Інфопривід

Інфопривід  – це цікава подія, факт або будь-яка інформація, яка привертає увагу, викликає цікавість аудиторії та підвищує популярність компанії. Це може бути як актуальне соціальне питання, так і мем, захід, тренд або новина з життя бренду. Головна умова – пробудити інтерес і викликати обговорення.

Що таке інформаційний привід

Інформаційний привід – це будь-яка подія, яка цікавить людей, викликає емоції та бурхливу реакцію громадськості, збирає безліч вподобайок і коментарів у соціальних мережах. Залежно від подачі, формує певне ставлення до об’єкта обговорення, впливає на думку аудиторії.

Риси ідеального інфоприводу:

  • релевантність;
  • оригінальність;
  • доступність;
  • емоційність.

На основі інфоприводів ЗМІ створюють новини, а користувачі діляться ними в соцмережах. Цим можуть скористатися компанії, адже якщо інфопривід цікавий, його опублікують безкоштовно, що дозволяє привернути додаткову увагу й збільшити охоплення без зайвих витрат. Причому не обов’язково чекати чогось незвичайного – можна створити яскраву подію самим. Тут важливо реалізувати оригінальну, але актуальну ідею, не бути надто нав’язливими й уникати гостросоціальних тем.

Головна мета інфоприводу для бізнесу – розповісти про компанію і привернути увагу до бренду.

Яким має бути інфопривід

Щоб інфопривід спрацював, а компанія досягла своїх цілей, він має викликати інтерес і бажання обговорювати цю тему. Важливо збільшити охоплення й донести повідомлення якомога більшій кількості споживачів. Тому при створенні інфоприводу слід дотримуватися простих умов.

Критерії, яким відповідає якісний інфопривід: 

  1. Масштаб. Подія має привертати увагу широкої аудиторії. Чим більше людей вважає вашу інформацію корисною та цікавою, тим швидше вона пошириться інтернетом.
  2. Значущість. Інтерес викликають події, які ведуть до змін, впливають на великі групи людей або галузь загалом. Це можуть бути важливі зміни в компанії, нововведення або серйозні досягнення.
  3. Унікальність. Публіці нецікаво читати про одне й те саме щодня. Важливо виділятися на тлі конкурентів і пропонувати щось оригінальне та ексклюзивне. Забудьте про одноманітні заходи – зробіть їх незвичайними й проводьте не так часто.
  4. Чіткість. Інформація має бути простою і зрозумілою, без прихованих смислів. В інтересах бренду не допустити негативної інтерпретації інфоприводу, викривлення даних або двозначності. Тому необхідно дотримуватися лаконічних і доступних широкому загалу формулювань.
  5. Емоційність. Погані новини викликають сильні емоції й активніше обговорюються. Але краще конструювати позитивні інфоприводи, щоб виключити негативні асоціації з брендом. Зробіть ставку на захоплення, здивування або обурення.
  6. Актуальність. Важливо стежити, чи є інфопривід доречним у контексті поточної новинної повістки. Несвоєчасна реакція на подію призведе до протилежного ефекту: новина нікого не зацікавить або викличе розчарування. Також потрібно слідкувати, щоб інфопривід був пов’язаний із трендами в ніші й відповідав інтересам аудиторії.

Інфопривід – потужний інструмент у руках маркетологів і PR-менеджерів. Правильно обране та оформлене подія здатне привернути увагу широкої аудиторії. Воно викликатиме обговорення та формуватиме позитивне ставлення до бренду.

Вплив інфоприводів на просування бренду

У сучасному світі бізнесу необхідно постійно нагадувати про себе клієнтам і привертати нову аудиторію. Ефективним маркетинговим інструментом, який допомагає вибудовувати комунікацію зі споживачами, є інфоприводи. Вони можуть використовуватися з різними цілями, але при правильному підході допомагають збільшити охоплення й розширити клієнтську базу.

Навіщо бізнесу потрібні інфоприводи:

  1. Економія на рекламі. Публікація інформації про значущі події в житті компанії часто відбувається безкоштовно, що дозволяє суттєво скоротити витрати на просування.
  1. Зміцнення іміджу. Хороший інфопривід створює позитивні асоціації з брендом, такі як стабільність, професіоналізм та відкритість. Це сприяє покращенню ділової репутації та зростанню довіри аудиторії до компанії.
  2. Підвищення впізнаваності. Чим частіше люди бачать інформацію про компанію, тим краще вони її запам’ятовують. Це особливо важливо в умовах високої конкуренції на ринку.
  3. Залучення нової аудиторії. Інфопривід допомагає поширити дані про бренд, що призводить до збільшення відвідуваності сайту та бізнес-сторінок у соціальних мережах. Користувачі починають цікавитися компанією та її пропозиціями, що, у свою чергу, сприяє зростанню продажів.
  4. Презентація бренду. Інфоприводи є частиною event-маркетингу. Компанії організовують різноманітні заходи для просування своїх продуктів, що дозволяє нативно донести інформацію до широкої аудиторії. Цей спосіб просування викликає більше довіри, оскільки сприймається не як пряма реклама, а як новинна подія. Підходить під час запуску новинок і у разі важливих змін у компанії.
  5. Генерація контенту. На основі інфоприводів можна створювати цікаві, залучаючі пости для соцмереж, що допомагає збільшувати кількість підписників та активність на сторінці.

Окрім цього, інфоприводи можуть стати відмінною рисою бренду. Їх використання у маркетингу дозволяє виділитися на тлі конкурентів, обійти інші компанії у ніші та привернути увагу споживачів. А ще це чудовий спосіб пошуку нового персоналу. Якщо бренд цікавий, корисний та впізнаваний, буде легше залучити цінних співробітників.

Але для досягнення мети не варто використовувати інфоприводи хаотично та бездумно. Важливо вивчити потреби ЦА та ретельно спланувати контент. Тоді ви зможете зміцнити позиції на ринку, розширити аудиторію та збільшити продажі.

Які бувають інформаційні приводи

Усі інфоприводи умовно можна розділити на дві великі групи: внутрішні, які відбуваються всередині компанії та стосуються її діяльності, життя, досягнень, і зовнішні, які ніяк не пов’язані з конкретним бізнесом. Зовнішні, своєю чергою, можуть бути світовими, локальними або галузевими. Також розрізняють інфоприводи за походженням – природні, які відбуваються самі по собі (природні катаклізми, аварії та катастрофи, наукові відкриття), та штучно створені (акції, фестивалі, премії, презентації). 

Основні типи інфоприводів:

  1. Календарні. Пов’язані з конкретною датою. Це можуть бути свята та значущі події, включаючи Новий рік, День вишиванки, прем’єри фільмів, ювілеї відомих особистостей тощо. Наприклад, 100-річчя компанії – чудовий привід підкреслити її стабільність, традиції та історію. Або така подія: Telegram на честь 10-річчя запустив історії для всіх.
  2. Ситуаційні. Ньюсджекинг – це оперативна реакція на актуальні новини. Компанії потрібно швидко пов’язати конкретну подію зі своєю діяльністю, поки про неї пам’ятають. Наприклад, «Нова пошта» під час пандемії COVID-19 оперативно адаптувала свої послуги під нові умови, запустивши безконтактну доставку.
  3. Заходи. Event-маркетинг є популярним способом просування. Компанії, які проводять семінари, лекції, виставки, презентації, фестивалі та концерти, можуть використовувати це для реклами. Наприклад, Atlas Weekend, один із найбільших музичних фестивалів в Україні, щороку збирає тисячі людей, стаючи чудовим майданчиком для презентації брендів. Зокрема, тут можуть представляти новинки гаджетів або автомобілів.
  4. Конкурси та розіграші. Конкурси можуть бути найрізноманітнішими. Серед популярних ідей – фанати бренду пропонують нові смаки продукту або дизайн упаковки. Участь можуть брати й спеціалісти. Тоді для реалізації цікавих проєктів створюють колаборації з дизайнерами, кондитерами, музикантами тощо. Розіграші призів привертають увагу, якщо нагорода буде значущою та цінною. Так, «Київстар» іноді проводить конкурси на найкращий слоган або фото з продуктом компанії, залучаючи активних користувачів соціальних мереж.
  5. Рекорди та досягнення. Можна використовувати досягнення співробітників або компанії, які відзначили у ЗМІ чи внесли до списку рекордів міста. Наприклад, українська пивоварна компанія «Оболонь» потрапила до книги рекордів Гіннеса за найбільший кег пива. А сама «Всесвітня книга рекордів Гіннеса» була створена за замовленням пивоварної компанії Guinness і спочатку призначалася для відвідувачів пабів, які часто сперечалися про ті чи інші рекорди.
  6. Дослідження та прогнози. Прогнози, статистика та аналітика приваблюють багатьох людей, тому компанії можуть продемонструвати свою експертність, публікуючи результати різних досліджень. Наприклад, GfK Ukraine регулярно вивчає ринок і розміщує дані про споживчі вподобання та тенденції.
  7. Робота з відомими експертами. Якщо компанія співпрацює з відомими спеціалістами або запрошує для проєкту іноземних експертів, довіра до неї зростає. Люди сприймають це як підтвердження професіоналізму та успіху. Наприклад, «Нафтогаз України» залучав відомих спеціалістів з Європи для реформування компанії та підвищення її ефективності.
  8. Колаборації. Спільні проєкти з іншими брендами чи медійними персонами привертають увагу аудиторії та підвищують її лояльність. Так, найбільший український онлайн-ритейлер Rozetka та логістична компанія «Нова пошта» об’єдналися для покращення сервісу доставки. А бренд Intertop створював модні колекції разом із Kalush Orchestra та мультфільмом «Мавка: Лісова пісня».
  9. Новий продукт. Зробити інфоприводом можна новий продукт, якщо він буде унікальним або з оригінальним дизайном. Підходять також інноваційні технології чи матеріали, використані при виробництві. Наприклад, бренд Apple обрав космічну тему, представляючи iPhone 16 Pro з чипом A18 Pro. Таким чином компанія відзначила «космічний» рівень технологій.
  10. Провокація. Провокаційна реклама викликає бурхливе обговорення у суспільстві. Наприклад, ПУМБ запустив кампанію «Тест на жадібність». У рамках акції користувачам пропонували обрати між меншою, але миттєвою нагородою, і більшою, але з відкладеною оплатою.
  11. Підтримка чи протест. Компанія може відкрито виступити проти якогось явища або підтримати конкретний рух, зробивши публічну заяву про це. Так, Yves Saint Laurent, як і інші бренди французької групи Kering, відмовився від використання натурального хутра.

Окрім цього, інфоприводи відрізняються за тематикою. Розрізняють соціальні інфоприводи, присвячені подіям із суспільного життя (мітинги, благодійні проєкти), політичні, які відображають аспекти життя країни (вибори, реформи, скандали з чиновниками), економічні, що стосуються різних галузей (подорожчання бензину, проблеми з експортом зерна), науково-освітні (відкриття, нові університети) та вірусні – зазвичай розважального характеру (меми, танцювальні челенджі).

Інфоповоди можуть стати фішкою маркетингової кампанії, привертаючи увагу громадськості, викликаючи цікавість і створюючи інформаційний шум навколо бренду або корпоративної події. А їх різноманітність дозволяє вибрати найбільш підходящий варіант для досягнення цілей компанії. Але важливо гармонійно вплітати їх в загальну комунікаційну стратегію, щоб вони відображали цінності та вашу індивідуальність. Це дозволить отримати найкращі результати і залучити більше людей.

Де знайти інфоповід

Створення інфоповодів вимагає ретельного моніторингу та аналізу інформації. Слід пошукати надихаючі ідеї і бути уважними, щоб помітити цікаві події навколо, які можна використати для просування компанії.

Основні джерела інфоповодів:

  1. ЗМІ: авторитетні новинні видання, а також ті, що відносяться до вашої сфери діяльності та галузі в цілому, наприклад, УНІАН, Ліга.net, BBC, The New York Times, «Зарплата&Кадри», «Офіційний вісник України» тощо.
  2. Соціальні мережі: сторінки у Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, Telegram, TikTok, які приваблюють вашу цільову аудиторію і де люди обговорюють свої проблеми, захоплення, потреби.
  3. Блогери та експерти: заяви та виступи лідерів думок у вашій сфері та популярних в країні, наприклад, Віталій Портников, Сергій Притула тощо.
  4. Статистика: факти, цифри та тенденції, взяті з результатів соціологічних опитувань та досліджень.
  5. Запити користувачів: інструменти для аналізу пошукових запитів, серед яких Google Keyword Planner, Ahrefs, AnswerThePublic тощо.
  6. Тренди: моніторинг у соцмережах, перегляд відео та ефірів інфлюенсерів, використання ІІ.
  7. Календар свят і заходів компанії.
  8. Внутрішні ресурси: колаборації з іншими брендами, досягнення співробітників, рекорди.
  9. Партнери та клієнти: захоплюючі історії, події, невдачі і рішення проблем, співпраця.

Також необхідно відстежувати і вивчати конкурентів. Які теми вони піднімають? Про що частіше говорять? Як реагує аудиторія? Наскільки вона активна в коментарях? Відповіді на такі питання допоможуть вам зрозуміти, що цікаво споживачам і в які дискусії вони охочіше вступають.

Як працювати з інфоповодами

Інфоповоди є невід’ємною частиною сучасної маркетингової стратегії, дозволяючи брендам активно взаємодіяти з аудиторією та ефективно просувати товари або послуги. Оперативна реакція на актуальні події важлива не тільки для підтримки репутації та зміцнення іміджу, але й для залучення уваги потенційних клієнтів, залучення їх у життя компанії.

Принциповим моментом при роботі з інфоповодами є швидкість реакції. Бренди, які першими відгукуються на події, що хвилюють громадськість, можуть зайняти лідируючі позиції в інформаційному просторі. Цим вони підкреслюють готовність оперативно реагувати на будь-які зміни.

Також важливо органічно вписати свій продукт в контекст новини або події. Аудиторія сприймає такі ініціативи як частину природного діалогу, що сприяє зміцненню зв’язку з клієнтами та підвищенню лояльності.

Жарт, секс, скандали, гроші – це те, що найсильніше впливає на людей. Тому такі теми приносять більше трафіку. Але тут треба бути обережними. В жарті не слід зачіпати питання, що стосуються релігії, сексуальної орієнтації, насильства, військових конфліктів, хвороб і тероризму. Це все табу. Винятком є серйозні матеріали з закликами до допомоги.

Крім того, слід враховувати, що не кожен інфоповід підходить для вашої діяльності. Підтримувати публічну увагу потрібно, реагуючи тільки на ті події, що відповідають цінностям бренда та інтересам аудиторії. Використання кожного випадкового факту може призвести до втрати довіри споживачів.

З іншого боку, інфоповід – це спосіб виразити позицію компанії щодо певних резонансних подій. Але це актуально в тому випадку, якщо підписників цікавить думка бренда з того чи іншого питання.

Алгоритм роботи з інфоповодами:

  • моніторинг – пошук актуальної та цікавої події;
  • аналіз – вивчення інфоповоду, оцінка його релевантності та визначення, як швидко ви зможете підготувати контент;
  • створення – підготовка поста або відео;
  • поширення – розміщення інформації в різних каналах;
  • відстеження результатів – вивчення статистики для розуміння, чи спрацював інфоповід.

Для підвищення ефективності використання інфоповодів потрібен креативний підхід. Підхоплюючи вірусні тренди або створюючи власні кампанії, бренди можуть значно збільшити свою видимість і залучити нову аудиторію. Важливо при цьому дотримуватися етичних і культурних норм, уникаючи тем, які можуть викликати негативні реакції.

Як створити інфоповід

Для успішного створення інформаційного приводу необхідна ретельна підготовка та стратегічний підхід.

Покрокова інструкція створення інфоповоду:

  1. Визначення мети. Для початку необхідно зрозуміти, чого ви хочете досягти за допомогою інфоповоду. Це може бути привернення уваги до продукту, підвищення впізнаваності бренду, створення професійного іміджу, збільшення охоплення. Розуміння мети дозволить розробити успішну стратегію.
  2. Аналіз аудиторії. Важливо визначити, що актуально і цікаво для потенційних клієнтів, а що їх турбує. Це допоможе вибрати тему, яка викличе найбільший відгук (випуск нового продукту, проведення конкурсу або заходу, публікація результатів дослідження або навіть несподівана подія, що потребує оперативної реакції).
  3. Вибір формату. Слід визначитися з формою повідомлення, яке ви хочете донести до аудиторії. Популярними форматами є текст, відео, інфографіка. Тут треба враховувати особливості аудиторії, щоб зрозуміти, в якому вигляді інформація буде краще сприйматися.
  4. Генерація ідей. Можна влаштувати мозковий штурм, пошукати натхнення в інтернеті, вивчити конкурентів. Це дозволить знайти цікаву подію та креативно її обіграти.
  5. Створення контенту. Для створення цікавого, залучаючого контенту можна підключити фантазію, використовувати нестандартні підходи та гумор, якщо дозволяє тематика і ваш вид діяльності. Головне правило – ви повинні відрізнятися та запам’ятовуватися. Обов’язково потрібно додати в повідомлення емоції, щоб привернути увагу і зачепити за живе споживачів. При цьому, текст має бути коротким, зрозумілим та інформативним. Можна додати цитати, графіки, зображення та інші супровідні матеріали, які підкреслять унікальність і значущість вашої події.

При створенні інфоповоду необхідно дотримуватись основних правил. Не будьте нав’язливими, оформлюйте все в діловому стилі, уникайте остросоціальних і табуйованих тем, подавайте інформацію з повагою та легко.

Після підготовки контенту слід скласти список каналів для поширення інформації. Можна використовувати соцмережі, ЗМІ, лідерів думок тощо. Це допоможе розширити охоплення і посилити ефект.

Інфоповід – це не мета, а інструмент, що дозволяє досягти бажаного. Важливо, щоб він був пов’язаний з трендами, діяльністю компанії та інтересами аудиторії. Уміло використовуючи інфоповоди та створюючи на їх основі креативні та захоплюючі матеріали, бренд зможе привернути і утримати увагу громадськості, збільшити охоплення, поліпшити імідж.

Часті питання

Інфоповід має різну тривалість залежно від своєї актуальності, масштабності, емоційності та зацікавленості аудиторії. Зазвичай він є актуальним від кількох днів до кількох тижнів. Але в деяких випадках інтерес може згаснути вже через кілька годин. Тому важливо оперативно реагувати на подію та використовувати її потенціал до того, як інтерес аудиторії почне вщухати.

Продовжити життя інфоповоду допоможе глобальність і емоційна складова. Чим більший масштаб події та чим сильніша реакція суспільства на неї, тим довше вона буде обговорюватися.

В Instagram інфоповід представляє собою пост або серію публікацій, спрямованих на привернення уваги до події, акції, новинки або якогось важливого аспекту діяльності бренду. Це може бути фотографія, відео, Stories або текстове повідомлення, створене з метою викликати реакцію у підписників, підвищити їхню залученість і залучити нову аудиторію.

Не кожна подія, захід або новина може стати інфоповідомленням, що викликає інтерес, реакцію та обговорення.

Не вважаються інфоповідомленням:

  1. Катастрофи та надзвичайні ситуації

Катаклізми, лиха та аварії – непідходящі теми для створення інфоповідомлень. Вони можуть викликати неоднозначну реакцію і завдати шкоди репутації компанії.

  1. Питання расової нетерпимості та гендерної нерівності. Обговорення цих тем вимагає особливо делікатного підходу, оскільки вони можуть спровокувати негативну реакцію і вдарити по іміджу компанії.
  2. Особисті свята. Дні народження, ювілеї, весілля керівників або співробітників, корпоративи не викличуть інтересу у широкої аудиторії і не створять ажіотажу.
  3. Обіцянки та проекти, які ще не реалізовані. Краще спочатку завершити проект або підписати контракт, а потім уже ділитися новиною. Інформація про плани без конкретних дій не буде сприйматися серйозно.
  4. Рутинні справи компанії. Планові наради, звіти, збори, щоденні операції – все це важлива частина роботи компанії, але ніяк не інфоповідомлення.
  5. Знижки. Якщо йдеться про звичайну рекламну акцію або розпродаж без прив’язки до якого-небудь значимого події, не варто використовувати її як інфоповідомлення.
  6. Реклама. Якщо в тексті лише кілька фраз про подію, а далі йде пряма реклама продукту або компанії, це не буде вважатися інфоповідомленням.
  7. Сухі факти. Будь-яка інформація без емоцій або переповнена складними деталями і термінами не викликатиме потрібної реакції та обговорення.

В ситуативному маркетингу важлива швидкість. Публікації, побудовані на якому-небудь події, повинні з’являтися максимально швидко, щоб не втратити актуальності.

Важливо уникати тем, які можуть бути чутливими або спірними, таких як:

  • релігія;
  • сексуальна орієнтація;
  • фізичні вади;
  • насильство;
  • військові конфлікти;
  • політичні події;
  • катастрофи.

Прикладом невдалого підходу є випадок з мережею ресторанів «Дві палички». У 2017 році вони опублікували в Instagram фотографію з хресного ходу, на якій священнослужителі тримали логотипи мережі замість релігійних знамен. Така публікація була швидко видалена, а компанія принесла вибачення перед вірянами.

Помилки в текстах також можуть обернутися невдачею. Так, одного разу McDonald’s припустився описки в слові «coffee» в Twitter. Але компанія виручилася, майстерно використавши цей промах і створивши креативний пост: «Ось що буває, коли постиш у Twitter до першої чашки МакКафе… Спочатку кава, потім усе інше».

Також поширеними помилками є невідповідність інфоповідомлення стилю бренду та інтересам цільової аудиторії, відсутність унікальності та копіювання чужих ідей, ігнорування етичних норм і негативу щодо компанії.

Інфоповід – це подія або інформаційний привід, який викликає резонанс та інтерес громадськості. Використовується для привертання уваги до бренду, покращення іміджу компанії та підвищення лояльності аудиторії. Часом пов’язаний з поточними подіями або трендами.

Новина – це фактична інформація про події або ситуації, що сталися, подана у вигляді тексту або репортажу.

Прес-реліз – це офіційний документ, який компанія розсилає ЗМІ з метою інформування про подію. Він містить відомості про важливі події, досягнення, новини та анонси.

Простими словами, інфоповід – це те, що може стати основою новини, прес-реліз – інструмент для створення новини, а новина – це готовий продукт. Наприклад, інфоповідомленням буде випуск компанією нового еко-продукту, прес-релізом – повідомлення про переваги та особливості цього продукту, а новиною – стаття в журналі про його характеристики, призначення та способи використання.

Щоб зрозуміти, чи досягли ви мети за допомогою інфоповоду, слід вивчити статистику та провести аналіз. Ось кілька ключових показників:

  1. Залученість аудиторії. Чим більше активності та реакцій у вигляді лайків, коментарів, репостів, збережень з боку споживачів, тим успішніше інфоповід.
  2. Охоплення. Аналіз кількості згадок, переглядів і нових підписників допоможе визначити, скільки користувачів побачило вашу інформацію і зацікавилося сторінкою.
  3. Медійна та соціальна увага. Якщо інфоповід привернув увагу ЗМІ, блогерів або інших впливових осіб, це є показником успішності.
  4. Відгуки. Позитивні коментарі, активне обговорення та рекомендації бренда свідчать про успіх.
  5. Поведінка аудиторії. Зростання трафіку на сайт, збільшення конверсії, поява компанії у пошукових запитах говорить про те, що інфоповід досягнув мети.

Також слід проаналізувати, чи були досягнуті конкретні цілі бренда, наприклад, збільшення продажів, підвищення впізнаваності, залучення нових клієнтів. Якщо ваші показники покращились, значить інфоповід спрацював.

В цілому, успішний інфоповід не тільки привертає увагу, але й сприяє зміцненню позицій бренду, покращенню його сприйняття аудиторією та досягненню конкретних бізнес-завдань.

Замовити дзвінок

Замовте зворотний дзвінок.

    Натискаючи на кнопку, ви погоджуєтесь з Політикою конфіденційності та Умовами використання