SMM Для Фітнесу: Просування Фітнес-тренера або клубу у Фейсбук та Інстаграм

Перш ніж приступити до читання цієї статті, дайте відповідь на три запитання.

Ви хочете:

  • Отримати приріст первинних клієнтів мінімум на 50%?
  • Збільшити повернення клієнтів?
  • Нарости в доході мінімум на 30%?

Якщо ви тричі відповіли «так», тоді ця стаття для вас, ким би ви не були: керівником, маркетологом, SMM-менеджером фітнес-клубу або просто фітнес-тренером.

Чому саме Facebook та Instagram? Тому що це одні з найпопулярніших соціальних мереж серед українців: Facebook користуються близько 13 млн осіб, Instagram – близько 11 млн осіб. Причому через ці інтернет-майданчики тренери або фітнес-клуби можуть отримувати до 99% своїх клієнтів.  

Особливості просування фітнес-брендів у соцмережах

Перш ніж братися за безпосередню розкрутку акаунта на фітнес-тематику, слід ознайомитися з основними особливостями цього процесу. 

  • По-перше, у постах варто робити акцент на темі здорового способу життя як такого.
  • По-друге, у публікаціях бажано ненав’язливо розповідати про послуги, щоб у свідомості споживачів поступово закріплювалася стійка асоціація Вашого фітнес-бренду зі здоров’ям і красою.
  • По-третє, можна використовувати всі можливі SMM-канали (Instagram, Facebook тощо).  

А починається робота з SMM-просування фітнес-бренду, як і будь-якого іншого бізнесу, з аналізу цільової аудиторії.

Типова сегментація цільової аудиторії

Щоб краще розуміти потреби потенційних клієнтів фітнес-тренера або клубу, його цільову аудиторію слід сегментувати за такими основними показниками:

  1. стать;
  2. вік;
  3. сімейний стан (вільні, сімейні – з дітьми/без дітей);
  4. рівень доходу (високий, середній, низький);
  5. соціальний статус та інтереси (студенти, домогосподарки, офісні співробітники, представники спортивної сфери тощо);
  6. наявність вільного часу (час на спорт є – у будні дні/тільки у вихідні дні/і в будні, і у вихідні дні);
  7. стан здоров’я (немає обмежень щодо фізичних навантажень/є обмеження, є зайва вага/ні зайвої ваги);
  8. рівень спортивної підготовки (новачки/з досвідом занять фітнесом);
  9. місце проведення занять / місце розташування клубу (центральний, спальний, престижний район міста).

На підставі отриманої інформації можна намалювати портрети типових клієнтів і використовувати ці характеристики для того, щоб визначати:

  • больові точки клієнтів;
  • джерела інформації, з якими взаємодіють передплатники;
  • теми, які будуть актуальні для цільової аудиторії.

Як фітнес-тренеру або клубу знайти і залучити клієнтів?

Один із важливих моментів, про які потрібно пам’ятати тренеру з фітнесу під час просування своїх послуг у соцмережах – це те, що його основним завданням є розв’язання проблем клієнта. Саме на цьому потрібно зосередити увагу при виборі формулювання для презентації себе в профілі, а також варто дотримуватися інших правил:

  • Познайомитися з клієнтом і отримати якомога більше інформації про нього.

Не варто починати роботу з клієнтом або описувати свою діяльність у «шапці» профілю за допомогою стандартних шаблонів на кшталт «Складання програми тренувань» або «Складання плану харчування». Замість цього під час знайомства з клієнтом запропонуйте йому розповісти про себе, свій спосіб життя, звички тощо. На підставі отриманих на першому етапі даних Ви зможете сфокусуватися на цілях клієнта і точніше вирішувати його завдання, а отже, заслужите більшої поваги до себе як до професіонала.  

  • Не пропонувати стандартні програми тренувань і шаблонні плани харчування.

Як правило, схожі на запропоновані іншими тренерами програми тренувань і харчування здатні вирішувати проблеми клієнта лише в короткостроковій перспективі. І в якийсь момент мотивація дотримуватися їх зникає, тому що людина не розуміє, який ефект на тіло й організм чинить прописаний їй курс фітнесу в поєднанні з правильним харчуванням. У зв’язку з цим завдання професійного тренера полягає в тому, щоб навчити клієнта «чути» своє тіло.

  • Допомогти перетворити фітнес на звичку.

Погодьтеся, що зараз у мережі можна знайти безліч різноманітних вправ для самостійного виконання. Тому роль хорошого фітнес-тренера полягає не в тому, щоб дати їхній перелік своєму клієнту, а в тому, щоб прищепити любов до спорту та здорового способу життя.

  • Опрацювати якісну систему тренувань.

Велика помилка, якщо фітнес-тренер або пропонує всім клієнтам поспіль одну й ту саму схему тренувань, яка виявилася успішною для нього самого, або без жодних вагань дає одну за одною різні схеми, доки якась із них не спрацює. Так клієнт тільки даремно втрачає свій час і гроші. Щоб цього уникнути, варто зосереджувати свої зусилля на створенні оптимальної для кожного клієнта системи фітнес-вправ, завдяки якій стане можливим отримання бажаного результату. 

  • Важливі не регалії фітнес-тренера, а розуміння фахівцем проблем клієнта. 

Запам’ятайте: скільки б сертифікатів не було в портфоліо фітнес-тренера, всі вони втрачають свою значущість, якщо на практиці відсутній швидкий і якісний результат. Це не означає, що не потрібно демонструвати цільовій аудиторії докази своїх професійних досягнень. Але при цьому варто також підкріплювати теоретичні знання практичним досвідом. 

Тепер у вас є своєрідний посібник із залучення цільової аудиторії на заняття фітнесом. Виконуючи кожен з перерахованих пунктів, Ви зможете домогтися приросту первинних клієнтів мінімум на 50%.

Побудова особистого бренду фітнес-тренера або клубу

Щоб потенційні клієнти обирали саме Вас, у свідомості людей важливо сформувати правильний впізнаваний образ спортклубу або окремого тренера. І такі соцмережі, як Інстаграм і Фейсбук, чудово для цього підходять.  

Яким має бути популярний інтернет-майданчик експерта з фітнесу?

Просування фітнес-бренду в соцмережах починається з реєстрації, налаштування та оформлення акаунта.

Якщо йдеться про бізнес-акаунт фітнес-напрямку в Instagram, то правильно оформлена «шапка» профілю в ньому має містити такі відомості:

  • назва фітнес-центру/ім’я фітнес-тренера;
  • категорію бізнес-напрямку;
  • контактні дані (адреса, телефон);
  • особливі переваги;
  • вигідну пропозицію або акцію;
  • посилання на персональну пропозицію.

На аватарку бажано помістити або логотип, за яким буде легко впізнати фітнес-клуб чи тренера, або фото, що чітко відображатиме спортивний характер послуг, які надає особа.

Розробка стратегії просування для акаунта фітнес тематики

Наступним за оформленням «шапки» профілю етапом є розробка стратегії просування, яка складається з трьох кроків:

  1. Визначення кількості акаунтів (зокрема, якщо планується розкрутка мережі фітнес-клубів, під кожен із них бажано створити окремий акаунт).
  2. Формування певного образу в інтернет-просторі (виберіть, на чому зробити акцент під час просування: на престижності, доступності, професіоналізмі тощо).
  3. Ухвалення рішення, що саме продавати – абонементи на відвідування занять або внутрішні програми.

Формування рекламної стратегії включає в себе два етапи:

  1. Збір підписників у спільноту. 

Залучити цільову аудиторію можна з тематичних сторінок. Щоб зробити ком’юніті в Інстаграм або Фейсбук таким, що максимально продає, розмістіть віджет і форму «Заявки». При цьому призначте людину, яка буде оперативно обробляти вхідні заявки.

  1. Приймання заявок на ліди.

Це може бути запис на пробне заняття, купівля абонементів, участь у марафоні тощо. Трафік на передплатників можна вести або в «Обговорення», якщо в акаунта є адміністратор, і/або на форму «Заявки». 

Контент-маркетинг персонального тренера або фітнес-клубу

Щоб персональний тренер або фітнес-клуб, який ви просуваєте, завоював у своєму середовищі репутацію фітнес-експерта, необхідно добре продумати контент-маркетингову стратегію для соцмереж. На цій стадії потрібно визначитися з відповідними типами контенту, а також підібрати інструменти для майбутньої розкрутки профілю.  

Типи контенту для просування фітнес-бренду

У просуванні акаунта фітнес-тематики корисно використовувати всі наявні типи контенту:

  • Обучающий. Контент такого характеру має бути максимально корисним для потенційних клієнтів, щоб залучати якомога більшу кількість.
    • Пости про види спорту, фітнес-вправи, правильне харчування.

    Публікуйте достовірну інформацію, пов’язану з різними видами спорту, виконанням фітнес-вправ та їхнім впливом на організм, а також поради щодо правил здорового способу життя (дотримання режиму сну, питного режиму тощо).  

    • Картинки та інфографіка.

    Частині цільової аудиторії соцмереж складно сприймати тексти, особливо довгі. Тому намагайтеся чергувати текстову інформацію з більш простими для сприйняття картинками та інфографікою (наприклад, ілюстраціями з прикладами вправ для прокачування окремих груп м’язів тощо).    

    • Навчальні відеоролики.

    До них належать відеоролики, які стосуються спорту або безпосередньо, або побічно (розповідають про особливості правильного харчування).   

    • Вправи та тренування.

    Це можуть бути як короткі відеоролики, що демонструють вправи для окремих груп м’язів або розтяжку після основного тренування, так і довгі із записом повноцінних тренувань (комплексів вправ). Також на сторінці в Інстаграм або Фейсбук можна розміщувати відеолекції на теми, пов’язані з безпосередньою сферою діяльності тренера або зі спортом загалом. А для тіснішого спілкування з аудиторією на фітнес-теми ефективно додавати потокові відео (наприклад, у режимі «запитання-відповідь», обговорень тощо) або проводити онлайн-тренування.   

    • Рецепти.

    На додачу до навчання фізичних навантажень публікуйте рецепти корисних страв у вигляді постів з фото/відео/картинкою/інфографікою і текстовим описом під ними. Це допоможе передплатникам паралельно з виконанням вправ правильно і різноманітно харчуватися, що сприятиме якнайшвидшому набуттю ними бажаних форм тіла.   

  • Мотиваційний. Цей тип контенту відіграє важливу роль у завоюванні довіри та побудові емоційного зв’язку з передплатниками, багатьом з яких часто не вистачає мотивації для того, щоб займатися спортом.
    • Мотивувальні цитати, фотографії, відеоролики.

    Час від часу публікуйте в акаунті Інстаграм або Фейсбук фрази, що спонукають до дій, фото красивих підтягнутих тіл, а також відео, на яких тренери з привабливими фігурами займаються спортом у залі. 

    • Рубрика «До/Після».

    Підписників надихають реальні історії з життя інших людей. Тож діліться з ними справжніми фото- та відеозвітами формату «До/Після», щоб потенційні клієнти на власні очі побачили ефект від занять під керівництвом того чи іншого фітнес-тренера або в конкретному фітнес-клубі.

    • Добірки музики для спортивних занять.

    Не секрет, що правильно підібрані для тренувань музичні треки допомагають відкрити друге дихання в потрібний момент часу. Тож, пропонуючи передплатникам готові музичні добірки, Ви не тільки полегшуєте їм її пошук, а й підтримуєте необхідний для спортивних занять емоційний стан і настрій.  

    • Фото корисної їжі та страв.

    Однією зі складових здорового способу життя є корисна їжа. І публікації з нею допоможуть Вашим підписникам зробити вибір на її користь замість шкідливої їжі.  

    • Натхнення особистим прикладом.

    Якщо фітнес – невід’ємна частина вашого життя, всіляко «заражайте» своєю любов’ю до спорту і цільову аудиторію. Наприклад, знімайте і викладайте в сторіс або постах свою ранкову зарядку, пробіжку на свіжому повітрі або на тренажері в спортзалі, гарний рельєф власного тіла, їжу, яка вживається протягом дня, одяг і взуття, які купують для занять спортом тощо. 

  • Репутаційний. Розміщення такого контенту на сторінках фітнес-бренду, що просувається в соцмережах, підвищує лояльність до нього з боку цільової аудиторії.
    • Презентація послуг фітнес-тренера.

    • Фотографії, зроблені під час тренувань.

    Знімки, на яких фітнес-тренер з підтягнутою фігурою зображений у процесі занять, користуються особливою популярністю серед відвідувачів спортивних акаунтів. А якщо додати під ними текст з описом досвіду роботи тренера, то таким чином можна гідно презентувати персональні або клубні послуги.  

    • Відеоролики з презентацій послуг.

    Як і пости з фотографіями, також дієвий прийом для знайомства з фітнес-тренером.  

    • Описи послуг. 

    Знайомте користувачів із фітнес-послугами, пропонуючи їхні докладні описи, а також розповідаючи про користь відвідування спортивних занять у статтях, на відео, за допомогою картинок та інфографік.  

    • Зворотній зв’язок.

     

    • Відгуки.

    Не соромтеся просити відвідувачів фітнес-клубу або клієнтів тренера залишати відгуки в онлайн-чаті, месенджерах або на своїх особистих сторінках про відвідування занять з певними хештегами або позначками місця розташування. А також діліться отриманими відгуками з передплатниками сторінки в Інстаграмі або Фейсбуці у вигляді публікацій скріншотів, репостів, публікацій у сторіс тощо.  

    • Обговорення та опитування.

    Залучайте передплатників акаунта до спілкування за допомогою обговорень і опитувань, обираючи теми, що цікавлять цільову аудиторію. 

    • Програми зі схуднення.

    Останнім часом високою популярністю серед прихильників спортивного способу життя користується участь у так званих марафонах стрункості. Тому варто періодично продумувати і розробляти спеціальні проєкти для набору охочих учасників, щоб допомагати їм досягти гарних форм тіла за допомогою занять фітнесом у поєднанні зі здоровим харчуванням. А за підсумками проходження таких програм показувати отримані результати – так Ви зможете переконати передплатників і гостей акаунта в ефективності Вашого підходу до тренувань.    

    • Акції, знижки.

    Повідомляйте передплатникам у соцмережах про діючі знижки або акційні пропозиції на придбання абонемента на послуги фітнес-інструктора або спортклубу тощо.

    • Співпраця з іншими брендами.

    Інформуйте підписників про створення спільних проєктів або проведення конкурсів у колаборації з іншими брендами – це також сприяє просуванню Вашого акаунта.

    • Демонстрація повсякденного життя фітнес-тренера/всередині клубу.

    Відомо, що користувачам соцмереж подобається стежити не тільки за робочими моментами героїв профілів, на які вони підписані, а й неформальними. Тому для підвищення прихильності своїх передплатників періодично корисно відкривати двері у внутрішнє життя персонального тренера або працівників фітнес-клубу, демонструючи фото/відео їхніх дружніх або сімейних прогулянок, святкувань знаменних подій тощо.     

  • Розважальний. Головне завдання такого контенту – піднімати настрій користувачам соцмереж і отримувати від них «лайки» і «сердечка».
    • Гумористичні картинки, колажі, гіфки, фото та відеоролики.

    Не забувайте розбавляти експертні публікації смішними постами на спортивну тематику. При цьому намагайтеся, щоб такий контент був актуальним у даний момент часу (підвищений інтерес викликають фотомеми з рядками з текстів популярних пісень, пародії на гучні відеокліпи тощо).

    • Конкурси, розіграші.

    Періодично проводьте на своєму онлайн-майданчику конкурси та розіграші з прозорою демонстрацією визначення переможців. Так Ви не лише зможете розважати наявних підписників, а й долучати нових вступати до лав Ваших фоловерів.

    Тестуйте кожну з тем на своїх підписниках і на підставі їхньої реакції обирайте для підготовки майбутніх постів теми, які знаходять найбільший відгук.

    Цікаві теми про фітнес: 10 ідей для постів в Інстаграм і Фейсбук

Якщо Ви не знаєте, на яку тему підготувати пост на сторінці в Інстаграм або Фейсбук просувного фітнес-клубу або тренера, пропонуємо Вам список з 10-ти ідей на вибір: 

  1. Опитування (як варіант, “Яким ви бачите свого ідеального тренера?”).
  2. Історія приходу тренера в спорт і позитивного впливу фітнесу на його життя.
  3. Селфі клієнтів із вдячними відгуками та унікальними хештегами.
  4. Прямий ефір із клієнтом, який досяг значних результатів завдяки клубним або персональним тренуванням.  
  5. Фото зі спортивного заходу, у якому фітнес-тренер або група тренерів клубу брала участь.
  6. Думка тренера про минулий або майбутній спортивний івент. 
  7. Поради щодо виконання вправ і правильного харчування.
  8. Проведення розіграшу, за підсумками якого переможець отримає безкоштовний абонемент на відвідування занять протягом певного періоду часу.
  9. Правила вибору фітнес-тренера.
  10.  Фото/відеоматеріали у форматі «Щоденник учня» з регулярною демонстрацією успіхів, яких вдалося досягти учням.  

Ефективні інструменти для розкрутки акаунта фітнес-тематики в Instagram. 

Представляємо Вашій увазі 5 основних інструментів, які довели свою ефективність у SMM-просуванні фітнес-тренерів і клубів в Інстаграм:

  • Підписка на контакти.

Завдяки цьому вбудованому в Instagram функціоналу можна всього в один клік підписатися на користувачів з телефонної книги. Цей інструмент особливо ефективний у тому випадку, якщо у Вашій телефонній книзі є цільова аудиторія фітнес-напрямку. Крім того, для залучення додаткового числа передплатників можна авторизуватися в смартфонах Ваших друзів і знайомих і також підписатися на контакти з їхніх телефонних книг. 

  • Автоматична розсилка повідомлень у Директ новим підписникам.

Дуже зручний і результативний інструмент, який шляхом одноразового налаштування дає змогу автоматично залучати клієнтів надалі. Суть у тому, що після підписки на Ваш профіль користувач отримує в Директ повідомлення від Вашого імені з корисною інформацією (добіркою постів про фітнес-вправи, правильне харчування тощо), а наприкінці – з якимось питанням, що залучає, або пропозицією залишити заявку на тренування.   

  • Залучення лідерів думок.

За відповідними хештегами у Вашому місті можна знайти акаунти лідерів думок. Маючи десятки і сотні тисяч фоловерів, блогери впливають на їхню думку. Тож навіть одна згадка лідера думок у пості або в сторіс про Вашого фітнес-тренера чи клуб приверне увагу до просувного профілю і приведе на нього нових підписників.

  • Масова підписка.

Принцип роботи цього інструменту полягає в тому, що користувачі підписуються на Вашу сторінку у відповідь на «сердечка», які Ви залишаєте під їхніми постами – або вручну, або за допомогою спеціальних програм (Zengram, Tooligram, Instaplus, Zeus та ін.). Такий спосіб дає змогу залучати до 2 тис підписників щомісяця. 

  • Налаштування промо-постів.

Промо-пости являють собою платну рекламу, для налаштування якої потрібно підключити бізнес-профіль. Знаючи характеристики своєї цільової аудиторії, можна рекламувати свої пости в Інстаграм схожим людям, які з великою ймовірністю зацікавляться Вашим акаунтом. 

Кожен з розглянутих інструментів дає круті результати, але за умови, що Ваш профіль в Інстаграм якісно оформлений і регулярно наповнюється цікавим контентом.

Розбір кейсів в Інстаграм

Давайте розберемося на реальних прикладах, яких помилок потрібно уникати під час просування сторінки фітнес-клубу або тренера в соцмережах, а також які прийоми варто задіяти в цьому процесі.

7 типових помилок просування фітнес-тренера в Інстаграм

Ті, у кого вже є досвід SMM-просування фітнес-сторінок, з великою ймовірністю могли припускатися в роботі найпоширеніших помилок:   

  1. Розміщення стокових неоригінальних фотографій.

Присутність в акаунті таких зображень, якими б ідеальними вони не були, абсолютно не виділить бренд серед конкурентів. Опубліковані фото мають бути «живими» і викликати емоції під час перегляду, при цьому вони можуть бути якісно зроблені на звичайний смартфон. 

  1. Неправильно оформлена «шапка» профілю.

Потрапляючи до Вас на сторінку, користувач насамперед вивчає її верхню частину – так звану «шапку» профілю, а після кидає погляд на тематичне наповнення акаунта. І щоб гість за цей короткий час захотів підписатися на Вас, розгледівши в цьому цінність для себе, «шапка» має бути продумана і заповнена до дрібниць.   

  1. Формальні тексти або відсутність текстів. 

Сучасні користувачі погано сприймають як написані «сухою» мовою тексти в постах, так і їх повну відсутність. Щоб потенційний клієнт почав Вам довіряти, він має відчути в авторі тексту свого друга і помічника.

  1. Нерегулярний постинг публікацій у малій або великій кількості. 

Небажано робити пости як занадто часто, так і надто рідко. Оптимальним варіантом з погляду ранжування є 2-3 публікації на день.

  1. Відсутність системного підходу до роботи з відгуками.

Якщо Ви проситимете клієнтів залишати залишати відгуки «на бігу», та й то далеко не всіх із них, то й результат отримаєте відповідний. А підходячи до вирішення завдання системно, можна отримувати відгуки від 30-70% своїх клієнтів. 

  1. Ігнорування коментарів і повідомлень в Директ.

Між ступенем реакції на коментарі або запитання під постами/в Директ і рівнем продажів існує пряма залежність: чим швидше, точніше і докладніше Ви відповідаєте передплатникам, тим краще йдуть справи з продажем фітнес-послуг. Тому приділяйте серйозну увагу зворотному зв’язку з потенційними клієнтами.   

  1. Відсутність SMM-просування загалом.

Без використання різних прийомів просування в соцмережах Вам навряд чи вдасться домогтися високих результатів. Тож якщо Ваша мета – зібрати велику цільову аудиторію і поступово перетворювати її на реальних клієнтів фітнес-тренера або клубу, не бійтеся експериментувати зі спеціально розробленими інструментами для розкрутки бізнесу через онлайн-майданчики.  

Якщо Ви прагнете збільшити продажі фітнес-послуг, намагайтеся не припускатися подібних помилок у своїй практиці.

Перевірені SMM-прийоми для фітнес-бізнесу на прикладі реальних Інстаграм-акаунтів

А тепер особлива увага, якщо Ви збираєтеся всерйоз зайнятися SMM-просуванням фітнес-бренду. Нижче ми поділимося з Вами прийомами, які довели свою ефективність при розкручуванні кількох популярних Інстаграм-акаунтів. Грамотне застосування цих “фішок” у власній роботі допоможе Вам скоротити доходи на рекламний бюджет і за рахунок цього прирости в доході мінімум на 30%.

Почнемо з акаунта популярного російського фітнес-тренера Дмитра Кононова. Щоб збирати велику аудиторію для перегляду Ваших відеолекцій у прямому ефірі, участі в конкурсах та інших видах активностей, тренер радить проводити таку роботу:

  1. Узяти загальну базу клієнтів і вибрати з них 30-50 найбільш лояльних і активних у плані купівлі послуг.
  2. Подивитися, в яких тематичних групах у соцмережах перебуває кожна з відібраних осіб, і виписати назви пабліків.
  3. Проаналізувати, якими типами контенту ділиться на своїй сторінці кожна людина з вибірки. 


У результаті Ви отримаєте: 

  • Список груп, у яких зможете домовлятися про рекламу з блогерами (як платну, так і бартерну).
  • Список інтересів Вашої цільової аудиторії, щоб використовувати затребувані теми під час підготовки публікацій, семінарів, розіграшів тощо, які продають. 

Якщо такий прийом здається Вам складним, то є простіший метод залучення передплатників до участі в організованих Вами онлайн-заходах. Усе, що Вам потрібно зробити, – це попросити своїх друзів і знайомих у соцмережах узяти участь у конкурсі або прийти на віртуальну лекцію, попередньо поділившись репостом анонса в сторіс. Таким чином інформація потрапить на очі якомога більшій кількості користувачів, і кількість гостей на Вашому онлайн-івенті збільшиться в рази.   

Розглянемо ще один варіант SMM-просування на прикладі фітнес-центру «Спорт-джим» (РФ). Під час його розкрутки особливу увагу було приділено налаштуванню таргетованої реклами. Цей процес включав у себе:

  1. Складання візуальної інтелектуальної карти з потенційними клієнтами, сегментованими за статтю, віком та інтересами.
  2. Збір відвідувачів від конкурентів за допомогою парсингу.
  3.  Використання запитів «кросфіт», «аеробіка», «пауерліфтинг», «фітнес і ЗСЖ» при складанні рекламних оголошень.
  4. Тестування жіночої та чоловічої аудиторії за різними віковими групами (21-30 і 31-45 років для жінок, 23-30 і 31-45 років для чоловіків), а також за геолокацією (ті, що живуть або працюють недалеко від фітнес-центру, регулярно бувають поруч із ним). 

У підсумку максимальну конверсію дали:

  • Пости з «живими» фото зі спортзалу без жодних закликів до дії.
  • Публікації фото співробітників фітнес-центру з невеликими текстами під ними.

Врахуйте, що універсального рецепта успішного SMM-просування у фітнес-напрямку не існує. Але звертати увагу на можливі шляхи «підйому на вершину» і пробувати крокувати якимось їхніми відрізками все ж варто.   

Комунікації з клієнтами: від листування до продажів

Щоб продаж послуг, чи то фітнес, чи то ще щось, відбувся, від самого початку до клієнта потрібно знайти правильний підхід. Зупинимося на цьому моменті докладніше.

Як взаємодіяти з цільовою аудиторією на різних етапах готовності до замовлення послуг? 

Способи взаємодії з передплатниками фітнес-акаунта відрізняються залежно від того, на якій стадії прийняття рішення перебувають представники цільової аудиторії. Давайте пройдемося по кожному з етапів. 

  1. У клієнта поки що немає твердого наміру відвідувати тренування, але він уже замислюється про це.

Для «підігріву» інтересу в цьому випадку рекомендується:

  • Регулярно і ненудно вести акаунт.
  • Підтримувати комунікацію через месенджери.
  • Розміщувати промо-пости.

  1. Клієнт шукає тренера або фітнес-клуб і для цього знайомиться з наявними на ринку пропозиціями за різними напрямками спорту. 

На цьому етапі корисно:

  • Налаштувати таргетовану рекламу в Facebook та Instagram.
  • Замовити рекламу у блогерів.
  • Запустити рекламу в месенджерах.

  1. Клієнт уже ознайомився з пропозиціями у своєму регіоні та обирає варіант занять фітнесом, який найбільше підходить для себе.

Щоб підштовхнути його вибрати саме Вас, рекомендується:

  • Налаштувати ретаргетинг у Facebook та Instagram.
  • Надсилати листи на e-mail після збору e-mail бази потенційних клієнтів при першому торканні.
  • Організувати smm-розсилки. 


Дотримуючись такої методики, Ви зможете більш точково впливати на кожну категорію своєї цільової аудиторії.

Як правильно відповідати на запитання в Директ і Месенджер?

Крім спілкування в коментарях під постами, в «Інстаграм» підписники можуть ставити питання, що цікавлять, через «Директ», а у «Фейсбуці» – через «Месенджер». І одне з найчастіших і перших запитань у листуванні – «Скільки коштує тренування у Вас?». Якщо Ви не хочете відштовхнути потенційних клієнтів і водночас не маєте бажання витрачати свій час на спілкування з явно не зацікавленими в послугах користувачами, пропонуємо такі алгоритми дій у цьому випадку:

  • Називати не відразу ціну «в лоб», а запрошувати на безкоштовне пробне заняття. І вже після того, як людина побуває на Вашому тренуванні і повторно запитає про ціну, можна сміливо її озвучувати. Так імовірність того, що Ваші послуги куплять, підвищується.
  • Повідомляти мінімальну вартість заняття (наприклад, від 300 грн.) і при цьому додавати, що в групу Ви берете не всіх охочих. Коли заінтригований підписник уточнює, що це означає, Ви пропонуєте розповісти йому деталі телефоном – і даєте свій номер або просите потенційного клієнта залишити номер для зв’язку. Якщо людина зникає, значить її інтерес до Ваших послуг не настільки сильний, щоб продовжувати заманювати її. 

  • Інформувати про свої правила роботи з клієнтами. Поставте людину до відома про те, що Ви не працюєте в майбутньому з тими, хто без попередження не приходить на пробне тренування. Це стимулюватиме підписника обов’язково відвідати Ваше заняття. 

  • Уточнити, чи знає клієнт про те, як дістатися до Вас на заняття. Так у передплатника, який звернувся, з’являється відчуття турботливого ставлення до нього з Вашого боку, що сприяє встановленню більш довірчого контакту. 

І ще: за жодних обставин не грубіть передплатникам і зберігайте максимально дружній tone of voice у діалозі з кожним із них.

Принципи роботи і правила для фітнес-клубу або тренера в Інстаграм і Фейсбук

Щоб викликати довіру та інтерес цільової аудиторії, просування в Instagram має здійснюватися за певними принципами. Давайте розглянемо їх детально. 

4 ключові моменти в просуванні фітнес-клубу або тренера через Інстаграм

Виходячи з можливостей Instsgram, набути популярності акаунт персонального тренера або фітнес-клубу може завдяки таким крокам, як:

  • Грамотне налаштування акаунта, що продає.

Щоб бачити в повному обсязі статистику за акаунтом, а також коригувати стратегію просування за необхідності, на самому початку необхідно підключити бізнес-профіль. Під час оформлення «шапки» важливо акцентувати увагу користувачів на перевагах, які виділять профіль з-поміж інших (наприклад, «гарантую результат або повертаю гроші», «у групах не більше ніж 6 осіб» тощо). 

  • Створення залучального контенту на фітнес тематику.

Цікаві та якісні пости, сторіс, прямі ефіри, відео в IGTV – запорука залучення нових передплатників і утримання вже підписаних на акаунт користувачів, які будуть ставити сердечка, залишати коментарі тощо. При цьому інформація, що публікується в акаунті, має викликати довіру і тим самим наближати потенційних клієнтів до купівлі фітнес-послуг. 

  • Залучення цільової аудиторії за допомогою різних інструментів.

Після того, як акаунт налаштований і генерує релевантний контент, настав час залучати потенційних клієнтів різними способами. Це можна робити за допомогою фітнес-блогерів, лайкінгу з метою масової підписки, промо-постів, проведення розіграшів, функціоналу «Цікаві люди» та інших прийомів.

  • Правильна робота з підписниками.

Важливо не тільки залучити n-ну кількість підписників, а ще й правильно взаємодіяти з ними. З цією метою корисно використовувати автоматичну розсилку повідомлень у Директ з персональним привітанням або пропозицією записатися на пробне тренування, а також інші прийоми, що спонукають до продовження спілкування з Вашим акаунтом. Крім того, шляхом подібного нагадування про себе можна збільшити повернення клієнтів.

5 актуальних рекомендацій щодо просування фітнес-тренера або клубу у Facebook

Під час розроблення маркетингової стратегії для просування фітнес-сторінки у Facebook рекомендуємо скористатися такими порадами:

  • Публікуйте різноманітний контент.

Щоб викликати у цільової аудиторії інтерес, пости на фітнес-тематику мають бути не тільки корисними, а й різноманітними. В ідеалі емоційні тексти повинні чергуватися з «живими» зображеннями і відео. При цьому добре, якщо частина публікацій орієнтована на взаємодію та обмін інформацією з підписниками сторінки, присвяченої фітнесу. 

  • Розміщуйте публікації в правильний час доби.

Недостатньо просто викласти пост – важливо ще зробити це в правильний час. За статистикою, найбільше охоплення у Фейсбук отримують публікації, зроблені вранці (з 6.00 до 8.00) або ввечері (після 18.00-19.00), а найбільшу кількість лайків – пости, опубліковані близько 13.00 у четвер або п’ятницю.  

  • Просувайте зроблені публікації.

Для підвищення охоплення розміщуваних публікацій їх рекомендується просувати за допомогою платної реклами. Тільки так Ваші пости будуть показуватися всім підписникам Facebook-сторінки.

  • Швидко відповідайте на повідомлення.

Користувачі соцмереж не люблять довго чекати відповіді на свої повідомлення. Тому у ваших же інтересах реагувати на надіслані повідомлення якнайшвидше – таким чином Ви демонструєте, що відкриті до діалогу зі своїми клієнтами. Тим паче, що особливістю Фейсбук є показ на бізнес-сторінці часу відгуку на повідомлення користувачів.

  • Ставте передплатникам відкриті запитання.

Пости із закритими запитаннями (тобто тими, на які можна відповісти тільки “так” або “ні”), зазвичай збирають менше коментарів порівняно з постами, в яких поставлено запитання з вибором. З цієї причини намагайтеся ставити передплатникам фітнес-аккаунта саме відкриті запитання (наприклад, “Якими видами фітнесу ви займалися у своєму житті?”: а) шейпінгом; б) пілатесом; в) стретчінгом; г) воркаутом; д) усіма перерахованими). Адже чим більше коментарів, тим успішнішим є просування у Facebook.  

Якщо Ви націлені на високі результати від SMM, важливо добре розумітися на специфіці роботи з покупцями спортивних послуг. Це допоможе Вам краще розуміти потреби клієнтів і в поєднанні із застосуванням трендових маркетингових інструментів забезпечить більш точне «попадання» в цільову аудиторію своїми пропозиціями.

Замовити дзвінок

Замовте зворотний дзвінок.

    Натискаючи на кнопку, ви погоджуєтесь з Політикою конфіденційності та Умовами використання