Інстаграм уже давно перестав бути звичайною соцмережею для публікації фотографій. З його допомогою продають, купують і навіть навчають. Саме тому багато підприємців з його допомогою воліють просувати свій бізнес. А запитань у зв’язку з цим з’являється все більше і більше. Як же правильно «розпіарити» свій акаунт і набрати сотні тисяч підписників?
У цій статті ми проллємо світло на розкрутку інста профілю і розвінчаємо багато міфів, пов’язаних з нею. Які способи краще не використовувати для просування? Чим озброїтися, щоб стати зіркою Інстаграма? Читайте далі.
Чому саме Інстаграм?
Якщо ви у 2020 ще не чули про Інстаграм або не розумієте, навіщо заводити сторінку для магазину, то зараз ми вам пояснимо.
Ця платформа має понад 1 мільярд активних користувачів. В Україні близько 11 млн людей постійно використовують цей додаток. І з кожним днем їхня кількість зростає. Саме тому Інстаграм виступає набагато ефективнішим способом просування, ніж традиційні білборди та листівки.
До речі, кількість користувачів чоловічої та жіночої статі практично однакова. Тож ви можете просувати продукцію як для чоловічої аудиторії, так і для жіночої.
Загалом, Інстаграм у сучасному бізнесі – штука незамінна. Тому терміново реєструйтеся в ньому, якщо ще цього не зробили. І вперед до збільшення продажів!
Що таке бізнес-акаунт і навіщо він потрібен?
Якщо ви підприємець і тільки починаєте свій інста-шлях і просування свого бренду, то одразу радимо під’єднати можливості бізнес-акаунта. З його допомогою «піарити» послугу або товар набагато простіше, ніж за допомогою простої сторінки.
Створюючи бізнес-акаунт в Інстаграм, ви розширюєте діапазон своїх можливостей на цій платформі. Він прив’язується до профілю вашої ж компанії у Фейсбуці та надає вам масу крутих додаткових функцій. Наприклад:
- Ви можете спостерігати за взаємодією користувачів з публікаціями на сторінці (залученість, охоплення, лайки, коментарі, збереження, репости тощо).
- З’являється можливість розміщувати способи для зв’язку з вами (адреса електронної пошти та номер телефону).
- Публікації можна просувати відразу через додаток
- Впізнаваність вашого бренду значно підвищується
До речі, такому режиму в Інстаграм віддають перевагу не тільки магазини, а й середньостатистичні користувачі. Адже хто не хоче подивитися, наскільки цікавляться його акаунтом. Загалом, бізнес-акаунт – це паличка-виручалочка, яку необхідно застосовувати.
Підключати його нескладно, з цим впорається навіть дитина. Завдяки простому інтерфейсу, в налаштуванні бізнес-профілю можна розібратися навіть інтуїтивно. Тому ми не будемо давати вам детальну інструкцію. Але кроки все ж розпишемо:
- Перейдіть до «Налаштування» Instagram.
- Натисніть на «Акаунт».
- У самому низу ви побачите напис «Переключитися на професійний акаунт». Клацніть по ньому.
- Далі потрібно буде вибрати – «автор» або «бізнес» (вони, по суті, нічим не відрізняються, але у варіанті «автор» можна не вибирати категорію).
- Визначтеся з категорією.
- Потім пропишіть свої контактні дані, за допомогою яких потенційні клієнти зможуть з вами зв’язатися. Залежно від ваших бізнес-цілей, ви можете приховати контакти. Для цього просто натисніть на варіант «Не використовувати мою контактну інформацію».
- Далі прив’яжіть свій акаунт на Фейсбук. І за бажанням, додати сторінку компанії.
- Готово! Насолоджуйтеся результатом!
Але не поспішайте відкривати шампанське і святкувати відкриття інста бренду. Адже це тільки початок. Тож зробіть глибокий вдих і читайте далі:)
По шапці зустрічають. Поговоримо про зовнішній вигляд профілю
Більшість із нас знайомі з фразою «Зустрічають за одягом, а проводжають за розумом». Так ось на профілі в Інстаграмі вона теж поширюється. Якщо ви не будете займатися візуалом своєї сторінки, не чекайте нічого хорошого. У нас є ціла інструкція з цієї теми. Тож одразу після прочитання гайда з просування, біжіть і вивчайте цінну інформацію в прикріпленому посиланні https://welovesmm.com.ua/blog/instagram-design/.
Що щодо придатного контенту?
Ні для кого не секрет, що якісне наповнення акаунта – одна з головних складових успішної сторінки в Інстаграм. Тому схалтурити тут не вийде.
Щоб писати хороші пости, потрібно насамперед скласти крутий контент-план. Для цього, звертайте увагу на такі моменти:
- Тип акаунта. Яким ви постанете в очах користувачів? Можете вибрати формати особистого блогу або акаунта професіонала, онлайн-магазину або представницький профіль бренду.
- Структура. Не нехтуйте плануванням структури майбутнього контенту. Адже це – «скелет» ваших постів.
- Рубрики. Обов’язково продумайте, які рубрики будуть у вас у профілі.
- Аудиторія. Якщо ви ніяк не можете визначитися з видом контенту, зверніться до своєї аудиторії. Запитайте, які пости їм подобаються, яким рубрикам вони віддають перевагу. Або можете проаналізувати їхні смаки самі. Уважно перегляньте статистику під кожним постом – і відштовхуйтеся від цих показників.
Далі важливо продумати, як ви будете презентувати кожну з рубрик публіці. Ось вам пара ідей для різних типів постів:
Ті, що продають
- Анонсування нового продукту
- Відгуки задоволених клієнтів
- Питання-відповідь
- Опис продукту та його переваг
Інформаційні та розважальні
- Огляд трендів
- Про бренд
- Опис робочого процесу в гумористичній формі
- Історія створення компанії
Репутаційні та навчальні
- Керівництво з використання товару
- Опис вашої участі у всіляких благодійних акціях
- Інформація про досягнення
Коли вже не знаєте, що публікувати
- Добірки з цитат
- Інтерв’ю з експертами з вашої галузі
- Пости для гостей
Створіть спеціальну таблицю і впишіть у неї інформацію про рубрики і про пости, які ви плануєте викладати. Також можете написати дати виходу кожної публікації.
Кілька слів про хештеги
На просторах Інстаграм постійно точаться суперечки про те, чи потрібно використовувати хештеги. Ми вважаємо, що вони будуть корисні вам на початкових етапах. Оскільки дозволяють вивести пост у ТОП. До того ж, це непогана навігація і залучення нової аудиторії.
Хештеги бувають низькочастотні (до 50 000), середньочастотні (понад 50 000) і високочастотні (понад 100 000). На початкових етапах використовуйте тільки низько і середньочастотні, щоб не загубитися серед «акул» Інстаграму. До речі, не радимо вставляти «#» після кожного речення. Найкраще їх розміщувати наприкінці поста або першому коментарі.
Не нехтуйте хештегами з назвою вашого міста. Таким чином вас зможуть знайти потенційні покупці. І стежте за тим, які «#» залишають конкуренти.
Однак, використання хештегів кілька років тому і зараз трохи змінилося. Якщо раніше вони справді допомагали розкрутити акаунт, то зараз, здебільшого, лише засмічують пости. А все тому, що «молоді» профілі додають надто багато хештегів. Хоча оптимальна їхня кількість – це 7-10 штук. Тож не переборщуйте. Усього має бути в міру.
Також хештеги можна використовувати для навігації у вашому акаунті. Наприклад, щоб розділити всі публікації за рубриками. За допомогою таких решіточок, користувачам буде набагато простіше знайти пост, який їх цікавить.
Просуваємо профіль у маси
Красивих фотографій і грамотно написаних постів недостатньо для виходу в ТОПи. Важливо грамотне просування. За допомогою якісної розкрутки можна навіть 1000 підписників перетворити на 200 тисяч. Та й взагалі, без хорошої реклами ви далеко не заїдете.
Які бувають способи просування акаунта?
Варіантів розкрутки профілю в Інстаграм існує дуже багато. Вони бувають як платні, так і безкоштовні. Найбільш популярним безкоштовним способом просування є взаємний піар. Але у нього є свої «підводні камені», про які ми розповімо трохи пізніше. Також користувачі-початківці люблять застосовувати «масфоловінг» – підписки на різні профілі. Його ідея в тому, що при підписці на людину, вона підпишеться на вас у відповідь.
Але, на жаль, безкоштовні варіанти працюють неефективно порівняно з платними. Таргет, реклама у блогерів, гівевеї – це те, що допоможе залучити максимум підписників за мінімум часу.
Куди таргетувати цей ваш таргет?
Таргет або таргетована реклама – це офіційна реклама від Інстаграм. Вона зазвичай показується у стрічці та сторіс. Передбачає собою показ реклами вашій цільовій аудиторії. Її можна запустити через додаток на смартфоні або в спеціальному кабінеті Фейсбук на комп’ютері. Таргетинг шукає потенційних покупців виходячи з таких критеріїв:
- стать
- вік
- місто
- країна
- регіон
- захоплення
- тощо.
«Я піарю тебе, а ти мене» або використовуємо взаємний піар з розумом
Незважаючи на те, що це безкоштовний спосіб просування, він може круто розширити вашу аудиторію. Він полягає в тому, що блогери піарять один одного. Зрозуміло, якщо у вас 200 підписників, хорошого приходу не буде. Ну а якщо на просторах мережі ви вже хоча б трохи популярні, можете спробувати ВП.
Його ідея в тому, що два акаунти з приблизно однаковою кількістю підписників рекламують один одного. Грубо кажучи, вони «обмінюються» своєю аудиторією.
До речі, не можемо не згадати акції, які іноді влаштовують відомі блогери. Вони люблять викладати в сторіс своїх невідомих підписників. Можна назвати це явище благодійним піаром.
Співпрацюємо з великими акаунтами
Також популярним способом просування в Інстаграмі є реклама у популярних блогерів і розважальних пабліків. Схема проста: ви обираєте відомий акаунт на просторах соцмережі та купуєте у його власника рекламу.
Це один із найдорожчих варіантів розкрутки, але зате він дуже дієвий. Щоправда, при виборі блогера, обов’язково перевіряйте його аудиторію. Оскільки багато хто любить «грішити» накруткою підписників. Можете вивчити якість підписників у спеціальних додатках для перегляду статистики Інстаграм. Наприклад, LiveDune.
Ще радимо вам запросити статистику безпосередньо у самого блогера. Важливо дізнатися інформацію про щотижневий приріст підписників і охоплень на сторінці. І не забудьте про скріни зі статистикою за статтю, віком і місцем розташування користувачів.
Важливо звертати увагу і на відгуки інших рекламодавців цього блогера. Можете написати їм і дізнатися напряму, а можете пошукати нікнейм блогера за хештегом #чорнийсписокблогерів в Інстаграмі і в Телеграмі.
Загалом, ретельно перевіряйте акаунт, якому ви збираєтеся довірити свої кровно зароблені.
Про флешмоби в Інстаграм
Якщо ви хочете «розворушити» свою аудиторію і підняти актив, флешмоби – те, що потрібно. В Інстаграмі їх ще люблять називати челенджами. Це виконання певних дій великою кількістю людей. Для більшої віддачі краще проводити флешмоб разом із популярними людьми.
Щоб придумати гарне завдання для флешмобу, достатньо дотримуватися цих правил:
- Завдання має бути нескладним у виконанні.
- Відповідає трендам і розроблено спираючись на переваги ЦА.
- Тема флешмобу має бути широкою, зрозумілою багатьом.
- Корисно для користувачів.
- Значимо для вас і вашої компанії.
- Ідея має бути цікавою, щоб підписники захотіли повторити її.
Хочемо також дати вам рекомендацію. Можете провести конкурс серед учасників флешмобу. Так ви зможете збільшити охоплення. Придумайте якісь круті призи – і дерзайте.
Що таке гівевеї?
Якщо ви користуєтеся Інстаграмом, то могли помітити в стрічці оголошення про всілякі розіграші. Блогери та селебріті роздають автомобілі, смартфони, гроші та інші цінні призи – аби ви підписалися. І це справді працює. Після одного такого гіву кількість підписників може зрости в кілька разів.
Не лякайтеся, для організації гівевея не потрібно купувати айфони й авто. Існують організатори гівівів. Вони просто набирають спонсорів на розіграші. А потім під час проведення самої роздачі встановлюють правило: підписатися на спонсорів. Також зазвичай обирають медійну особу, яка рекламує гів.
Цей спосіб хороший тим, що до вас прийде багато нових передплатників за досить короткий термін. Але, на жаль, більшість із них прості «халявщики», які відпишуться від вас одразу після закінчення giveaway. Тож для підтримання кількості підписників доведеться ставати спонсором знову і знову. Обирайте, чи підходить вам такий варіант.
Як грамотно використовувати репости?
Репости ваших публікацій в Інстаграм іншими людьми – чудовий спосіб просування. Потрібно, щоб підписники ділилися постами у себе в сторіс і в стрічці. А потім спрацює своєрідне інстаграмне «сарафанне радіо».
Також ви можете робити репости актуальних новин і статей до себе на сторінку. Таким чином контент стане різноманітнішим. Підписники оцінять.
До речі, якщо ви замовили рекламу у блогера, то чому б не репостнути рекламний пост до себе на сторінку? Адже країна має знати своїх героїв!) Та й додаткова рекомендація зайвою не буде.
Телепортуємо відвідувачів з вашого сайту в Інстаграм
Якщо ви використовуєте соціальні мережі просто як одне з джерел розкрутки, а самі зависаєте на сайті, то можете використовувати «стрічку довіри».
Це галерея постів Інстаграм, яка інтегрується у візуал сайту. Таким чином гості сайту зможуть бачити ваші розкішні публікації. «Стрічку довіри» можна зробити тут:
- Juicer
- Instagram Feed by Expert Village Media
- Yotpo
- Instagram for WordPress
- Instagram Gallery Widget
Ці платформи мають простий інтерфейс. Тому розібратися буде легко. Два останні варіанти підходять для сайтів, які працюють на WordPress.
Ще можна додавати на сайти окремі пости. Їх можна додавати як скріншотами, так і спеціально вбудовувати. Вбудовані пости можна лайкати прямо на сайті. Щоб додати їх на сторінку, потрібно в правому нижньому кутку публікації натиснути на три крапки і вибрати «Вставити». Далі соцмережа видасть вам спеціальний код, який залишиться розмістити на своєму сайті.
Гості з офлайну
Володієте офлайн бізнесом? Тоді перенесіть своїх клієнтів в Інстаграм. Тим паче, що сама платформа подбала про це. Її розробники створили спеціальний Nametag – аналог QR-коду. Роздрукуйте цей код на візитках, плакатах тощо. Розповсюдьте його серед покупців.
Щоб знайти його в Інстаграм, зайдіть у «Налаштування». Там ви побачите пункт «Instagram-візитка». Відкривайте – і роздруковуйте.
Також хорошим варіантом буде пропонувати відвідувачам знижку або невеликий бонус за підписку або за фотографію у вашому магазині чи кафе. Тут уже як ваша фантазія вирішить.
Як підвищити активність користувачів і залучити аудиторію?
Щоб залучені підписники затрималися на вашому акаунті довше, потрібно проводити різні інтерактиви. Наприклад, квести і лайк тайми. Давайте поговоримо про це докладніше.
Що таке квести?
Ви напевно знайомі з класичними офлайн-квестами. А чому б не перенести їх в Інстаграм? Можна придумати крутий інтерактив для підписників, який розширить вашу аудиторію.
Яка схема роботи квесту онлайн?
- Ви створюєте багато акаунтів. З них має вийти деревоподібна структура.
- Між собою акаунти потрібно пов’язати спеціальними посиланнями.
- Після того, як людина обирає певний хід, вона переходить до наступного акаунту. Таким чином взаємодіючи з сюжетом.
Ви можете створювати історії з абсолютно різними захопливими сюжетами. Жартівливі, детективні, інформативні – як ваша душа забажає.
Чи потрібно проводити лайк тайми?
Лайк тайми налаштовані на збільшення кількості лайків на публікаціях. Зазвичай вони мають такий вигляд:
Які переваги лайк таймів?
- Ваша публікація підніметься в топ за хештегом
- Збільшиться охоплення
- Імовірність потрапити в «Рекомендації» зростає
Лайк тайм — штука корисна. До речі, для акаунтів-початківців блогери створюють «чати активності». У них профілі з такою самою кількістю підписників домовляються про взаємні лайки та коментарі. Тому на початкових етапах ви можете не тільки створювати свої лайк тайми, а й взаємодіяти в лайк таймах популярних профілів. І додаватися в чати активності.
Піднімаємо актив правильно
Якщо кількість лайків і коментарів під вашими публікаціями залишає бажати кращого, працюйте над підйомом активу.
По-перше, ретельно проаналізуйте цільову аудиторію. Що їй подобається і що зараз у трендах? Для цього регулярно проводьте опитування на своїй сторінці, моніторте конкурентів. Таким чином ви краще зрозумієте, що потрібно підписникам.
По-друге, робіть не тільки штучні фото, а й «живі» відео. Можна знімати розважальний і пізнавальний контент. Також не забувайте про інста сторіс і прямі ефіри. Це теж дасть змогу урізноманітнити сторінку.
По-третє, ви можете попросити своїх друзів проявити активність у себе в профілі. Тоді нові підписники почнуть брати з них приклад і взаємодіяти з вашими публікаціями. Тільки не забувайте відповідати на коментарі.
«Хочу в топ». Що для цього потрібно?
Щоб набирати популярність із геометричною прогресією, радимо дотримуватися деяких правил.
- Пишіть на актуальні та «гарячі» теми. Пишіть про те, що зараз на слуху. Не забувайте про тренди.
- Якщо у вас серед знайомих є великі блогери, попросіть їх полайкати і прокоментувати ваші пости.
- Використовуйте геотеги.
- Мотивуйте свою аудиторію ставити більше лайків. Наприклад, за певну кількість лайків, ви виконаєте якесь із прохань підписників.
І взагалі намагайтеся в буквальному сенсі «вкладати душу» у вашу сторінку. Більше персоніфікованих постів і живих фотографій – і ви опинитеся в ТОПі.
Instagram Stories — окрема тема
Якщо хочете стати популярним в Інстаграм, не забувайте публікувати сторіс. Ми детально описали це нововведення в окремій статті https://welovesmm.com.ua/blog/instagram-stories/. Тож переходьте і читайте.
Як зробити зі своєї сторінки цукерку? Кілька порад від нас
Зрозуміло, ми не могли залишити вас без парочки фішок, які допоможуть витиснути максимум з вашого акаунта. Ловіть поради завдяки яким профіль стане популярнішим.
- Слідкуйте за конкурентами.
Для того, щоб бути найкращим у своїй ніші, важливо стежити за своїми конкурентами. Тоді ви зможете зрозуміти їхню стратегію і стати кращими. Ви проаналізуєте їхні сторінки і зробите більш придатний контент.
- Викладайте пости регулярно.
Якщо ви почнете регулярно публікувати пости, то актив на сторінці не падатиме. Одного поста на день або раз на два дні буде цілком достатньо для підтримання залученості підписників. Вам не складно, а користувачам – в радість.
- Не нехтуйте красивими фото.
Красива якісна картинка важлива так само, як і крутий текст. Озброюйтеся фоторедакторами і хорошою камерою – і вперед творити шедеври.
- Залишайте коментарі під публікаціями підписників і відомих людей.
Дуже важливо взаємодіяти зі своєю аудиторією. Тоді ви завоюєте хорошу репутацію серед підписників. І блогерам теж не забувайте коментарі залишати. Так вас помітить більша кількість людей.
- Використовуйте різні типи контенту.
Щоб підписники не занудьгували, робіть свій контент різноманітним. Чергуйте розважальні пости з інформаційними і так далі.
- Беріть участь у марафонах і флешмобах.
Усілякі марафони і флешмоби допоможуть заявити про себе. Тим паче, у подібних інтерактивах беруть участь тільки «живі» акаунти. Тому ви зможете знайти собі потенційних клієнтів.
- Аналізуйте статистику акаунта.
Слідкуйте за тим, як змінюється реакція підписників на ваші дії та пости. Який контент подобається користувачам найбільше? Хто підписаний на ваш акаунт? Вивчайте всю інформацію про свою аудиторію, а потім видайте справжню бомбу!
Вдалі приклади просування
Хочемо показати вам, як популярні акаунти скористалися секретами з просування. Адже ми хочемо, щоб ви вчилися у найкращих!
- Квест від Mercedes-Benz
Відомий виробник автомобілів люкс-класу теж не відстає від трендів. Він створив квест за допомогою якого можна зібрати автомобіль своєї мрії та дізнатися його ціну. Користувач вибирає колір, значок на бампері тощо. Відмінний маркетинговий хід.
- Флешмоб від улюблених виконавців
Кілька років тому була популярна пісня Тіматі «Баклажан». Вона завоювала серця багатьох слухачів. І веселий флешмоб зайняв у просуванні треку не останнє місце. Фанати викладали свої відео під цю пісню з хештегом #ЛадаСеданБаклажан. Трек розлетівся по всьому Інстаграму і став вірусним.
- Презентація нового товару від IKEA
Представники російської Ікеї обрали оригінальний спосіб, щоб презентувати модель стільців. Вони обрали формат модного показу – і це вистрілило! Люди поспішили придбати стільці з нової лінійки. Ще б пак, адже реклама вийшла чудовою. https://www.instagram.com/p/B1dxLVTn4rr/?utm_source=ig_embed
Кілька слів наостанок
Для того, щоб інста-профіль «процвітав», важливо не тільки викладати красиві картинки і глибокий текст. Але й правильно рекламувати його. Адже як казав Томас Маколей: «Робити гроші без реклами може тільки монетний двір». Тож просування, просування і ще раз просування!
Щоправда, воно обов’язково має бути якісним. Якщо розкрутка буде неправильною, чекати підписників доведеться дуже довго. Тому радимо довіритися професіоналам команди WeLoveSMM. Вони вам і таргет налаштують, і квест придумають, і красивий візуал зроблять. Загалом усе, що вашій душі завгодно!
Працюйте над своїм акаунтом, просувайте його. Підписники і потенційні клієнти це оцінять. Ну а ми хочемо побажати вам удачі на інста терені. І хорошої реклами, звісно ж!