогера», а творці контенту отримали можливість заробляти на постах і відео. Як перетворити «сидіння» в інстаграмі на джерело доходу, поділилися фахівці WeLoveSMM.
Інстаграм-рекордсмени: скільки заробляють топові блогери та мікроінфлюенсери
В Instagram можуть заробляти навіть мікроінфлюенсери з кількістю підписників від 10 тисяч. Найпопулярніші «інстаграмери» заробляють за кожен рекламний пост сотні тисяч доларів. За даними BBC, Кріштіану Роналду отримує за публікацію €1,35 мільйона, а співачка і актриса Аріана Гранде – $850 тисяч.
Знаменитий американо-канадський актор і рестлер Двейн Джонсон із 225 мільйонами підписників заробляє за рекламний пост понад мільйон доларів. Ціна за пост Кім Кардаш’ян із 214 мільйонами передплатників сягає $858 тисяч, а її сестра Кайлі Дженнер стала 2019 року однією з найдорожчих інфлюенсерів в Instagram, отримавши за пост $1,2 мільйона.
За результатами дослідження американської компанії Influence & Co, яка спеціалізується на контент-маркетингу, мікроблогер із 10 тисячами підписників може заробляти $88 за пост.
9 прибуткових способів заробітку в інстаграмі: від продажу товарів до розробки AR-масок
Для заробітку в Instagram не потрібні мільйонні інвестиції або вузькоспеціалізована освіта. Про те, як монетизувати свої знання і профіль в Інстаграм, поділилися фахівці студії WeLoveSMM.
1. Заробляти на інфлюенс-маркетингу
Споживачі стали менше довіряти рекламі брендів і більше – лідерам думок. Згідно з даними журналу Forbes, довіра блогерам на 65% вища, ніж класичній рекламі. Завдяки цьому феномену проявилася взаємовигідна співпраця великих компаній та інфлюенсерів. Це користувачі соцмереж із великою кількістю лояльних підписників. Influence-маркетологи – фахівці, які заробляють, залучаючи інфлюенсерів для просування брендів і продуктів. Маркетологи стверджують, що інфлюенс-маркетинг – такий самий ефективний спосіб реклами, як email-розсилка. Реклама у блогерів навіть випередила медійну рекламу.
Influence-маркетологи:
- аналізують ринок і визначають блогерів для реклами;
- прогнозують результати інфлюенс-кампанії;
- створюють концепції заходів і проєктів за участю блогерів;
- вивчають рекламні тренди;
- аналізують ROI (повернення інвестицій) на базі результатів кампанії: збільшення відвідуваності та кількості заявок, витрат і прибутку після реклами.
Лідера думки підбирають не залежно від його «розкрученості», а з урахуванням відповідності продукту, який планують просувати. Доходи інфлюенс-маркетолога залежать від досвіду, кількості бізнес-контактів, портфоліо і хард-скілів. За даними Work.ua і Serpstat, у Києві штатні фахівці заробляють від 23 до 27 тисяч гривень на місяць.
2. Продавати товари
У 2021 році продавати в Instagram можна все, крім зброї, наркотичних речовин і контрафакту. Дослідження Project Instagram показало, що 81% відвідувачів шукають на платформі продукти та послуги, оскільки тут можна переглянути фото або відео товарів. 80% респондентів повідомили, що соцмережа допомагає їм ухвалити рішення про покупку.
Розробники платформи для збільшення продажів рекомендують:
- регулярно публікувати свіжий контент;
- показувати процес створення товарів, бекстейджі;
- зберігати важливі stories в «актуальне», щоб вони завжди були доступні користувачам;
- публікувати відеоролики та анімації;
- ділитися користувацьким контентом (UGC);
- публікувати керівництва з використання товарів.
Рівень доходу від продажу товарів і послуг залежить від виду, асортименту та вартості продукції, масштабів і розкрученості бізнесу, а також від бюджету на просування. Щоб успішно продавати товари в Instagram, підбирайте правильну тональність комунікації з цільовою аудиторією (ToV), розмовляючи з потенційними покупцями однією мовою. Так ви зможете встановити емоційний зв’язок, донести свої цінності та виділитися на тлі конкурентів.
Щоб зібрати в блозі цільову аудиторію, створіть портрет ідеального покупця з урахуванням віку, статі, рівня доходів, місця проживання, інтересів, особистісних і поведінкових факторів. Знаючи все про своїх цільових покупців, ви зможете ефективно взаємодіяти з аудиторією і правильно налаштовувати таргетовану рекламу.
3. Працювати ком’юніті-менеджером
Завдання ком’юніті-менеджера – формувати і зміцнювати спільноту активних лояльних користувачів бренду, залучати до неї нових користувачів. Це обличчя і голос компанії в соцмережі.
Ком’юніті-менеджер:
- розробляє і реалізує стратегію комунікації бренду і ЦА;
- спілкується з активними підписниками;
- відповідає на запитання клієнтів;
- розбирає повідомлення в Direct-е;
- обробляє негативні відгуки та коментарі;
- координує дії з командами з маркетингу та PR.
До hard і soft-скілів ком’юніті-менеджера відносять комунікабельність, прокачані навички ведення листування та проведення презентацій, досвід управління соцмережами та вирішення проблем. Доходи ком’юніті-менеджера залежать від розмірів компанії та популярності бренду. Середня зарплата ком’юніті-менеджера в Україні, за даними 683 вакансій на Work.ua – 18 тисяч гривень.
4. Працювати асистентом блогера
Як правило, рутинні обов’язки популярних блогерів виконують асистенти. Хороший помічник «розвиває» блогера і зростає разом із ним.
Асистент блогера відповідає за:
- пошук рекламодавців і ведення переговорів з ними;
- документообіг;
- комунікацію з підписниками;
- підготовку брифів рекламодавцям;
- розроблення та реалізацію стратегії розвитку профілю;
- пошук фотографів, відеооператорів, маркетологів, стилістів і візажистів;
- планування та моніторинг PR-активностей – блогів, інтерв’ю та статей;
- аналіз ефективності PR-акцій та підготовку щомісячних звітів.
Перелік завдань може відрізнятися. Головне – бути «легким на підйом», комунікабельним і зацікавленим в успіхах блогера, а також залишатися на зв’язку 24/7. Важливі якості – стресостійкість і готовність із «холодною головою» відповідати на негатив.
Плюси професії – часті зустрічі з цікавими людьми і можливість розвиватися. До мінусів можна віднести ненормований графік, необхідність за сумісництвом бути психологом у роботодавця – у творчих людей може бути складний і запальний характер.
Зарплата асистента залежить від навантаження, кількості та рівня завдань, а також від «розкрученості» блогера. Середня зарплата в Україні становить 15-20 тисяч гривень.
5. Працювати таргетологом
Рекламодавці ставлять таргетовану рекламу на друге місце за значенням після банерної. Починаючи рекламуватися в соцмережах, компанії часто наймають таргетолога – фахівця, який налаштовує рекламу так, щоб її бачила ЦА, а рекламний бюджет використовувався максимально ефективно.
Ми заповнюємо профіль і вказуємо стать, вік, сімейний стан, інтереси, місце розташування та інші критерії. Інстаграм сегментує підписників за цими ознаками. Завдання таргетолога – налаштувати рекламу на зацікавлених користувачів.
На думку роботодавців, таргетолог має вміти:
- аналізувати нішу і ЦА;
- розробляти стратегію рекламних кампаній;
- планувати рекламний бюджет;
- налаштовувати рекламу;
- аналізувати ефективність рекламної кампанії;
- складати звіти.
За даними Work.ua, зарплата Instagram-таргетолога в Україні становить 13-15 тисяч гривень у регіонах і 18 тисяч гривень у Києві. Оплата за послуги досвідченим фрілансерам із 3-5 проєктами в роботі може бути навіть вищою.
6. Інфобізнес: заробляти на курсах та інших інфопродуктах
Інфобізнес – передача інформації з отриманням прибутку. Будь-які скіли можуть приносити дохід, якщо вони корисні, а ви можете цікаво про них розповісти. Наприклад, таргетолог може створити навчальний курс і навчати блогерів і підприємців налаштовувати таргетовану рекламу, бухгалтер – вести бухгалтерський облік, кулінар – готувати страви за рецептами топових шеф-кухарів світу, учитель – у цікавій формі передавати знання.
Інфопродукт може бути платним і безкоштовним. Безкоштовні курси та семінари можна використовувати як лід-магніт, щоб зібрати дані зацікавлених користувачів, і пізніше використовувати їх у просуванні платних продуктів.
Продавати інфопродукти в Instagram можна за допомогою:
- інтерактивних онлайн-марафонів;
- гайдів і чек-листів;
- вебінарів;
- онлайн-курсів.
Створюючи інфопродукт, обирайте затребувану та близьку для вас тему. Актуальні тематики для вивчення в Instagram – SMM, таргетована реклама, пакування акаунта, healthy lifestyle і правильне харчування, beauty-сфера, догляд за шкірою і волоссям, створення stories, вивчення іноземних мов, графічний дизайн, копірайтинг, ведення блогів. Доходи в інфобізнесі залежать від ступеня популярності та цінності блогера як експерта, а також собівартості інфопродукту.
7. Працювати дизайнером профілів
Мало мати привабливі фотографії, їх ще потрібно скласти в гармонійну картинку. Цим завданням займаються дизайнери профілю, або менеджери з візуалу. Зараз цієї спеціальності навчають на вузькоспеціалізованих курсах.
Дизайнери профілю:
- складають візуальну контент-стратегію бренду або блогера, щоб візуал передавав цінності клієнта, відображав настрій профілю і викликав у користувача відповідні емоції;
- розробляють контент-план за віжуалом, щоб профіль мав гарний і гармонійний вигляд;
- організовують і проводять фотосесії, навчають позування;
- обробляють фотографії та створюють пресети;
- розробляють stories і шаблони для постів.
Для успішної роботи віжуал-менеджер повинен володіти наглядовістю, бути в курсі Інстаграм-трендів, знати основи дизайну і фотографії, композиції та колористики. Необхідне вміння працювати в графічних редакторах і програмах обробки, фотографувати на камеру і телефон. Стануть у пригоді організаторські скіли – можливо, доведеться керувати невеликою командою.
8. Працювати дизайнером AR-масок
З’явившись у 2017 році, AR-маски два роки були майже непомітними, поки у 2019-му не «підірвали» Instagram. Завдяки маскам блогери збільшили кількість передплатників, а творці заробили на дизайні і на навчанні. Зараз в інтернеті легко знайти курси та відеоуроки, які навчать працювати в спеціалізованих програмах для розробки AR-масок.
Маски активно використовують для просування брендів і продуктів. Вони допомагають просувати нові товари, підвищувати впізнаваність бренду, дають змогу «приміряти» аксесуари, косметику і навіть фарбу для волосся. А можливість вбудовувати в AR-маски ігри та інтерактивні елементи підвищує залученість користувачів.
Щоб створювати маски в Інстаграм, потрібно вміти користуватися спеціальним софтом і володіти знаннями в галузі реклами, вивчати тренди і проявляти креативність. Створення масок – повноцінний бізнес. Ціна розробки AR-маски стартує від тисячі гривень, а верхню межу визначає складність замовлення.
9. Працювати контент-менеджером
За даними компанії HeadHunter, російські роботодавці готові платити контент-менеджерам Інстаграм від 20 до 50 тисяч рублів на місяць. Вартість послуг фрілансерів залежить від обсягу робіт. Ціна одного завдання варіюється в діапазоні 3-15 тисяч рублів. Середня зарплата українського фахівця – 12,5 тис. гривень, у Києві – 15-25 тисяч гривень.
Контент-менеджер інстаграму:
- готує і публікує тексти/stories;
- взаємодіє з клієнтами та лідерами думок;
- проводить конкурси та акції;
- готує і виконує контент-план;
- пише сценарії для фото та відеоконтенту;
- аналізує результати рекламних кампаній.
Контент-менеджер повинен володіти знаннями в галузі копірайтингу, SMM, сторітелінгу, вміти працювати з графічними редакторами. Мають значення софт-скіли – креативність і комунікабельність.
Чек-лист помилок просування в Instagram, які «вбивають» онлайн-бізнес
Широка присутність брендів в Instagram не означає, що всім компаніям і блогерам вдається використовувати можливості соцмережі та рекламний бюджет по максимуму.
Вивчіть типові помилки, які зводять нанівець просування в інстаграмі:
- накрутка лайків і підписників;
- низька якість візуалу;
- нудні підписи під фото або їх повна відсутність;
- відсутність оновлень;
- нав’язлива реклама;
- відсутність відповідей на коментарі;
- нехтування аналітикою.
Крім того, важливо постійно відстежувати інстаграм-тренди. Соцмережа змінюється: з розважальної мережі Instagram перетворюється на місце обговорення глобальних проблем. Особливого значення набуває соціальна відповідальність бренду. Користувачі віддають перевагу компаніям, які виконують важливу місію і мають схожі цінності.
Збільшується вплив лідерів думок. Підписники стежать за лайфстайлом, покупками, місцями відпочинку значущих осіб, прислухаються до їхньої думки. Наступного року нативна реклама у блогерів буде ще більш популярною.
Хочете розвиватися в SMM? Більше порад про просування профілю та пошук фахівців шукайте в блозі WeLoveSMM. Ми публікуємо щорічні звіти трендів, ефективні способи та канали просування, які допоможуть збільшити продажі та підвищать впізнаваність комерційного або особистого бренду в інтернеті.