YouTube – одна з найпопулярніших соцмереж у світі. А ще це другий за відвідуваністю веб-сайт після Google. У 2024 році аудиторія Ютуб налічує 2.51 млрд активних користувачів, з яких понад 15 млн українців. До 2028 року, за даними Statista, їхня кількість сягне позначки у 28,54 млн. Тож цей майданчик є перспективним ресурсом для рекламодавців, ефективним каналом просування компанії чи особистого бренду.
Реклама на YouTube може принести плоди, якщо її грамотно налаштувати і підібрати формат, який максимально підійде вашому бізнесу. Тому варто розібратися, які способи просування існують на цій платформі і наскільки вони ефективні.
Що дає реклама на Ютуб
На Ютуб щодня заходить близько 30 млн активних користувачів, з них 27% дивляться ролики понад 10 годин на тиждень, а ще 15% – близько 7-8 годин. Це відкриває широкі можливості для просування бізнесу, збільшення числа передплатників і зростання продажів товарів або послуг.
6 плюсів запуску реклами на YouTube:
Водночас, щоб рекламна кампанія стала успішною, важливо розробити маркетингову стратегію, визначитися з метою, правильно підібрати цільову аудиторію, вибрати оптимальний канал для запуску реклами та створити рекламне оголошення із закликом до дії, що чіпляє.
Види реклами на YouTube: особливості розміщення
На відеохостингу доступні різні формати реклами – як безпосередньо у відео, так і в пошуковій видачі. Це можуть бути короткі вставки, довгі ролики, банери, таргет тощо. У кожного з них свої нюанси налаштування та особливості використання.
Популярні формати реклами на Ютубі:
- Вбудована реклама. Це ті короткі рекламні вставки, які глядач бачить перед переглядом відео, в середині або наприкінці ролика, а також при знятті з паузи. Такий вид реклами називається In-Stream. Підходить для просування товарів, послуг або відеоконтенту, в результаті чого ви отримуєте масові покази, впізнаваність бренду і зацікавлених покупців.
Розрізняють In-Stream без можливості пропуску і з можливістю пропуску. У першому випадку глядачі змушені дивитися рекламу до кінця, при цьому, її тривалість становить 15 секунд. А в другому – люди можуть через кілька секунд закрити рекламу. Загальна тривалість такого відео становить від 12 секунд до 3 хвилин. Розрізняють пре-роли, мід-роли та пост-роли залежно від місця розміщення реклами в основному відео. Оплата відбувається в разі перегляду реклами понад 30 секунд або якщо ролик короткий (менш ніж 30 секунд), коли його подивляться повністю. Також можна встановити ціну за клік або за 1000 показів.
Skippable In-Stream супроводжується рекламним банером, який розташований у правому верхньому кутку екрана. Він залишається на місці, навіть якщо глядач пропустив рекламу. Має 4 надбудови, які розширюють можливості формату:
Non-Skippable In-Stream Video Ads підійде для тих випадків, коли не хочеться ризикувати тисячами пропусків реклами. Механізм оплати тут відрізняється – кошти стягуються за 1000 показів відео.
- Заставка, або Bumper Ads. Вона розташовується на початку ролика і триває не більше 6 секунд. Цей тип відеореклами використовують для донесення простого повідомлення, наприклад, розповіді про майбутню подію або захід, а також для збільшення частоти появи бренду. Оскільки Bumper Ads тривають недовго і не несуть значного інформаційного навантаження, вони підвищують лояльність аудиторії, яка в 90% випадків реагує на рекламу. Оплата стягується за покази.
- Банерна реклама, або Non-Video Ads. З’являється на 15 секунді основного відеоролика. Банер завжди розташований внизу екрана. Його можна закрити, клікнувши на хрестик. Якщо ж натиснете на оголошення, що з’явилося, вас перенаправлять на інше відео або сторонній сайт. До банерів також належить верхнє відео праворуч на екрані (йдеться про ПК), яке розташоване вище рекомендованих. Тут слід усі відео каналу підготувати за правилами SEO та обладнати кнопкою СТА. Таким чином ви збільшите шанси опинитися в рекомендованих і підвищите кількість кліків і переходів. Оплата відбувається за встановленою ціною за клік.
- Overlay Ads. Текст або банер із закликом до дії та URL розміщується поверх ролика, що переглядається. Так рекламодавець поєднує у своїй рекламі і текст, і відеоефекти. Оголошення тривають 15 секунд у розгорнутому вигляді, потім згортаються, а показуються вони тільки на персональному комп’ютері. Щоб відкрити рекламу, потрібно клікнути на Overlay.
- Discovery Ads – схожі на пошукові оголошення Google, оскільки з’являються в пошуковій видачі Ютуба. У них присутня позначка «Реклама», не більше трьох рядків тексту і кнопка із закликом «Реєстрація», «Завантажити», «Купити». Такі оголошення зустрічаються на головній сторінці платформи, у списку схожих відео, у пошуковій видачі (спочатку і кілька разів усередині), на сторінці перегляду відео в мобільній версії сайту. Оплата відбувається за взаємодію (клік).
- Masthead – це оголошення, які трапляються на головній сторінці YouTube. Реклама не містить звуку чи тексту, тут немає кнопки заклику до дії. Відео відображається протягом 30 секунд. Оплата стягується за 1000 показів або за встановленою ставкою за день.
- Товарна реклама. Картки товарів на YouTube показуються цільовій аудиторії між роликами на головній сторінці або під час пошуку над основним відео, якщо запит містив слова «огляд» або «відгуки».
- Аудіореклама. Використовується для збільшення охоплення і підвищення впізнаваності бренду. Вона з’являється в креативах і форматах, оптимізованих для прослуховування. Запис триває 15 секунд. Оплата здійснюється за перегляди.
- Реклама у блогерів. Це частіше нативний вид реклами, що передбачає ненав’язливу демонстрацію товару в сюжеті ролика. Завдяки цьому можна підвищити лояльність аудиторії до бренду, адже продукт рекомендує лідер думок. Тут важливо підібрати правильний вид просування: інтеграцію, вставку або огляд. У першому випадку блогер показує продукт, яким користується сам, і розповідає про його плюси. Другий варіант – ви даєте блогеру матеріал, а він сам вплітає його у свій контент. А третій – блогер присвячує опису продукту один свій ролик повністю. Також є амбасадорство, коли продукт рекламується за рахунок популярності блогера. Головне, щоб ваш товар був дійсно якісний, тоді ви отримаєте щирий відгук і рекомендацію.
В YouTube можна налаштувати таргетовану рекламу – покази аудиторії за заданими параметрами (ключові запити, теми, демографія, інтереси, локація, ремаркетинг тощо). Розміщується вона у відео або пошуку.
Радимо спробувати різні види реклами, щоб визначити найдієвіший для вашого товару або послуги.
Як налаштувати рекламу на YouTube: покрокова інструкція
Для запуску реклами необхідно створити власний канал на майданчику. Це дасть можливість публікувати свої оголошення. Для цього увійдіть у Ютуб через обліковий запис Google і натисніть на вкладку «Мій канал». Ви можете вибрати тип перегляду вашої реклами: відкритий доступ, за посиланням, обмежений (за запрошенням), відкладений (за графіком). Рекомендується використовувати перший і останній варіанти. Також завантажте зображення профілю і розробіть банер для YouTube.
Коли ви створите канал і завантажите оголошення, можна перейти до створення рекламної кампанії. Вона налаштовується через акаунт Google Ads і вкладку «Відео».
Етапи налаштування реклами:
- впізнаваність компанії та охоплення;
- інтерес до бренду і продукції;
- трафік на сайт;
- цільові клієнти.
Мету можна і не обирати. Так ви створите більше можливостей запускати і змінювати кампанію як вам завгодно.
- користувацький – для вільного налаштування кожної деталі вашого оголошення відповідно до завдань бізнесу;
- без можливості пропуску;
- для стимулювання залученості цільової аудиторії;
- послідовність оголошень для серії відеороликів;
- торгова кампанія, призначена для реклами продукту готовим до покупки людям.
- Максимальна ціна за перегляд (CPV) – використовується для нижньої частини воронки продажів і за вузькоспрямованої цільової аудиторії.
- Ціна за тисячу показів, якщо кампанія з підвищеною інформативністю.
- «Стандартний інвентар» – рекомендує сам майданчик, що накладає деякі обмеження;
- «Розширений інвентар» – дає змогу показувати оголошення в роликах із нецензурною лексикою або сюжетами війни, наприклад;
- «Обмежений інвентар» – дає можливість відображатися у відео з рейтингом «G».
Додаткові параметри обмеження, які можна вибрати, стосуються певних типів контенту і міток рейтингів доступності.
Щоб оголошення почало відображатися на Ютубі, дочекайтеся схвалення від Google Ads. А якщо не знаєте, як правильно налаштувати рекламу, зверніться до професіоналів.
Як аналізувати показники ефективності відеореклами
Ефективність реклами в Ютубі аналізують за такими статистичними даними, як: кліки, покази, перегляди, взаємодії тощо. Їх можна переглянути в рекламному кабінеті Google Ads. Для оцінки оголошень використовують два розділи: «Дані реклами» і «Дані відео».
Для перегляду показників утримання аудиторії клікніть по вкладці «Дані реклами» і знайдіть відповідний блок. Тут можна побачити інформацію про TrueView In-Stream, оголошення-заставки та оголошення In-Stream без можливості пропуску. Якщо потрібно оцінити ефективність певного формату реклами, натисніть на опцію «Сегментування» і вкажіть необхідний тип.
Щоб визначити ефективність оголошення за змістом, скористайтеся діаграмою в пункті «Дані реклами». Тут ви побачите криву, що відображає аудиторію, яка дивиться ваше відео. Плоска крива означає, що користувачі переглянули відео до кінця. Крива, що йде вниз, відображає зниження інтересу до оголошення, а крива, що прагне вгору, – підвищення інтересу.
Не варто переживати, якщо діаграма показує падіння зацікавленості. Це явище в межах норми. Головне, щоб глядачі не пропускали рекламу одразу, щойно це стало можливим, і взаємодіяли з нею. Якщо відео з можливістю пропуску не викликає інтересу і крива йде вниз, тоді потрібно вжити заходів: змінити порядок сцен, поставити яскраві моменти на самий початок. Так глядачі додивляться ролик до кінця.
Ефективність відеооголошення можна відстежувати, коли воно вже деякий час показується глядачам і відбулися перші взаємодії з аудиторією. У вкладці «Дані відео» за форматом In-Stream ви побачите:
За цими даними можна зрозуміти, наскільки цікава була ваша реклама користувачам YouTube.
Для отримання більш детальної інформації налаштуйте опцію «Важливі моменти». З її допомогою можна зрозуміти, який ефект на аудиторію справляють певні елементи бренду: логотип, зображення товару, його назва тощо. Щоб відзначити важливий момент, поставте на нього мітку. У вас з’явиться інформація про те, як люди взаємодіяли з позначеним елементом.
Щоб оцінити статистику переглядів і витрат за кожне оголошення, зайдіть у картку «Утримання аудиторії». Вам будуть надані дані щодо співвідношення платних переглядів відеооб’яви від загального числа платних і частки платних переглядів відеооб’яви від загального числа платних у всіх відеокампаніях. Ці дві метрики дають змогу дізнатися відсоток витрат і переглядів за кожен ролик незалежно від їхньої кількості.
Також ви можете дізнатися середню ціну за клік, щоб визначити ефективність оголошення. Щоб зрозуміти, скільки ви платите за один перехід, розділіть суму витрат на кількість кліків. Витрати на відеорекламу можна подивитися в Google Ads у блоці «Відео».
Якщо дані аналітики вас не влаштовують, потрібно оптимізувати рекламу, подумати, що можна змінити для поліпшення.
По-перше, підберіть оптимальний формат відеооголошення з урахуванням бізнес-цілей, бюджету на рекламу, ступеня впізнаваності бренду, цільової аудиторії.
По-друге, знадобиться підвищити коефіцієнт переглядів за допомогою скорочення тривалості відео, опрацювання всіх елементів ролика, запуску декількох рекламних оголошень одночасно, переналаштування таргетингу.
По-третє, варто оптимізувати ціну за перегляд, провівши коригування ставок, розширивши таргетовану рекламу і поліпшивши всі елементи оголошення.
Проводити оптимізацію потрібно не раніше, ніж через два тижні після запуску реклами, щоб отримати достатньо інформації для оцінки її ефективності.
Поради з налаштування реклами на YouTube
Специфіка YouTube у тому, що реклама на сервісі не забезпечує прямі продажі. Ви збільшуєте такі показники, як обізнаність про продукт (Awareness) і кількість унікальних користувачів (Unique Reach). Але при цьому, якщо дотримуватися деяких правил, можна збільшити зацікавленість потенційних клієнтів.
10 порад щодо налаштування реклами, якими не варто нехтувати:
Застосовуйте ці поради, щоб домогтися максимальної віддачі від відеореклами на YouTube. А якщо хочете правильно налаштувати рекламу і отримати хороші результати, звертайтеся в агентство WeLoveSMM. Наші фахівці пропонують комплексний підхід, що передбачає попередній загальний аудит каналу, розробку рекламної стратегії, підбір оптимальних для бізнесу форматів реклами, її запуск та аналітику. Для отримання консультації зв’яжіться з нами за телефоном або в зручному для вас месенджері.
Поширені запитання
Рекламні оголошення на відеохостингу Ютуб називаються YouTube Ads. Існують різні формати реклами, ефективність якої можна відстежувати через Google Ads. Для Ютуб підходять різні стратегії просування, що дають змогу отримати вимірні результати.
Реклама, яка з’являється у відеороликах, називається In-Stream. Вона буває з можливістю пропуску і без неї. Може з’являтися як на початку, середині, так і в кінці основного відео. In-Stream з можливістю пропуску, своєю чергою, ділиться на 4 підтипи залежно від цілей маркетингової стратегії.
Реклама на Ютубі працює за технологією аукціону. Тому ви самі визначаєте, скільки коштів у неї вкладати, встановлюєте максимальну суму для кампанії та суму ставки для груп оголошень. Що більший ваш рекламний бюджет, то ширшим буде охоплення.
Google Ads сам показує приблизне охоплення при введенні різних ставок і середню ціну для вашого типу кампанії та цілей.
Вартість складається залежно від багатьох чинників:
- таргетинг за конкурентними ключовими запитами;
- рівень якості оголошень;
- розміщення оголошень;
- тип реклами;
- цільова аудиторія.
Щоб оцінити, чи багато ви витрачаєте на рекламу, можна проаналізувати бюджет конкурентів і порівняти його зі своїм. Для отримання даних про конкурентів скористайтеся спеціальними інструментами на YouTube: JagaJam, Popsters, FanPage Karma, Quintly тощо.
Найефективніший вид реклами – той, який приносить найкращий результат. Щоб визначити, яка відеореклама підійде саме вашому бізнесу, можна піти шляхом проб і помилок або ж дотримуватися певних правил, щоб рекламна кампанія стала успішною від самого початку. Для цього вам знадобиться:
- Зробити зміст рекламного оголошення відповідним цілям і ЦА. Вам потрібно підготувати групи відеореклами для кожного з трьох етапів воронки: обізнаність, розгляд, купівля. Охопіть цільову аудиторію на етапі інформування, створивши рекламний ролик, що відповідає споживчим запитам. На другому етапі підготуйте серію відео, що доповнюють одне одного, з навчанням, демонстрацією продукту і покроковим керівництвом з його використання. На етапі покупки спрямуйте рекламу в YouTube на нову аудиторію і проведіть ремаркетинг. Так ви залучите більше відвідувачів.
- Відстежувати показники продуктивності. У розділі «Відео» Google Ads ви знайдете статистику переглядів, коефіцієнт клікабельності та прибуток за перегляд. Це три важливі показники, на які варто звернути увагу насамперед. Якщо кількість переглядів рекламного відео з пропуском занадто низька, це вказує на неправильний таргетинг, відсутність привабливості або перебір з довжиною ролика. Низький CTR говорить про те, що таргетинг оголошень, контент і CTA не викликають інтерес і не стимулюють до дії. Якщо рівень доходів не виправданий, уся справа в посадковій сторінці, на яку переходять потенційні клієнти з Ютуба.
- Вибрати відповідний формат і місце розміщення реклами. Формат оголошень повинен відповідати вашим бізнес-завданням і особливостям аудиторії. Вибравши In-stream з можливістю пропуску, ви ризикуєте отримати високу кількість прокручувань, а реклама без такої можливості здатна викликати роздратування. Для користувачів мобільних пристроїв ідеальними вважаються оголошення-заставки, які тривають не більше 6 секунд і їх неможливо пропустити, або ж Outstream для пошуку аудиторії на сайтах-партнерах.
- Застосувати потужний заклик до дії. Ви можете реалізувати його стандартним способом, форматом для дій і за допомогою кінцевої заставки. У першому варіанті ви просто додаєте до рекламного відео додаткову клікабельну ціль. Розподіліть кілька закликів до дії протягом усього відео: через 5 секунд після початку, ще через 30 секунд і в кінці. Формат TrueView для дій здатний показувати заклик до дії протягом рекламного ролика. Кінцева заставка містить заклик перейти на лендінг, корпоративний сайт або до інших відеопропозицій.
- Оптимізувати свої посадкові сторінки. Рекламне оголошення і посадкова сторінка, на яку переходить людина після кліка, мають бути узгодженими між собою. Це стосується як зовнішнього вигляду, так і вмісту. При цьому лендінг повинен просувати потенційного клієнта до наступного етапу воронки: від обізнаності до розгляду, від розгляду до покупки.
Використовуючи перераховані прийоми, ви підвищите шанси на те, щоб покази, перегляди та кліки перетворилися на прибуток.
Вартість послуг з налаштування відеореклами на YouTube у спеціалізованих агентств стартує приблизно з 200$. Як правило, відеооголошення запускаються в комплексі з іншими інструментами для підвищення ефективності кампанії. Однак є нюанс. Якщо Ютуб не єдиний рекламний канал, то мінімальний бюджет на рекламу не має бути нижчим за 100$ на місяць. Якщо ж навпаки і ви використовуєте тільки YouTube, – тоді не нижче 300$.
Вартість кліка залежить від країни. Наприклад, в Україні ціна дорівнює від 0,03 до 0,1$, а в США близько 0,61$. Найвища вартість у Люксембурзі – 0,65$. Що стосується переглядів, то в Сполучених Штатах ціна сягає 0,5-6$ за 1000 переглядів, а в Україні – 0,5-5$ за ті ж 1000 переглядів.
Вартість реклами на YouTube індивідуальна. Вона залежить від багатьох факторів. Але найдорожчою вважається відеореклама у блогерів-мільйонників. Ціна одного розміщення у відомого лідера думок може доходити до сотень тисяч. І вартість в основному залежить від формату реклами.
Існує кілька варіантів:
- Продакт-плейсмент – у ролику з’являється або продукт, або логотип бренду, або згадка компанії в позитивному ключі.
- Інтеграція, або нативна реклама, працює як промоконтент. Вона органічно вплітається в ролик.
- Ексклюзивне відео. Блогер не тільки згадує бренд або продукцію, а й присвячує йому цілий випуск, який може бути у вигляді проморолика, кліпу, огляду або розважального контенту – залежить від продукту і договору.
- Амбасадорство. Блогер рекомендує продукцію своїм глядачам або ж влаштовує повноцінні шоу. За рахунок власної популярності він просуває ваш товар або послугу.
- Рекламна вставка виглядає як повноцінна реклама, вбудована у відео, але відокремлена від його тематики. Цим вона й відрізняється від інтеграції, яка відбувається непомітно. Створення рекламної вставки краще довірити блогеру.
Найдорожчими з перерахованих форматів є прямі рекламні вставки та ексклюзивні ролики на YouTube. Причому як блогери-мільйонники, так і мікроінфлюенсери можуть заробити сотні тисяч за одне розміщення у себе у відео або на каналі.
Нативна реклама – бюджетний варіант. Ціна залежить від особливостей продукту, ніші, кількості підписників, впізнаваності блогера. Якщо хочете спробувати амбасадорство на постійній основі, то варто обговорити формат оплати індивідуально.