$37 млрд – таку загальну суму щорічно витрачають бренди на рекламу, яка не орієнтована на цільову аудиторію, а тому провалюється. При цьому, значна частина коштів зливається через непродуману маркетингову кампанію в соцмережах.
Тим часом, соціальні мережі – це ефективний канал для просування брендів і збільшення продажів. Кожна третя людина на планеті є активним користувачем Facebook, Instagram або Youtube, а значить на цих майданчиках ви цілком можете знайти своїх клієнтів. Тільки ось за увагу користувачів бореться велика кількість компаній, тому необхідно виділятися на їхньому тлі і грамотно вибудовувати роботу.
Допоможе в просуванні бізнесу в соцмережах SMM-стратегія. Як створити ефективний маркетинговий план, що дає змогу поліпшити імідж, сформувати ком’юніті лояльних підписників і конвертувати їх у покупців, розповімо в цій статті.
Що таке SMM-стратегія
Маркетинг у соціальних мережах передбачає використання різних майданчиків, наприклад, Facebook, Youtube та Instagram, для просування бренду. Сама по собі SMM-стратегія – це план, який описує цілі та завдання, тактику розкрутки бізнесу в соцмережах. Вона визначає, як і які платформи використовуватиме компанія, які типи контенту варто створювати, коли публікувати пости і на яку аудиторію орієнтуватися.
Чому SMM-стратегія важлива
63% користувачів, які шукають товари або послуги в інтернеті, з більшою ймовірністю стануть покупцями брендів, представлених у соцмережах.
Ефективний SMM-маркетинг дає змогу домогтися:
- впізнаваності;
- взаємодії з цільовою аудиторією;
- зростання клієнтської бази;
- підвищення рівня лояльності користувачів;
- формування репутації;
- зростання трафіку на сайт компанії;
- збільшення продажів.
Завдяки стратегії в соцмережах ви зможете в режимі реального часу отримувати цінну інформацію про інтереси та поведінку клієнтів, переглядати відгуки та коментарі, перевіряти рівень залученості. А відстежуючи конверсії через покупку або лід-рекламу, ви дізнаєтеся, хто найбільше зацікавлений у ваших продуктах або послугах.
Цілі просування в соцмережах
Одним із найважливіших аспектів стратегії в соціальних мережах є постановка SMART цілей (Specific, Measurable, Achievable, Realistic and Timely) – конкретних, вимірюваних, досяжних, реалістичних і своєчасних маркетингових завдань.
До ключових цілей маркетингу в соцмережах належать:
- підвищення впізнаваності бренду та управління його репутацією;
- збільшення відвідуваності веб-сайту та взаємодії зі спільнотою;
- створення кола адвокатів бренду;
- аналіз ринку та конкурентного середовища, дослідження і розробки;
- стимулювання продажів і залучення потенційних клієнтів.
Цілі маркетингу в соцмережах – це заява про те, чого ви хочете досягти за допомогою конкретної тактики соціального маркетингу або всієї вашої соціальної стратегії. Чітко поставлені завдання – частина ширших бізнес-цілей, які допомагають управляти бюджетом і оптимізувати інвестиції в маркетинг.
Як розробити маркетингову стратегію в соцмережах
Створення SMM-стратегії починають з аналізу та постановки цілей. Потім вивчають цільову аудиторію, конкурентів, визначають оптимальні канали просування і складають контент-план.
SWOT-аналіз у соцмережах
Щоб зібрати корисну інформацію про ефективність маркетингових дій у соціальних мережах і розробити нову стратегію, застосовують SWOT-аналіз. Ця абревіатура розшифровується як «Сила», «Слабкість», «Можливості» та «Загрози».
SWOT-аналіз дає змогу оцінити ефективність чинної стратегії, визначити потенційні ризики та можливості поліпшення.
Щоб виконати такий аналіз, виконайте чотири кроки:
- Позначте свою унікальність. Для цього дайте відповіді на запитання:
- Які найсильніші сторони вашого маркетингу в соцмережах?
- У чому ви випереджаєте конкурентів – у політиці цін, якості, рівні сервісу?
- Наскільки відповідає ваш контент у соцмережах фірмовому стилю та місії бренду?
- Як ваші підписники взаємодіють із вашим контентом?
- Який із ваших постів набрав максимальне охоплення за останні кілька місяців? Чим він примітний: текстом, візуалом чи і тим, і іншим?
- Знайдіть свої слабкості. Визначте області, які не «дотягують» до ідеалу. У цьому допоможуть відповіді на такі запитання:
- У яких сегментах ви відстаєте від конкурентів?
- Де ваша аудиторія проводить час: у Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn? Чи нехтуєте ви якимись важливими платформами або витрачаєте час на майданчики, які не відвідує ваша ЦА?
- Де ваш бренд отримує найгірші результати?
- Чи публікуєте ви контент регулярно?
- Чи отримували ви негативні відгуки на будь-яких платформах і чим вони можуть бути викликані?
- У чому конкуренти кращі за ваш бренд у соцмережах?
- Визначте можливості. Щоб знайти області, де ви можете домогтися поліпшень, проаналізуйте:
- у яких соцмережах ви можете наростити присутність;
- які функції соціальних мереж ви ще не використовуєте;
- чи покладаєтеся ви виключно на органічну рекламу – якщо не використовували платну таргетингову рекламу, спробуйте її можливості і вам буде легше підвищити свою ефективність у соцмережах.
- Перелічіть загрози. Визначте фактори, що негативно впливають на активність у соцмережах:
- потенційні конкуренти, які можуть почати активність у вашій ніші;
- хейтери, які залишають необґрунтовані негативні коментарі;
- оновлення алгоритмів соціальних мереж, що впливають на ефективність просування.
Використовуючи результати аналізу, сформулюйте цілі SMM-стратегії та розробіть концепцію просування бренду в соцмережах. Розвивайте сильні сторони, вчіться на помилках, застосовуйте різні можливості та ефективно керуйте потенційними ризиками.
Цілі та завдання SMM-стратегії
Виділіть одну або кілька ключових цілей, які визначатимуть вашу стратегію і вибір інструментів для розкрутки.
Всі цілі можна розділити на три групи:
- бізнес-цілі: збільшення продажів і прибутку, домінуюче становище на ринку;
- маркетингові: зростання кількості передплатників, підвищення рівня лояльності, довіри або кількості повторних продажів;
- комунікаційні: реклама нових продуктів, формування спільноти шанувальників бренду.
Вибравши головні цілі, розбийте їх на завдання і короткі етапи – так їх буде простіше виконувати, контролювати процес і за необхідності коригувати. Наприклад, якщо потрібно збільшити конверсію і відвідуваність сайту, поетапний план має включати:
- вивчення ЦА;
- створення релевантного контенту в соцмережах;
- застосування тегів, що містять ключові слова;
- аналіз відгуків та адаптація пропозиції;
- тестування різних стратегій конвертації лідів тощо.
Регулярно проводьте аналіз результатів. З певною періодичністю розраховуйте коефіцієнт конверсії CRO, щоб розуміти, наскільки успішними є ваші маркетингові зусилля, і вчасно їх коригуйте.
Як визначити, хто ваша цільова аудиторія
Цільова аудиторія – група споживачів, які найімовірніше зацікавляться вашими пропозиціями, захочуть оплатити продукт або послугу. Саме вони мають побачити ваш контент і рекламу.
Щоб визначити ЦА, оцініть поточних покупців/підписників і тенденції в їхній поведінці. Для цього:
- Проаналізуйте клієнтську базу і проведіть інтерв’ю з клієнтами, які вже купували ваш продукт або послугу. Скільки їм років, де вони живуть, чим займаються?
- Проведіть дослідження ринку та визначте галузеві тенденції. Вивчіть тренди для схожих продуктів або брендів, щоб зрозуміти, на чому вони зосереджують свої зусилля.
- Вивчіть дії конкурентів, щоб побачити, кому і як вони продають, які методи використовують.
- Створіть портрет потенційного клієнта Buyer Persona, Customer Avatar). Його зазвичай складають за характеристиками особистості реального покупця та/або на основі досліджень. Портрет має містити демографічні характеристики, дані про хобі, кар’єру, взаємодію з інтернетом, фінансовий стан, цілі, «болі» і стосунки з вашим продуктом.
Важливо: регулярно переглядайте ці пункти. Концепція вашого бренду, місія, асортимент і купівельні тенденції можуть змінюватися, а тому важливо вчасно оновлювати дані про ЦА, щоб мати змогу ефективно і своєчасно адаптувати SMM-стратегію.
Як вибрати соцмережі для просування
В інтернеті представлено близько 200 різних соцмереж. Як визначити, які з них найкраще підходять для вашого бізнесу?
ЦА бренду
Аудиторія – найважливіший фактор при виборі соціальних мереж для розкрутки. Немає сенсу переходити на майданчик, якщо ваша аудиторія там не активна. Наприклад, Facebook лідирує за кількістю активних користувачів, але якщо ваша ЦА «зависає» в Instagram або TikTok, вам потрібно бути саме там.
Конкуренти та інші представники в галузі
Один із перших кроків, які слід зробити під час розробки SMM-стратегії, – це проведення конкурентного аналізу. Визначте, які платформи використовують інші представники у вашій ніші, що в них працює, а що ні, наскільки залучена аудиторія в кожній соцмережі.
Загальні цілі маркетингу
Якщо ви хочете ділитися контентом і взаємодіяти з підписниками, найімовірніше, вам потрібен Instagram. Якщо ваш пріоритет – бюджетне просування, чудово підійде TikTok. Якщо ви хочете розвиватися як медіаресурс або плануєте стати глобальним брендом, вдалим вибором буде Twitter. А щоб підвищити впізнаваність, домогтися соціальної значущості, зміцнити довіру споживачів, розвивайте сторінку в Facebook.
Оцініть репутацію бренду
Репутація бренду – це його сприйняття клієнтами, співробітниками та партнерами. Що позитивніший імідж, то більше люди довірятимуть вам і захищатимуть ваш бренд.
Створення репутації потребує значних і регулярних зусиль. Щоб відстежувати зміни у сприйнятті компанії, проводять аналіз настроїв, ключових слів, фідбеку, а також моніторять відгуки в соцмережах і пошукових системах.
Аналіз настроїв — метод на основі штучного інтелекту (AI), за допомогою якого бренди можуть відстежувати електронні листи, відгуки, новини, коментарі та відео користувачів у соцмережах, а також історії веб-пошуків і сотні інших онлайн-джерел.
Штучний інтелект вивчає фрагменти текстів на предмет їхнього тону, щоб зрозуміти, що думають люди, коли говорять про ваш бренд. Процес аналізу настроїв складається з:
- збору даних через Live API для більшості соціальних мереж і Facebook API, репозиторіїв з відкритим вихідним кодом, таких як Kaggle і огляди Amazon;
- обробки та аналізу інформації;
- візуалізації даних у вигляді графіків і діаграм.
Аналіз настроїв проводять за допомогою інструментів Momentive Solutions, SentiOne, SEMRush, Brand Grader, Repustate IQ та інших.
Моніторинг онлайн-відгуків — вивчення думок і рекомендацій клієнтів на спеціалізованих онлайн-ресурсах, таких як otzovik.com, otzovik-ua.com, Yelp і TripAdvisor тощо, а також у соцмережах.
Споживачі довіряють думці інших людей набагато більше, ніж рекламі. Негативні відгуки впливають на рішення сильніше за позитивні – один поганий відгук може відвернути сотні клієнтів. Тому важливо домогтися переважання позитивних коментарів над негативними, а також швидко реагувати на них.
Відгуки в інтернеті відстежують за допомогою інструментів Reputology, Reputation Ranger, Review Push та інших.
Моніторинг соціальних мереж — процес відстеження та аналізу відгуків про бренд у соцмережах. Включає перегляд хештегів, коментарів у вашому профілі та перевірку stories/reels/постів з тегом вашої компанії.
З огляду на кількість платформ, моніторинг може здатися непростим завданням. Тут на допомогу прийдуть спеціальні інструменти.
Google Alerts — безкоштовний і простий у використанні сервіс, який допомагає відстежувати будь-які згадки компанії в інтернеті. Введіть назву свого бренду в рядок пошуку і налаштуйте сповіщення, щоб отримувати сповіщення щоразу, коли згадується ваш бренд.
Social Mention — безкоштовний інструмент для моніторингу соцмереж. Введіть назву компанії в інструмент пошуку, і система видасть дані про неї в режимі реального часу. Також сервіс дає зведену інформацію про пов’язані з вашим брендом популярні хештеги, настрої та охоплення ключових слів.
Аналіз SMM-стратегії та профілів конкурентів
Конкурентний аналіз у соцмережах допомагає зрозуміти, наскільки добре працює їхня стратегія, оцінити ризики та загрози, порівняти свої результати з успіхами конкурентів, виявити й усунути gap-и, а також отримати нові ідеї для створення контенту.
Щоб виконати конкурентний SMM-аналіз, визначте:
- ключових конкурентів;
- кількість їхніх підписників;
- які платформи вони використовують і який контент розміщують;
- частоту публікацій;
- характер коментарів і відгуків;
- контент, що отримує більше переглядів і залученості;
- хештеги, які вони використовують.
Щоб визначити конкурентів, скористайтеся пошуковими системами, внутрішнім пошуком у соцмережах та онлайн-сервісом SimilarWeb. До топових інструментів конкурентного аналізу в соцмережах також належать Hootsuite Analytics, Brandwatch, Synapview, Mentionlytics, Talkwalker та інші.
Розрахунок KPI для стратегії маркетингу в соцмережах
KPI – ключові показники ефективності. Вони допомагають визначити продуктивність і віддачу на різних етапах, проаналізувати, чи досягаєте ви мети, і дають змогу зрозуміти, чи потрібно вносити зміни.
При визначенні KPI для соцмереж переконайтеся, що вони відображають загальні бізнес-цілі компанії. А ще:
- вкажіть KPI і проаналізуйте, як їх відстеження допоможе компанії досягти конкретних завдань і відповідати загальній стратегії бренду;
- поділіться KPI з командою – це дасть змогу встановити очікування і переконатися, що команда розуміє, що від неї вимагається;
- регулярно аналізуйте результати маркетингу в соцмережах.
До ключових показників ефективності в соцмережах відносять:
- покази та охоплення профілю;
- число передплатників і темпи зростання аудиторії;
- активність користувачів – кількість лайків, репостів, коментарів та інших видів взаємодії;
- відсоток відвідувачів ваших соціальних мереж, які стають лідами – потенційними клієнтами, що проявили інтерес до товару або послуги і залишили, наприклад, контактні дані;
- відсоток лідів, які дійшли до здійснення покупки;
- кількість згадок і тегів бренду;
- позиція в пошуковій видачі, щоб визначити, наскільки ваші зусилля в соцмережах поліпшили рейтинг сайту в SERP.
Моніторинг виконання KPI можна здійснювати за допомогою онлайн-сервісів, наприклад, Hootsuite. Цей інструмент також дає змогу порівняти ефективність вашої стратегії в соціальних мережах із показниками конкурентів у вашій ніші.
Розробка контент-плану
Контент-план – це список тем та ідей із зазначенням дати публікації в соцмережах. Важливий для систематизації роботи, економії часу на постинг і підготовки різноманітного контенту.
Створити контент-план можна за 6 кроків:
- Поставте цілі. Для грамотного складання контент-плану необхідно спочатку визначитися з цілями просування. Чого ви хочете досягти – сформувати імідж, підвищити впізнаваність і довіру, збільшити кількість передплатників, конверсію або продажі тощо.
- Вивчіть конкурентів і ЦА. Щоб контент був цікавим і корисним для споживачів, слід вивчити інтереси та болі цільової аудиторії, а також подивитися, які теми та в якому форматі викладають конкуренти в ніші, які пости набирають більше лайків і коментарів.
- Визначте формати, які будете використовувати. Рекомендується обирати різні формати (текст, фото, відео, інфографіка, стріми тощо) – так ви з’ясуєте, на що аудиторія відгукується найбільше. Зважайте на специфіку платформ: в Instagram у 2024-му особливо популярними є reels, а в Twitter буде достатньо публікувати короткі твіти, інколи з додаванням фото- та відеоконтенту.
- Продумайте ідеї. Треба розібратися, які теми ви хочете висвітлювати, що буде цікаво цільовій аудиторії, а від чого краще відмовитися. Усі ідеї розбийте на теми та рубрики відповідно до специфіки діяльності та виду бізнесу.
- Вкажіть види постів, які будете публікувати. Маркетологи рекомендують використовувати всі типи – такі, що продають/рекламні (характеристики продукту, вигоди, способи використання, відгуки тощо), інформаційні (корисні для споживачів – поради, лайфхаки, огляди, тренди, списки тощо), такі, що залучають (конкурси, опитування, ігри) і розважальні (меми, загадки, головоломки). У процентному співвідношенні це: 10 + 40-50 + 20-30 + 20 відповідно. При цьому, в різних соцмережах можна дублювати контент.
Необов’язково постійно створювати новий матеріал: наприклад, ви можете розділити статтю в блозі на частини і публікувати її фрагментами в соцмережах. Але важливо враховувати обмеження майданчиків і адаптувати пости під кожну платформу. Наприклад, в Instagram під час публікації відеороликів мінімальна частота 30 кадрів на секунду, максимальна довжина відео – до 10 хвилин, а розмір – до 650 МБ. Для відеороликів до 60 хвилин допускається розмір 3,6 ГБ максимум.
- Визначте частоту і розробіть графік публікацій. Враховуйте час, коли ваша аудиторія проявляє в соцмережах найбільшу активність.
Крім цього, необхідно заохочувати передплатників створювати користувацький контент (UGC). Близько 60% споживачів сприймають його як найбільш правдивий і оригінальний, а 85% вважають, що UGC має більший вплив, ніж контент, який створюють бренди.
Також, розробляючи контент-план, важливо враховувати стиль подачі тексту в соцмережах, тобто, tone of voice – як ви спілкуватиметеся зі своєю аудиторією (доброзичливо, офіційно, провокаційно, експертно тощо).
У який час ефективно публікувати контент у соцмережах
Згідно з опитуванням авторитетної CRM-платформи HubSpot за 2022 рік, оптимальний час для публікації в соціальних мережах – з 18 до 21:00 і з 12 до 15:00 години. Найвдаліший день для постингу – п’ятниця.
Найкращий час для публікації в Instagram – з 18 до 21, потім з 12 до 15 і з 15 до 18 години, а що стосується дня, то це – субота. Найнижча ефективність виявилася у постів, які розміщували в понеділок, а найгірший час для публікації – з 6 до 9 ранку, потім з 9 до 12:00.
Оптимальний час для постингу у Facebook – вечір, потім середина або кінець дня, особливо між 18 і 21:00 годинами. Найкращі дні – п’ятниця та субота. Найгірший час для публікації – з 6 до 9 ранку.
82% користувачів YouTube становлять дорослі, тому найбільш вдалий час для розміщення контенту на платформі – з 18 до 21 години, потім з 15 до 18 і з полудня до 15:00 години. Маркетологи рекомендують викладати ролики по п’ятницях і суботах. Найгірший день для публікації на платформі – вівторок, а найгірший час – з 6 до 9 ранку.
Особливості розробки SMM-стратегії для Facebook
Створюючи контент для Facebook, враховуйте, що вік 88% користувачів платформи – у діапазоні 18-29 років, а кількість жінок на 12% перевищує кількість чоловіків.
Що ще враховувати:
- 54% аудиторії Facebook люблять читати лонгріди, 58% – дивитися відео про ремонт, рукоділля та приготування страв.
- Більшість користувачів перевіряють оновлення з мобільних пристроїв.
- Частота публікацій залежить від типу галузі, проте маркетологи рекомендують викладати не менше одного поста на день.
- Максимальна взаємодія на платформі відбувається з середи по неділю – публікуйте в цей період стратегічно важливий контент.
Оновлення в профілі Facebook мають стимулювати людей шукати ваш контент, вивчати продукти і ділитися постами на вашій сторінці.
Нюанси створення контент-стратегії для Instagram
В Instagram середньостатистичному користувачеві достатньо 2-3 секунд, щоб оцінити незнайомий профіль і вирішити, чи варто продовжити гортати контент, чи покинути сторінку. А тому зовнішньому вигляду акаунтів приділяють особливу увагу. Важливий як дизайн сторінки загалом, так і оформлення кожного поста, оскільки це впливає на загальний вигляд стрічки. Візуал профілю має відображати вашу індивідуальність і характер, відповідати фірмовому стилю компанії.
Завдяки професійній панелі інструментів, яку запустили 2020 року, творці контенту можуть відстежувати його ефективність і отримувати доступ до всіх сервісів і ресурсів в одному місці. Під час створення контент-стратегії для Instagram враховуйте такі особливості платформи:
- У сеансах Live Rooms одночасно можуть брати участь чотири людини – це можливість проводити ток-шоу з інфлюенсерами та прямі трансляції з експертами.
- У bio профілю можна вносити посилання, хештеги і теги.
- У постах посилання на сторонні веб-ресурси неклікабельні, але ви можете використовувати теги і перенаправляти користувачів на інші профілі.
- За допомогою функції Instagram Collabs вдасться охопити ширшу аудиторію, створюючи контент з іншими користувачами – спільні пости і ролики відображатимуться в профілях обох користувачів із загальною кількістю лайків і коментарів.
- За допомогою Instagram Live можна проводити прямі трансляції, а також зберігати їх і в майбутньому публікувати на сторінці.
- Stories доступні у вашому профілі 24 години, проте ви можете зберегти найкращі історії у Highlights, які відображатимуться прямо під вашими даними.
- У stories можна використовувати музику, посилання, що налаштовуються, голосування, а також стікери «Опитування» і «Питання».
- Instagram дає змогу користувачам перекладати тексти і підписи в stories 90 мовами.
За допомогою Guides, ще одного унікального інструменту для SMM у соцмережі, ви можете створювати путівники, довідники з продуктів харчування, трендів, святкових подарунків та інших товарів.
Що врахувати при створенні SMM-стратегії для YouTube
YouTube – перша за популярністю соцмережа в Україні з 23,5 млн і друга у світі з понад 2 млрд активних користувачів.
Приклади успішних брендів та інфлюенсерів, які щомісяця збирають мільйони переглядів відео, показують, що домогтися успіху на платформі можна, використовуючи спеціальні інструменти та можливості платформи.
YouTube Studio — панель інструментів, яка відстежує ефективність ваших відео та каналу загалом, інформує про тренди, новини, реакції та коментарі користувачів. Використовуючи панель, ви знатимете, які ролики показали найкращі результати, як просувається ваш канал, а також які тенденції та теми допоможуть вам досягти мети.
Вкладка «Аналітика каналу» в YouTube Studio містить дані про ефективність ваших відео та каналу, зокрема середній час перегляду, демографічні параметри ЦА. Завдяки аналітиці ви можете розібратися в тому, які типи роликів набирають найбільше переглядів, а також вибрати оптимальні теми і формати.
Поширені типи контенту на YouTube:
- Відео. Ви можете записувати і викладати відеоролики з оглядами продуктів і способами їх використання.
- Прямі трансляції. Допомагають взаємодіяти з аудиторією в режимі реального часу. Крім того, такому контенту більше довіряють.
- Покупки в прямому ефірі. YouTube Live Shopping — формат, у якому інфлюенсери допомагають брендам демонструвати і продавати продукти онлайн.
- YouTube Shorts — ролики тривалістю до однієї хвилини. Функція дає змогу залучити мілленіалів і зумерів, які надають перевагу коротким відео перед довгим контентом.
Під час створення контенту для YouTube не бійтеся ламати шаблони. Мозок швидко звикає до постійних явищ, наприклад, гулу холодильника або миготіння електроприладів. І якщо щось зміниться, люди тут же помічають. Тому найвірніший спосіб привернути увагу – зламати шаблон.
Компанія Ad Council показала, як це працює. Вона запустила соціальну кампанію Enclave Buckle-up Ad, яка на перший погляд нагадує типову рекламу авто. Щаслива сім’я вирушає в подорож, усі усміхаються, і голос за кадром перераховує привабливі характеристики мінівена Enclave. І раптом… в авто врізається інша машина. Наприкінці глядач бачить темний екран із текстом: «Не очікували? Цього ніхто не очікує. Пристібайтеся. Завжди».
Використовуйте також гумор. За результатами дослідження «Що робить онлайн-контент вірусним?» Джона Бергера і Кетрін Мілкман (Університет Пенсільванії), позитивний контент може стати віральним з більшою ймовірністю, ніж негативний. Вірусні кампейни спираються на 6 ключових емоцій: передчуття, сміх, веселощі, радість, гнів та емпатію.
Враховуйте контекст і ситуацію. Наприклад, в Україні з моменту початку повномасштабної війни популярною стала трансляція в рекламі донатів на ЗСУ, допомоги співробітникам, позиції щодо вторгнення, підтримки волонтерських організацій і фондів. Компанії активно використовують мотив патріотичності у відеороликах і постах.
Наприклад, виробник молочної продукції «Галичина» випустив упаковку з назвами 14 історичних регіонів України: Київщина, Сіверщина, Волинь, Буковина, Слобожанщина, Закарпаття, Донбас, Крим та інші. «Тому що зараз для українців немає окремих «я», зараз усі – це одне велике «ми» ».
Навіщо і як коригувати SMM-стратегію
Маркетинговий план включає аналіз конкурентів і ЦА, аудит сторінок у соцмережах, підготовку контент-плану і креативів, KPI та інші дані. Він допомагає розрахувати бюджет і оцінити, наскільки такі витрати зараз по кишені компанії, а також дає змогу обрати оптимальний шлях розвитку і підібрати ефективні канали просування.
У міру розкрутки можуть змінюватися цілі та KPI, адже спочатку для бізнесу може бути важливо набрати передплатників, а коли спільнота сформується, знадобиться збільшити активність на сторінці та підштовхувати користувачів до покупки.
Слід проводити аналітику та оцінювати ефективність роботи з соціальними мережами. Якщо результати виявляться не такими, як ви очікували, варто переглянути стратегію і змінити підхід або канали просування.
Чому ще може змінюватися SMM-стратегія:
- Зміна ринку. Наприклад, після початку повномасштабної війни в Україні попит на одні категорії товарів зріс, а на інші – впав.
- Перепозиціонування. Може змінитися цільова аудиторія, буде потрібно збільшити цінність продукту, сформувати новий образ у свідомості споживачів тощо.
- Постановка нових завдань. Наприклад, давали таргетовану рекламу, а тепер ще додалася співпраця з блогерами.
- Вихід у нові соцмережі. Спочатку компанія може бути націлена тільки на ФБ та Інстаграм, але з часом захоче вести ще канал на Ютуб.
- Поява нових інструментів. Різноманітні тренди та фішки соцмереж допомагають у просуванні, тому їх слід включити в контент-стратегію.
SMM-стратегія потрібна для розуміння, яким має бути результат, визначення напряму розвитку та шляхів досягнення поставлених цілей. Вона не може залишатися незмінною від дня розроблення, оскільки будь-який бізнес залежить від низки чинників, а отже добре, якщо він продемонструє гнучкість і готовність до змін.
Щоб змінити маркетингову стратегію, необхідно переглянути ті пункти, які викликають сумніви або більше не актуальні, провести заново дослідження ринку, конкурентів і/або ЦА (залежно від причин змін) і на базі отриманих даних внести правки.
Якщо ви хочете створити ефективну маркетингову стратегію для представництва в соціальних мережах або змінити наявну, звертайтеся до студії WeLoveSMM. Проаналізуємо ринок, конкурентів і цільову аудиторію, визначимо сильні сторони вашого бізнесу і розробимо SMM-стратегію з урахуванням поставлених завдань. Для отримання консультації та уточнення деталей зателефонуйте або напишіть нам у месенджерах.
Фахівці агентства WeLoveSMM допоможуть провести аналіз бренду і конкурентів, розробити і впровадити успішну SMM-стратегію для вашого просування в соцмережах. Зв’яжіться з нами, щоб дізнатися більше.
Поширені запитання
Маркетинговий план охоплює аналітичний блок (вивчення конкурентів, ЦА і сторінок у соцмережах), постановку цілей, позиціонування (унікальність бізнесу, образ компанії), вибір каналів просування, контентні рішення, особливості комунікації, KPI, бюджет.
SMM-стратегія – це послідовний план просування, в якому відображені цілі, інструменти та способи досягнення бажаного, бюджет і метрики для аналізу ефективності. А її розробка є багатоетапним процесом із чіткою послідовністю дій, серед яких постановка мети, аналіз, вибір каналів розкрутки, складання контент-плану, варіанти оформлення, оцінка результатів.
Щоб скласти маркетинговий план, потрібно виконати багато підготовчої роботи і задіяти різних фахівців (маркетолога, копірайтера, дизайнера, SMM-фахівця) або зробити все самостійно. Але якщо ви не знаєте, з чого почати, або не можете знайти для цього час, звертайтеся до професіоналів, які для вас підготують ефективну стратегію.
SMM-стратегія залежить від особливостей діяльності та поставлених цілей. Наприклад, для локального бізнесу може бути достатньо тільки збільшення продажів, а якщо йдеться про велику компанію або глобальний бренд, то завдання тут уже більш комплексні, а отже, на опрацювання піде більше часу.
У середньому, розробка маркетингового плану становить від 2 тижнів до місяця.
Бриф полегшує і прискорює виконання замовлення на розробку SMM-стратегії. Із цього документа виконавець дізнається:
- цілі компанії;
- характер бренду, перелік продуктів і послуг, tone of voice, конкурентні переваги;
- дані про цільову аудиторію та конкурентів;
- у яких соцмережах бренд уже просувається;
- з якими інфлюенсерами співпрацює компанія.
Зазвичай бриф складає замовник. Якщо в його команді відсутні підготовлені фахівці, документ можна заповнити спільно з представником виконавця.
Вартість розробки стратегії просування в соцмережах залежить від складності цілей і завдань бренду, кількості платформ, особливостей контенту. Середній прайс створення SMM-стратегії на 1 рік без урахування ціни аудиту та підготовки контент-плану становить від ₴10 до 20 тис.