SMM для магазину побутової техніки: як пробитися серед конкурентів

Побутова техніка не належить до категорії товарів повсякденного попиту. Для вибору нового холодильника, пральної машини або кавоварки знадобиться мінімум кілька днів. Як же зробити так, щоб клієнти під час ухвалення рішення не пішли до конкурента? Підживлювати їхній інтерес постійно і працювати із запереченнями, тобто показувати, що всі їхні страхи і сумніви марні. 

Достукатися до споживачів найпростіше в соціальних мережах, де панує легка невимушена атмосфера. SMM для магазину побутової техніки допомагає збільшити впізнаваність, підвищити довіру і лояльність користувачів, а також розширити клієнтську базу.

Фахівці WeLoveSMM проаналізували, що роблять магазини побутової техніки та її виробники в Instagram, Facebook і YouTube, щоб виділитися, яких маркетингових стратегій дотримуються, і готові розповісти вам, як же збільшити залучення підписників.

Що таке SMM і навіщо воно магазину побутової техніки

SMM, або Social Media Marketing – це маркетинг у соцмережах. Він спрямований на комунікацію з потенційними клієнтами за допомогою соціальних мереж.

Що дає SMM-просування компаніям

  • підвищує впізнаваність;
  • залучає нових клієнтів;
  • збільшує кількість продажів;
  • підвищує лояльність аудиторії;
  • формує імідж бренду;
  • дає змогу більше дізнатися про своїх клієнтів і ЦА.

Кожна компанія встановлює цілі просування в соціальних мережах залежно від бажаного результату. Для когось це зростання впізнаваності бренду, коли акцент робиться на кількості підписників і охопленні публікацій. Для інших основна мета – підвищення залученості, тобто взаємодія з контентом. Для третіх – збір лідів і збільшення продажів. При цьому враховують переходи з соцмереж на веб-сайт, замовлення за промокодами тощо.

Особливості просування магазинів побутової техніки у Facebook, Instagram та YouTube

Контент, що публікується в акаунтах таких магазинів, переважно пов’язаний із дизайном інтер’єру, облаштуванням і затишком дому. В Instagram, Facebook та YouTube доцільно розповідати про переваги продукції того чи іншого бренду, а також давати рекомендації щодо використання побутової техніки.

Враховуйте, що цільова аудиторія магазинів побутової техніки або брендів-виробників – здебільшого сімейні люди віком 18-45 років. Найактуальніша проблема для них – як облаштувати дім або апартаменти, сформувавши при цьому затишну обстановку, а також як купити надійну техніку, що прослужить якомога довше. Тож для привернення уваги споживачів звертайтеся до їхніх «болів» і «тисніть» у постах і відеороликах на їхні потреби.

Інші категорії користувачів побутовою технікою – холостяки, домогосподарки та бабусі. Інтереси аудиторії аналогічні: кулінарія, смачна їжа і гарне подання страв, правильне харчування, святкові меню, кулінарні шоу, чистота і порядок у домі тощо.

Також у профілях виробників побутової техніки часто можна зустріти гумор на побутову та кулінарну тематики з орієнтацією на жіночу аудиторію. Цей формат періодично використовує, наприклад, Polaris. У своєму рекламному креативі компанія зобразила дівчину зі сковорідкою і напис: «Коли намагаєшся завоювати його, пам’ятай: полоненого теж доведеться годувати». За допомогою таких постів ви зможете викликати емоційний відгук у аудиторії та розташувати її до себе.

 

Просування в Instagram

 

Соціальна мережа Інстаграм давно перестала бути платформою для постингу фотографій, трансформувавшись у повноцінний канал комунікації зі споживачами. Тут все більше цінуються:

Якісні тексти.

Аудиторія соцмережі очікує прочитати в профілі улюблених брендів цікаву та корисну інформацію.

Акцент на якості замість гонки за кількістю.

Ефективність сірих методів накрутки підписників, лайків і переглядів stories значно знижується. У пріоритеті компаній – отримати не велику кількість нових підписок, а високі охоплення. Хороших показників домагаються за рахунок якості контенту та ефективно налаштованої таргетованої реклами.

Гейміфікація.

Бренди все більше запускають голосування, опитування, зворотні відліки і використовують авторські Instagram-маски.

Фокус на stories, а не на пости в стрічці.

Для ефективного просування важливими є обидва формати, проте сторіс в Інстаграмі стають вирішальним фактором, чи підписатися на профіль, чи перейти на сторінку або веб-сайт для отримання додаткової інформації. Рекомендуємо створювати окремий контент-план для цього формату.

Основна аудиторія Інстаграму – міленіали. Тут більше, ніж у Facebook, цінується якісний фото- і відеоконтент, креативні пости та способи залучення підписників. Крім того, важливий UGC – user generated content, або користувацький контент. Щоб відстежувати згадки про вашу компанію в соціальній мережі, Інстаграм ввів спеціальний розділ. У ньому можна подивитися всі сторіс і пости, які користувачі публікують із позначкою про ваш бізнес.

 

Просування у Facebook

 

Фейсбук – універсальна соцмережа. У ній зареєстровано порівну чоловіків і жінок, а вікова категорія користувачів дуже широка. Чат-бот у Facebook – це must-have для великих компаній. Відеоформат тут теж популярний. Також діліться думкою та порадами експертів вашого магазину – у соціальній мережі зараз тренд на такий контент.

Займаючись просуванням сторінки у Фейсбуці, пам’ятайте і про рекламу. З її допомогою ви можете донести важливу інформацію до цільової аудиторії та збільшити продажі.

 

Просування каналу на YouTube

 

YouTube може стати потужним інструментом просування магазину і залучення нових клієнтів, оскільки цей майданчик посідає 2-е місце за популярністю соцмереж. Щодня на сайт заходять близько 2 млрд користувачів, яких цікавить не тільки розважальний контент, а й корисна інформація.

96% споживачів дивляться ролики, щоб дізнатися про товар докладніше, а 84% наважуються на покупку саме після їх перегляду. Ось тому й важливо вести свій відеоканал. Це дає змогу вибудовувати комунікацію з клієнтами, доносити аудиторії актуальну інформацію і приносити їй користь.

У YouTube можна розміщувати відеоогляди техніки, інструкції з використання того чи іншого товару, а також розважальні ролики про роботу магазину або життя співробітників.

Оформлення профілю: як підняти продажі та відвідуваність магазину

Щоб підвищити продажі магазину, фахівці WeLoveSMM рекомендують плавно переходити на унікальний контент, що залучає. Важливо також розробити єдиний стиль для візуалу в Instagram, підібрати привабливе фото для аватарки і обкладинки профілю в Facebook, а ще цікаво оформити сторінки у всіх соцмережах. Адже кожен акаунт «зустрічають по одягу», тобто саме від його зовнішнього вигляду залежить загальне враження про компанію.

Сучасні виробники побутової техніки, а також магазини-розповсюджувачі публікують оригінальні пости, влаштовують професійні фотосесії, знімають креативні відео та розміщують авторські gif-анімації, мета яких – демонстрація переваг побутової техніки.

Компанії також використовують у контенті домашніх тварин. Наприклад, китайський бренд Midea презентує свою продукцію, знімаючи фото з собаками. Такі пости отримують хороше охоплення і коментарі користувачів.

Під час розроблення контент-стратегії та оформлення профілю можна зробити акцент на персонажі або наділити магазин його персональними якостями.

Так це зробила мережа магазинів побутової техніки та електроніки Comfy. Пуш – це персонаж, який символізує щастя і дарує емоції від нової покупки. Він розмовляє дружелюбно, акцентує увагу на важливому та вміє розважати. А ще Пуш – помічник мережевого магазину Comfy.

Не контентом єдиним – для створення привабливого образу профіль ще й потрібно правильно оформити. Для цього розробляють стильний дизайн, проводять професійну предметну фотозйомку і публікують якісні живі фотографії.

Контент-план для магазину побутової техніки: що публікувати у Фейсбук та Інстаграм

Створення контент-плану – невід’ємна частина маркетингової стратегії магазинів побутової хімії. Медіаплан допоможе створювати унікальний, актуальний і цікавий контент, не повторюватися з темами, а також забезпечити регулярний вихід нових публікацій. Почніть з розробки рубрикатора – списку постійних рубрик. Можна використовувати такі формати постів:

  • Інфографіка — публікуйте корисний, інформативний контент, який підписники читатимуть і репоститимуть собі на сторінки.
  • Розважальний контент — відстежуйте технічні новинки, кінопрем’єри та інші інфоприводи, які цікаві цільовій аудиторії.
  • Рецепти — розповідайте, що можна приготувати за допомогою продукції представлених у магазині брендів. Такий контент корисний аудиторії, він отримує високі показники залученості. Крім рецептів звертайтеся до теми правильного харчування. Наприклад, розкажіть про продукти, які можна або не рекомендується їсти натщесерце.
  • Загадки та ребуси — за допомогою смайлів відображайте сюжет або ключові елементи книги, фільму чи серіалу і запропонуйте підписникам вгадати, що ж зашифровано у вашому тексті (відповіді нехай пишуть у коментарях).
  • Розіграші — запропонуйте користувачам взяти участь у конкурсі, щоб отримати знижку на техніку за промокодом. Або розіграйте великий телевізор для домашніх кінопереглядів серед тих, хто розгадає загадку за темою. Список призів різноманітний – можна дарувати також квитки в кіно або новий iPhone.
  • UGC — контент від користувачів і співробітників. Пропонуйте клієнтам зробити фото з продукцією вашого магазину і викласти його в мережу в обмін на бонуси або невеликі подарунки.
  • Новини про компанію — наприклад, бренд побутової техніки та електроніки Philips публікує інформаційні довідки та лонгріди про історію розвитку компанії.
  • Комерційні публікації — рекламуйте продукцію, знімаючи відео з побутовою технікою в дії. Наприклад, можна розповісти про переваги соковижималки, знявши процес приготування фруктово-овочевого смузі.

Бренди та магазини побутової техніки також часто залучають аудиторію за допомогою зірок. Наприклад, знімають відеоогляд блендера за участю відомого в соцмережах шеф-кухаря. Американський виробник дрібної побутової техніки Cuisinart запустився в Європі, запросивши в ефір відомих шеф-кухарів світу, а також законодавця французької кухні та володаря трьох “Зірок Мішлен” Поля Бокюза. Його участь у відеороликах бренду допомогла популяризувати компанію серед великої аудиторії соцмереж, стимулювати інтерес до продукції бренду, залучити нових клієнтів і збільшити продажі.

Важливо також правильно оформити шапку профілю, позначити УТП і використовувати shopping-теги – щоб користувачі відразу ж бачили, чим живе магазин і що вони можуть отримати.

Шапка профілю

У шапці профілю в Instagram бренди вказують УТП і публікують основну інформацію про себе. Важливе правило описів – потрібно вкластися в 150 символів. У тексті можна використовувати смайли, тематичні хештеги й активні теги через @ (підійде для мережевих магазинів, а також якщо хочете прикріпити посилання для переходу в акаунт керівника/засновника магазину побутової техніки).

Унікальна пропозиція

У сегменті побутової техніки бренди переважно акцентують увагу користувачів на економічній вигоді та якості товарів. Велике значення для потенційних клієнтів має вартість доставки, а саме наявність безкоштовної доставки. Це може стати вирішальним фактором і мотивувати споживача до покупки. Комбінуйте цінові пропозиції з акційними та безкоштовною доставкою, підкріплюйте УТП меседжами про великий асортимент або робіть акцент на унікальності товару. Тобто, визначте, чим ви відрізняєтеся від інших, і використовуйте це.

Shopping-теги

Shopping Tags, або спеціальні мітки на фото в Інстаграмі, допомагають користувачеві дізнатися всю інформацію про товар в один клік. Крім того, функція дає змогу швидко та зручно зробити замовлення на сайті.

Stories

Сторіс – ефективний інструмент залучення підписників. 65% користувачів дивляться сторіс брендів, перш ніж перейти до постів у їхньому профілі. Розважайте підписників, діліться корисною інформацією, використовуйте елементи гейміфікації та анонсуйте підсумки конкурсів. Рекомендуємо також публікувати контент за участю співробітників магазину.

Як працювати з негативними відгуками в соціальних мережах

За статистикою, 85% споживачів шукають відгуки про товар або компанію в інтернеті, перш ніж зробити покупку. І ось тут непропрацьовані негативні коментарі можуть зіграти з вами злий жарт. Тому на критику користувачів завжди треба відповідати, намагаючись розібратися в проблемі і якнайшвидше усунути її.

Але перш ніж реагувати на негатив, слід його впорядкувати, тобто зрозуміти, чи перед вами реальний відгук, чи підроблений, чи ви зіткнулися з тролінгом. У разі, якщо коментар фейковий або ж має форму образи, відповідати на нього немає сенсу. Ігнорування троля або хейтера залишить його без підживлення, тому він залишить вас у спокої та переключиться на когось іншого. А от якщо ви маєте справу з конструктивною критикою, реагувати слід негайно.

Що робити з негативними відгуками

  1. Не видаляти. Відсутність негативних відгуків викличе в аудиторії підозри, а якщо людина вже встигла прочитати такий коментар, а потім помітила пропажу, то довіра до вас зникне.
  2. Відповідати оперативно. Вирішувати питання слід швидко, не затягуючи. Так ви проявите турботу про споживача реальними діями.
  3. Вникати в суть проблеми. Обов’язково треба з’ясувати всі подробиці замовлення і чим незадоволений клієнт, щоб потім усунути недоліки і виправити ситуацію.
  4. Не реагувати агресивно. Не варто грубити у відповідь на поганий коментар або емоційно заявляти, що клієнт сам у всьому винен – так ви зробите тільки гірше. Заспокойтеся, з’ясуйте, що трапилося, і якщо провина вашої компанії, вибачтесь і вирішіть проблему.
  5. Не відповідати шаблонами. Фрази-кліше на кшталт «Спасибі за звернення, ми постараємося найближчим часом вирішити вашу проблему» викликатимуть лише роздратування. Щоб у покупців не виникло відчуття, що ви хочете від них швидше позбутися, проявіть турботу і відповідайте залежно від конкретної ситуації.
  6. Говорити про результат. Коли питання вирішене, завжди треба повідомляти про це користувачам. Зробити це можна, відповідаючи на відгук або опублікувавши окремий пост з описом проблеми та її вирішення.

Імідж компанії відіграє велику роль, тому з негативними відгуками треба працювати. Правильно реагуючи на конструктив, швидко вирішуючи проблеми і не вплутуючись в обмін шпильками, ви зможете обернути негатив на свою користь.

6 поширених помилок у SMM-просуванні

Що знижує ефективність просування магазинів побутової техніки в соціальних мережах? Ось 6 головних помилок, яких припускаються бренди і молоді SMM-фахівці у Фейсбук, Інстаграм і на Ютубі:

  1. Недотримання правил соціальної мережі, а також законодавства країни, де розташований магазин.
  2. Обговорення неоднозначних тем (політика, релігія, клімат та інші).
  3. Перебір із публікаціями – достатньо буде 1 поста і 3-5 сторіс на день.
  4. Відсутність комунікації з аудиторією – відповідей на коментарі та повідомлення в Direct-е або особистих повідомленнях.
  5. Некоректне співвідношення розважального контенту та контенту, що продає, – розважальний або інформаційний має переважати над комерційним.
  6. Постинг під час низької активності користувачів – вночі, рано вранці або ввечері в п’ятницю і на вихідних. Для вибору часу публікації вивчіть статистику активності своєї аудиторії по днях і годинах. Вона доступна в налаштуваннях профілів Інстаграма і Фейсбуку.

Щоб уникнути цих помилок, обирайте кваліфікованого фахівця з просування в соціальних мережах. Влаштовуйте професійні фотозйомки товарів і експериментуйте з форматами контенту.

Таргетована реклама в соціальних мережах – ефективно та зручно

Таргетована реклама налаштовується на певну аудиторію з урахуванням статі, віку, місця розташування, доходу, інтересів та інших критеріїв. Це дає змогу збільшити кількість звернень користувачів у рази.

Такі рекламні оголошення можуть містити текст, фото, відео, посилання і кнопку для збору контактних даних. З їхньою допомогою можна швидко знайти покупців, використовуючи інформацію про їхній вік, захоплення, роботу. Як результат – реклама потрапляє в ціль, і продажі магазину зростають.

Переваги таргетингу

  • чітке потрапляння в цільову аудиторію;
  • точний аналіз;
  • відстеження ефективності оголошення;
  • великі охоплення;
  • невеликі витрати на рекламу;
  • швидке налаштування.

Для ефективного запуску реклами необхідно максимально звузити аудиторію, щоб вийти саме на тих, кому цікаві ваші товари, а також підготувати різні оголошення для «теплих» і «холодних» клієнтів. Водночас пам’ятайте, що у таргетингу має бути чітка мета – підвищити впізнаваність, збільшити продажі, домогтися переходів на сайт тощо. Тобто постановка конкретних завдань дасть вам змогу отримати очікуваний результат.

Як добирати фахівців з SMM: співробітник у штат, фрілансер або співпраця з агентством?

Просування бізнесу в соціальних мережах можна доручити штатному співробітнику, фрілансеру і спеціалізованому агентству. У кожного з цих варіантів є як переваги, так і недоліки. Роботу зі штатним фахівцем обирають, щоб контролювати терміни виконання завдань і не зірвати запланований запуск облікового запису або вихід нових публікацій. Водночас, це витрати на робоче місце, ноутбук і часто смартфон.

Фрілансер – це бюджетне рішення. Робота з таким фахівцем часто обходиться втричі дешевше, ніж співпраця з агентством або найм людини в штат. Проте фрілансери часто зривають терміни здачі завдань. Крім того, жодна компанія не застрахована від роботи з некомпетентним фахівцем.

У спеціалізованому агентстві над вашим проєктом працює близько десяти осіб. Кожному співробітнику відведено свій список завдань. Це забезпечує ефективне просування профілю і підвищення впізнаваності магазину побутової техніки в популярних соціальних мережах.

Які завдання виконують фахівці і які KPI їм ставити

KPI (Key Performance Indicators) – це ключові показники ефективності роботи того чи іншого фахівця. Виконуючи певні завдання, співробітники впливають на загальний результат – розвиток бізнесу, розширення клієнтської бази, збільшення продажів, зміцнення позицій компанії на ринку.

Завдання для різних фахівців:

  • SMM-фахівець – кількість підписок, відписок, вартість одного підписника, кліки, охоплення тощо.;
  • копірайтер – кількість символів у пості, кількість публікацій на день, унікальність тексту, кількість помилок або друкарських помилок, креативність, реакція користувачів тощо.;
  • маркетолог/таргетолог – кількість лідів, переходів на сайт, кліки на рекламу, звернення тощо.

Конкретні KPI допомагають бізнесу рухатися вперед, досягаючи цілей і збільшуючи дохід. З їхньою допомогою можна також виявити й усунути слабкі місця. У результаті, компанія працює ефективно, співробітники мотивовані, а клієнти задоволені.

Хочете розрахувати вартість проєкту в WeLoveSMM і отримати безкоштовну консультацію? Тоді зв’яжіться з нами за телефоном або в чаті на сайті. Ми просуваємо бренди в Instagram, Facebook і YouTube. Допоможемо вам обігнати конкурентів!

Замовити дзвінок

Замовте зворотний дзвінок.

    Натискаючи на кнопку, ви погоджуєтесь з Політикою конфіденційності та Умовами використання